• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Happiness
    sugarrush skrev 2010-09-20 11:23:44 följande:
    Hoppas du fick tag på dem Happiness... eksem är aldrig kul, blä! Få rman använda kortison som gravid? Jag brukar nämligen använda en salva från apoteket (receptfri) mot småeksem som jag har ibland, men jag är osäker på om man får använda den nu...hmmm

Muffe, ja tidigare har läkarna ordinerat mig Duroferon, de säljs även receptfria om man frågar efter dem på apoteket. Så jag tar nu en tablett om dagen, tänkte att det liksom inte kan skada, jag med mitt ultralåga blodvärde. (På burken står det att de används i förebyggande syfte vid graviditet så jag tror det är bra för mig). När jag hade dem ordinerade av läkare tog jag dubbel dos, alltså två om dagen, men inte ens då kom jag upp i "normalt" blodvärde. (Fast jag är inte speciellt trött trots mitt blodvärde, jag har ju alltid haft det så.)
    Den krämen som du pratar om...den 0,1 prcoentiga Hydrokortisonen får man använda. Den hjälper inte ....Har en klass 3 hemma  (Elocon) men jag vågar inte använda den. Står i FASS att den inte är så beprövad på grav. Ja du vet!

Ringde BM (inte den jag brukar ha) hon skickade mig till Vårdcentralen.

Lycka till med MVC besöket idag!
  • Längtan efter liten
    färnik skrev 2010-09-20 09:29:27 följande:
    Inte jag heller. Trots att jag i övrigt är ganska storväxt (lång och 24-25 i BMI), är jag utrustad med ett par små A-kupor. Fcik anorexi i yngre tonåren (och hade problem med det i många år, 7, kanske?) och brösten slutade växa i 13-årsåldern. Mensen försvann också lika fort som den kommit. Mensen fick jag tillbaka när jag blev normalviktig igen, men brösten växte aldrig ngt mer. Obestämd Det finns väl för och nackdelar med det, det är onekligen bekvämt med minibröst, och de lär aldrig kunna hänga så små som de är Flört men visst hade det varit FINT med ngt större som bättre passade till min kropp.

Nåja, när jag varit gravid och ammat har endast mina bröstvårtor vuxit, och gjort det ordentligt därtill, vårtgårdarna ser ut som enorma gelehallon, men resten av brösten är lika små som alltid. Så jag verkar heller aldrig få uppleva stora boobs. Skäms
    jag lyckades inte ens amma, klandrade brösten för detta. men antar att det kanske inte var dems fel :)
    jag är ganska glad att jag har små (också a-kupa) då de aldrig är i vägen eller så :) och de kan ju inte skapa några ryggproblem :) men vill ju att sambon ska kunna ha något lite mer att klämma på.. iof älskar han mina små ändå :D hoppas att det ska gå att amma denna gången.
    Längtan efter liten är stor
  • Happiness

Just nu sitter jag och önskar mig small titts also . har just nu en storlek som säger 95 DD. Gud vart ska det sluta Detta är utan mjölk...

• Längtan efter liten

Ultraljud idag :/ varför ska man vara så nervös inför dom hela tiden?
    Jag är enormt orolig eftersom jag hade de här flytningarna i Grekland...
    Men det SKA se bra ut... 3 timmar kvar tills jag får veta...

• Längtan efter liten
    Muffe80 skrev 2010-09-20 11:47:55 följande:
    Lycka till längtan!!!
    tack vännen... hur mår du?
  • Happiness
    Längtan efter liten skrev 2010-09-20 11:46:43 följande:
    Ultraljud idag :/ varför ska man vara så nervös inför dom hela tiden?
    Jag är enormt orolig eftersom jag hade de här flytningarna i Grekland...
    Men det SKA se bra ut... 3 timmar kvar tills jag får veta...
    Självklart går dettta bra Vilken vecka är du nu i? Vad skönt att du får lov att göra UL. Det hjälper så himla mycket. Är i v 16 nu och ska på RUL 21 oktober. Hoppas det inte visar något. Gör det det kommer jag göra FVP.
  • Muffe80

Tackar som frågar, jag mår skit! Borde ju vara glad för det men det är verkligen hemskt.
    Mår jätteilla!

Någon som "sett" sofy förresten? hon kanske är superpigg med nya tabletterna

• Längtan efter liten
    Happiness skrev 2010-09-20 11:49:08 följande:
    Självklart går dettta bra Vilken vecka är du nu i? Vad skönt att du får lov att göra UL. Det hjälper så himla mycket. Är i v 16 nu och ska på RUL 21 oktober. Hoppas det inte visar något. Gör det det kommer jag göra FVP.
    Jag hoppas det kommer gå bra. jag går in i vecka 13 idag... det är nog därför jag är mest orolig.. tänk om det inte ser bra ut... men gör det de så kommer det nog kännas lugnare..
    tack älskade vän för ditt pepp...

ditt Rul kommer ju gå kanon bra :) du vet ju att du har en alldeles liten perfekt bebis i magen ;:D
  • Längtan efter liten
    Muffe80 skrev 2010-09-20 11:50:18 följande:
    Tackar som frågar, jag mår skit! Borde ju vara glad för det men det är verkligen hemskt.
    Mår jätteilla!

Någon som "sett" sofy förresten? hon kanske är superpigg med nya tabletterna
    Usch, det är aldrig roligt att må illa, trots att man är överlycklig över sin graviditet.
    Tar du tabletter? eller är det de du ska till läkarn för?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma