• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • rontgensyrran
    pixerpie skrev 2010-04-29 08:33:23 följande:
    Tack, eller vad man säger! Känns skönt att ha er här! Jag blöder men har inte ont... så det r ju iaf bra... men nån jan baby har jag svårt att tro att jag får... Förstår din oro Mini- men det får inte hända en gång till!! Lycka till!! Nu ska jag städa innan jag hämtar hem lillan från dagis...
    Tack ett nytt gravtest om några dagar och se hur det ser ut om det fortfarande är pluss!
  • rontgensyrran

Välkommen Maris och Mini, Mini skriv gärna in dig i BF listan :)

Aldrig kul med mf/ma, men hoppas att det går vägen för oss alla. Just nu känner jag inte så mycket symptom mer än molvärk och ibland lite lätt illamående. Men inget i tuttarna. Jag vill ha ömma bröst med!!! Känns som det är ett bra tecken samt det gör ju inget om de blir lite större hahahhaa :P

• TheSunshine
    pixerpie skrev 2010-04-28 21:24:01 följande:
    Jag blöder... är nog ett till mf på g... F-n, f-n,f-n!! Har sjukanmält mig imorgon- samt pratat med gyn... men det är ju inget de kan göra... Föra mf v 5+1 denna blir v 4+6... Visst det är tidigt, men har ju ändå hunnit ställa sig in på graviditet... Har känts i hela kroppen... i em avtog bröstspääningarna och i kväll började jag blöda... Får väl hoppa tillbaka i den gamla tråden!
    Nä vad tråkigt! Tänker på dig!! {#lang_emotions_flower}
    Mini Söderling skrev 2010-04-28 21:51:09 följande:
    Hej på er tjejer Tänkte hoppa in här om det är okej är i vecka 4plus 2 beräknad till 2 jan 2011 Har haft två missfall efter varandra och är skit rädd för att även detta ska sluta i ett , försöker säga till mig själv att inte tänka på det men lätt är det ju inte . Pixan läste just om dig håller mina tummar för dig .
    Klart du får vara med här! {#lang_emotions_smile} ja tänk inte på de....jag har blivit lugnare nu...men sen går jag hos kurator & pratar med...
    rontgensyrran skrev 2010-04-29 08:38:26 följande:
    Välkommen Maris och Mini, Mini skriv gärna in dig i BF listan :) Aldrig kul med mf/ma, men hoppas att det går vägen för oss alla. Just nu känner jag inte så mycket symptom mer än molvärk och ibland lite lätt illamående. Men inget i tuttarna. Jag vill ha ömma bröst med!!! Känns som det är ett bra tecken samt det gör ju inget om de blir lite större hahahhaa :P
    Jag har inte heller ömma bröst men mår destu mer ila & känner att livmodern växer..kände inget alls sist....
    ♥ BF 29/12-10 ♥
  • Mini Söderling

Hej igen
    hur skriver jag in mig i listan ?
    Ha ha har inte heller öma bröst men är på dom lite då och då och känner efter , man e ju rolig :)

Blöder du rött eller brunt ? jag har blödit med alla mina graviditeter både dom som blivit mina älsklingar men också dom som blivit missfall

• TheSunshine
    Mini Söderling skrev 2010-04-29 10:51:43 följande:
    Hej igen hur skriver jag in mig i listan ? Ha ha har inte heller öma bröst men är på dom lite då och då och känner efter , man e ju rolig :) Blöder du rött eller brunt ? jag har blödit med alla mina graviditeter både dom som blivit mina älsklingar men också dom som blivit missfall
    Du kopierar bara listan in i ett nytt inälgg & skriver in dig där {#lang_emotions_smile}
    ♥ BF 29/12-10 ♥
  • Maria A 78
    kajsalisa skrev 2010-04-29 08:20:26 följande:
    Välkommen hit Mini och Maria. Grattis till plusset! Mini, vi har bf på samma dag. Hoppas att allt går vägen den här gången.Pixan.... fy så värdelöst. Usch å blä, å skit å piss!!!
    Tack så mycket. Jag har ömma bröst, men annars känner jag ingenting...

Håller tummarna för dig Pixan, vi vet alla hur jobbigt det är!
  • WeWant

Var hos min barnmorska idag på ett litet hälsosamtal, inte längesen vi var där sist men jag ville ha boken igen som vi slängde när ma kom..
    Jag frågade om man få göra ett ultraljud eller Vul, men hon sa att de var tok för tidigt ännu.. Jag tänkte mer runt vecka 8 eller nått.. Jag vill ju inte gå 14 veckor igen och sen blir allt pannkaka ännu gång. Men hon vägrade. Jag skulle minnsann vänta till Nupp testet. Om jag nu ville göra det..
    Får eller kan man inte få göra ett vul? Eller måste jag gå till privat då? Kostar det isåfall?

Blev så himla lack på kärringen. Ingen försåelse alls, men den här gången kommer de gå bra ska du se. "Ät dina vitaminer och fisk hundra gånger i veckan så går det bra". Lätt för henne o säga !  *morr*

• Mini Söderling

vad är detta hälso samtal för något ?

• pixerpie

Nä, det är mf! Känns så trist- hade ju trott att det skulle gå vägen nu... blöder ff, sist fanns slemrester i blodet på bindan så jag är säker på mf nu. Gravidkänslan är dessutom noll...

Och bemötandet från vården känns sådär... Jag skulle gärna göra en utredning nu, men på kk sa dem typ att det är så många som får tidiga mf och inte vet om det- utan tror mensen är sen. OCH??!! Jag har bekräftat graviditet och blöder- då vill jag ha hjälp!!!

Kram på er!!

• kajsalisa
    WeWant skrev 2010-04-29 13:23:21 följande:
    Var hos min barnmorska idag på ett litet hälsosamtal, inte längesen vi var där sist men jag ville ha boken igen som vi slängde när ma kom..Jag frågade om man få göra ett ultraljud eller Vul, men hon sa att de var tok för tidigt ännu.. Jag tänkte mer runt vecka 8 eller nått.. Jag vill ju inte gå 14 veckor igen och sen blir allt pannkaka ännu gång. Men hon vägrade. Jag skulle minnsann vänta till Nupp testet. Om jag nu ville göra det..Får eller kan man inte få göra ett vul? Eller måste jag gå till privat då? Kostar det isåfall?Blev så himla lack på kärringen. Ingen försåelse alls, men den här gången kommer de gå bra ska du se. "Ät dina vitaminer och fisk hundra gånger i veckan så går det bra". Lätt för henne o säga !  *morr*
    Tråkigt när man inte känner att man blir tagen på allvar. Stå på dig och sök någon annanstans om du känner att du inte får den hjälp du vill ha.
    Jag ska gå privat, precis som förra gången, och då ingår ett UL vid inskrivningen runt v 10 om man vill. Om man senare vill ha det "obligatoriska" UL runt v 17 så får man antingen göra det hos landstinget eller betala 500 kr.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma