• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe80

Haha nä det är svårt. Förra veckan var jag trött, har iofs ont i ett knä ibland som hon vet om... men det känns mesigt att säga det. Man kan ju vara med ändå utan hopp...

• Lallan

Happiness: Trots att jag den här gången har två i magen så upplevde jag samma som dig då och då och funderade på om magwn blivit mindre eller inte växte. Bevisligen så var det ingen fara och båda har ju växt på sig. Förstår precis dina tankar men tror ändå inte att du behöver oroa dig. När mitt foster dog sist försvann även det uppblåsta så magen blev inte stor när jag åt heller vilket den ju brukar bli normalt när man är gravid oavsett om det är en liten macka eller en stor pizza

Har varit till bm idag och är på lite bättre humör. Hon hade pratat med läkaren på mvc och han hade sagt att sjukskrivning inte skulle vara ngt problem. Dock är han bara där 2 gånger i månaden och har precis varit där så jag fick en tid om ca två veckor och rådet att ringa min husläkare om jag inte orkade jobba fram tills dess. Ringde husläkaren och har en tid där på måndag så förhoppningsvis flyter allt på och jag blir sjukskriven då.

• sofy
    Muffe;

Jag fattade inte riktigt din fråga? Om jag haft ljusa flytningar senaste dagarna?!
  • sofy

Hahaha nu äre min tur o säga; HERREGUUUD va ni skriver tjejer!!! ;)

Nu är ja hemma igen! Tankat bilen, lunchat me pappa, o fixat smågrejer. TRÖTT nu! Mår helt ok idag. Hungrig hela tiden men inte lika illamående (senaste lergiganen inatt..) Men jaja :) Skönt äre iafl. Kan dock inte äta mycke nu heller, blir mest smått.

Alla som snackar om o ha svullen mage osv, När ska ja få de då? Ingen skillnad på min mage här inte. Lika platt som alltid :(

• Happiness
    Lallan skrev 2010-09-22 15:33:29 följande:
    Happiness: Trots att jag den här gången har två i magen så upplevde jag samma som dig då och då och funderade på om magwn blivit mindre eller inte växte. Bevisligen så var det ingen fara och båda har ju växt på sig. Förstår precis dina tankar men tror ändå inte att du behöver oroa dig. När mitt foster dog sist försvann även det uppblåsta så magen blev inte stor när jag åt heller vilket den ju brukar bli normalt när man är gravid oavsett om det är en liten macka eller en stor pizza

Har varit till bm idag och är på lite bättre humör. Hon hade pratat med läkaren på mvc och han hade sagt att sjukskrivning inte skulle vara ngt problem. Dock är han bara där 2 gånger i månaden och har precis varit där så jag fick en tid om ca två veckor och rådet att ringa min husläkare om jag inte orkade jobba fram tills dess. Ringde husläkaren och har en tid där på måndag så förhoppningsvis flyter allt på och jag blir sjukskriven då.
    Ja du och jag har väl en insikt av att bära på ett lite äldre dött barn i magen. Tyvärr! Tack för ditt stöd

Håller alla tummar för att du ska bli sjukskriven Det kan de bara inte neka. Viktigt att dina små håller sig i magen längelänge......
  • Muffe80

Sofy. ja jag undrade om du också hade flytningar nu, läste att det var vanligt just i denna vecka... eller din förra vecka typ.. v 9.

Spydde när jag kom hem idag... Nu är jag hungrig men veti nte vad jag ska stoppa i mig som går ner och stannar kvar.
    Om mindre än 24 timmar VET jag äntligen om det är någon i min mage. magen är uppblåst som en ballong i nedre delen av magen och jag ser verkligen gravid ut. det är kul, om det är så...

• sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-22 17:19:14 följande:
    Sofy. ja jag undrade om du också hade flytningar nu, läste att det var vanligt just i denna vecka... eller din förra vecka typ.. v 9.

Spydde när jag kom hem idag... Nu är jag hungrig men veti nte vad jag ska stoppa i mig som går ner och stannar kvar.
    Om mindre än 24 timmar VET jag äntligen om det är någon i min mage. magen är uppblåst som en ballong i nedre delen av magen och jag ser verkligen gravid ut. det är kul, om det är så...
    Jaha.. Nää ingenting :) Inget annat än vanligt.. de varierar :)
  • sofy

Känner mig rätt ogravid idag. Förutom tröttheten då. Brösten ömmar inte lika mycke som innan o illamåendet har varit helt ok idag utan lergigan. Kanske inte är lika mycke hormoner som flyger runt i kroppen nu?

• Muffe80

sofy - hoppas det lugnar sig lite nu i v 10, vore väl skönt :)

• kajsalisa

Skönt att du mår lite bättre Sofy. Är det ditt första barn? Jag tyckte inte att jag fick någon mage förrän vecka 16-17 typ så det kan dröja, ffa om det är första barnet. Tiden fram tills man ser lite mage går så låååångsamt....

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma