• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • rontgensyrran
    maria204 skrev 2010-04-28 17:02:22 följande:
    Förra graviditeten berättade vi för familjen (och därmed hela jorden kändes det som) redan v. 6. Nu ska vi vänta. Dels för att varken jag eller min sambo vågar vara glada eller hoppas, och dels för att det inte är så kul att tvingas ringa runt och berätta att det inte har gått bra. Jag har inskrivning imorgon! Det är ju jättetidigt! Det känns inte heller roligt. Jag är rädd att bli "klappad på huvudet" och att min oro inte kommer att tas på allvar. Jag vill ha ett UL i v.10 kanske, så att jag vet att allt är ok. Hoppas att jag får det!
    Förstår det!Jag har tur att jag får det automatiskt när jag går privat. Så mitt VUL kommer att bli när jag är 7+4. Fast jag är ändå väldigt skeptisk då jag ändå efter ett normalt VUL dog  fostret snart där efter. :/ Så när det bli NUP -test i vecka 13 kommer nog jag att kunna slappna av lite mer :)
  • maria204
    rontgensyrran skrev 2010-04-28 17:14:09 följande:
    Förstår det!Jag har tur att jag får det automatiskt när jag går privat. Så mitt VUL kommer att bli när jag är 7+4. Fast jag är ändå väldigt skeptisk då jag ändå efter ett normalt VUL dog  fostret snart där efter. :/ Så när det bli NUP -test i vecka 13 kommer nog jag att kunna slappna av lite mer :)
    Ja, jag förstår dig. Vår "bebis" dog någonstans mellan v. 11-12. eftersom vi ska gifta oss när vi går in i v.13 vill jag ha kollat och hunnit åtgärda ev. komplikationer innan dess. Shit vad kall jag har blivit! Försvarsmekanism?
  • Maria A 78

Hej, jag hoppar in här om det är okej! Gravid i sjätte veckan efter två missfall (v6 och v14) det senaste året. Hoppas hoppas att det går bättre denna gången.

• Maria A 78

{#lang_emotions_gravid}Beräknad förlossning{#lang_emotions_gravid}

November 2010

December 2010
    Maria204 24 december
    Maria A 78 24 december
    WeWant 25 december
    Anna TheSunshine 29 december

Januari 2011
    Kajsalisa 2 januari

Februari 2011

• TheSunshine

Oj vad ni skrier här i tråden {#lang_emotions_smile}

Kan berätta lite om mig själv: Jag fick missfalll 24/12-09, min första graviditet.
    NU har jag plussat igen & går in i v 6 imorgon... {#lang_emotions_laughing}

Vi har än så länge bara berättat för de allra närmsta vännerna, vår familj ar vi inte berättat för än, där tänkte vi vänta till iaf v 12 om vi kan {#lang_emotions_tongue_out}

♥ BF 29/12-10 ♥
  • pixerpie

Jag blöder... är nog ett till mf på g... F-n, f-n,f-n!! Har sjukanmält mig imorgon- samt pratat med gyn... men det är ju inget de kan göra... Föra mf v 5+1 denna blir v 4+6... Visst det är tidigt, men har ju ändå hunnit ställa sig in på graviditet... Har känts i hela kroppen... i em avtog bröstspääningarna och i kväll började jag blöda... Får väl hoppa tillbaka i den gamla tråden!

• Mini Söderling

Hej på er tjejer
    Tänkte hoppa in här om det är okej är i vecka 4plus 2
    beräknad till 2 jan 2011
    Har haft två missfall efter varandra och är skit rädd för att även detta ska sluta i ett , försöker säga till mig själv att inte tänka på det men lätt är det ju inte .
    Pixan läste just om dig håller mina tummar för dig .

• kajsalisa

Välkommen hit Mini och Maria. Grattis till plusset! {#lang_emotions_laughing}
    Mini, vi har bf på samma dag. Hoppas att allt går vägen den här gången.
    Pixan.... fy så värdelöst. Usch å blä, å skit å piss!!!

• pixerpie

Tack, eller vad man säger! Känns skönt att ha er här! Jag blöder men har inte ont... så det r ju iaf bra... men nån jan baby har jag svårt att tro att jag får...
    Förstår din oro Mini- men det får inte hända en gång till!! Lycka till!!

Nu ska jag städa innan jag hämtar hem lillan från dagis...

• rontgensyrran
    pixerpie skrev 2010-04-28 21:24:01 följande:
    Jag blöder... är nog ett till mf på g... F-n, f-n,f-n!! Har sjukanmält mig imorgon- samt pratat med gyn... men det är ju inget de kan göra... Föra mf v 5+1 denna blir v 4+6... Visst det är tidigt, men har ju ändå hunnit ställa sig in på graviditet... Har känts i hela kroppen... i em avtog bröstspääningarna och i kväll började jag blöda... Får väl hoppa tillbaka i den gamla tråden!
    Usch Pixan!!! Blöder du mycket??? Hoppas på en nidis. Håller tummarna för dig! Kram
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma