• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • rontgensyrran
    kajsalisa skrev 2010-04-27 20:02:37 följande:
    Wohoooo!! Har precis gjort färdigt min deklaration. Totalt off topic, jag vet, men jag är så himla nöjd över att jag klarade av det med extrablanketter som ska fyllas i efter lägenhetsförsäljning. Det är ju rena, rama djungeln det där... ;)
    Härligt! Jag borde sitta med mina räkningar men det är såååå tråkigt att se pengarna rulla i väg, jag roar mig hellre här :)
  • pixerpie
    rontgensyrran skrev 2010-04-27 20:02:36 följande:
    Som någon skrev till mig tar det 2-3 dagar innan hcg stiger.
    JO, det är nog så... Är eg bara på bim-dagen idag... Tack för pepp!
  • kajsalisa

God förmiddag alla fina flickor. Hoppas ni mår bra?! Det börjar verkligen sjunka in att jag är gravid igen. Helt sjukt!! Jag och mannen pratade om det "seriöst" för första gången igår och jag inser mer och mer att det inte lönar sig att gå omkring och oroa sig. Går det åt he-e så är det inget jag kan göra åt saken iaf. Nä, från och med nu ska jag försöka börja njuta av att jag är gravid istället. Hoppas jag lyckas...

• rontgensyrran

6

kajsalisa skrev 2010-04-28 10:51:14 följande:
    God förmiddag alla fina flickor. Hoppas ni mår bra?! Det börjar verkligen sjunka in att jag är gravid igen. Helt sjukt!! Jag och mannen pratade om det "seriöst" för första gången igår och jag inser mer och mer att det inte lönar sig att gå omkring och oroa sig. Går det åt he-e så är det inget jag kan göra åt saken iaf. Nä, från och med nu ska jag försöka börja njuta av att jag är gravid istället. Hoppas jag lyckas...
    Även jag ska försöka gör detsamma. Har tid hos doktorn för VUL den 25 maj och då ska jag även göra ett cellprov. Som man tydligen kan göra fram till vecka 10.

Sen efter det blir det väl KUB-NUP nån gång och bm i slutet av juli. Hoppas att man slipper att ringa och avboka denna graviditeten... Kram på er!
  • WeWant

Hejsan, hoppas in här.. Fixa inte det med BF listan... Men är plussat i veckan och har BF den 25december.. Hade MA i vecka 14 runt jul förra året. Men hoppas på ett mycket bättre slut detta året =)
    känner ni nån skillnad än från förra gången ? Kanke är för tidigt än .. Är det erat första barn ?
    Kram på er !

• rontgensyrran
    WeWant skrev 2010-04-28 14:56:56 följande:
    Hejsan, hoppas in här.. Fixa inte det med BF listan... Men är plussat i veckan och har BF den 25december.. Hade MA i vecka 14 runt jul förra året. Men hoppas på ett mycket bättre slut detta året =)känner ni nån skillnad än från förra gången ? Kanke är för tidigt än .. Är det erat första barn ? Kram på er !
    Hej och välkommen till oss! Beklagar ditt MA! Denna gången ska det gå bättre för oss. Jag kan fixa in dig på listann, no worries :)

Faktiskt så känner jag mig lite mer diffust illamående denna gången tidigare. Ni andra känner ni någon skillnad??
  • rontgensyrran

{#lang_emotions_gravid}Beräknad förlossning{#lang_emotions_gravid}

November 2010

December 2010
    WeWant 25 december
    Anna TheSunshine 29 december

Januari 2011
    Kajsalisa 2 januari

Februari 2011

• kajsalisa
    WeWant skrev 2010-04-28 14:56:56 följande:
    Hejsan, hoppas in här.. Fixa inte det med BF listan... Men är plussat i veckan och har BF den 25december.. Hade MA i vecka 14 runt jul förra året. Men hoppas på ett mycket bättre slut detta året =)känner ni nån skillnad än från förra gången ? Kanke är för tidigt än .. Är det erat första barn ? Kram på er !
    Välkommen!
    Känner mig nog mindre gravid den här gången då jag hade så sjukt ont i brösten förra gången. Men å andra sidan, plussade i lördags, så det är ju fortfarande väldigt tidigt...
    Jag blev gravid i november -09 och MA konstaterades 4 januari -10, och fick cytotecbehandling några veckor senare. Nu är jag gravid igen, med vårt första barn. Om allt går vägen kommer det en liten knodd strax efter årsskiftet... {#lang_emotions_laughing}
  • maria204

Nu har jag hittat hit! Tack för inbjudan Kajsalisa!

{#lang_emotions_gravid}Beräknad förlossning{#lang_emotions_gravid}

November 2010

December 2010
    Maria204 24 december
    WeWant 25 december
    Anna TheSunshine 29 december

Januari 2011
    Kajsalisa 2 januari

Februari 2011

• maria204

Förra graviditeten berättade vi för familjen (och därmed hela jorden kändes det som) redan v. 6. Nu ska vi vänta. Dels för att varken jag eller min sambo vågar vara glada eller hoppas, och dels för att det inte är så kul att tvingas ringa runt och berätta att det inte har gått bra.

Jag har inskrivning imorgon! Det är ju jättetidigt! Det känns inte heller roligt. Jag är rädd att bli "klappad på huvudet" och att min oro inte kommer att tas på allvar. Jag vill ha ett UL i v.10 kanske, så att jag vet att allt är ok. Hoppas att jag får det!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma