• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja
    kajsalisa skrev 2010-09-23 10:34:25 följande:
    Så mysigt det låter Lallan. För mig handlar det enbart om att överleva dessa två dagar fram till helgen så att jag får SOVA!!! Har inte så mycket emot att jobba egentligen, men jag avskyr att behöva gå upp på morgonen. Särskilt nu när det faktist är rätt mörkt när man går upp...
    Men... i helgen tänker jag nog minsann slå till och beställa barnvagn. Det  känns SUPERMYS!!! Glad
    Åh vad roligt! Få beställa hem vagnen! Då har man verkligen tagit ett stort steg..

Ja sova ja, det är underskattat! Jag har sovit massor idag men är lika trött för det. Ibland är det skönt att få en oplanerad ledig dag så man slipper ställa klockor och allt vad det innebär. Stoppade även in öronproppar och sen har jag sovit. Första toabesöket 4.40 så det tyckte jag var imponerande faktiskt! :)

Jag ska försöka skrämma ut min bebis i helgen genom att traska runt på ikea! haha. Ska köpa trådbackar och ställningar till dem så vi kan slänga min mans garderob som har rasat i bitar invändigt! Då blir det dessutom mer plats i barnrummet! Och så ska vi passa på att köpa kräklappar och lite sängkläder så vi slipper tänka på det när bebisen väl kommer!
  • Muffe80

SHIT, nu kom nervositeten!!! Gulp.... *vill inte på VUL* vågar inte.

• Happiness

Det är ett helt gäng härinne som jag vill krama om nu av olika anledningar:

ODD, Sofy, Rontgen, Kajsa-lisa, Muffe80!!!!!! Massor av styrka till er idag!

{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}

• färnik

Jag ska hålla alla tummar och tår som jag har för dig i dag Muffe!!! Det ska nog gå bra! Hjärta

Idag går jag in i v 15! Fantastiskt att ännu en vecka har gått, trots att dagarna går så långsamt för mig här hemma i kräksängen. Flört

• Smålands jänta i storstaden

Hua röntgen! Det lät inget vidare! Vila nu och så håller vi tummarna på att det inte blir något mer! Muffe: lycka till idag! Happiness: måste missat men hur gick det för dig på KUB:en? Och massor med kramar till er som behöver det!

• Smålands jänta i storstaden

Inatt sov jag 12 timmar men vaknade ändå med världens huvudvärk! Men jag fick tag på bm idag och ska dit och kolla bltr och järnvädet. Kanske något mer om hon kommer på? Hoppas något visar nått för såhär i 23 veckor blir jobbigt! ( ursäkta om inläggen blir fula men skriver från mobilen datorn ligger för långt ifrån och tar 100 år att starta upp!)

• färnik

Ni minns att jag provade en angelsound för kanske 2 veckor sedan, och blev skitorolig för att jag inte hittade hjärtljud? Jag ångrade jättemycket att jag lånade den, men ville ju passa på när jag hade chansen... men skulle iaf inte göra om det.

Jag kunde inte låta bli att pröva igen idag... Oskyldig Navelsträngen hittades direkt. Sedan letades det runt i vad som kändes som en evighet, men i verkligheten kanske var 20 sekunder. Flört Och plötsligt hördes det där fantastiska ljudet, klart och starkt! Min lilla bebis hjärtljud! Hjärta *LYCKLIG!!!* Skulle kunna lyssna på det i evigheter men ville inte retas med den lilla i onödan så det blev väl bara ett par sekunder. Men ändå, helt underbara sekunder, hon lever där inne!

• färnik

Skrev jag "hon"? Skäms Ja vi tror att det är en flicka bägge två nu, men det återstår väl att se om vi har rätt. Flört

• sofy
    Happiness skrev 2010-09-23 11:54:54 följande:

Det är ett helt gäng härinne som jag vill krama om nu av olika anledningar:

ODD, Sofy, Rontgen, Kajsa-lisa, Muffe80!!!!!! Massor av styrka till er idag!

{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}

Tack vännen! Hur mår du?

Jag ger upp snart. Natten va hemsk! Mådde illa konstant, och gör fortfarande. Lergiganen åker upp den också så den gör inge nytta alls. Ja ger de tills imorn bitti sen åker ja in så får dom ge mig ngt annat. Eller ikväll, men nu ere alldeles för mkt folk för att ja ska orka vänta, o vänta..
  • färnik

Ja fy för att må sådär! Jag kräks fortfarande som en... gris. Vissa dagar har jag mest lust att ta livet av mig, helt vidrigt är det att bara spy och spy och spy. Som en evighetslång magsjuka....

Tyvärr finns det inget bättre att ge än lergigan + primperan... Inte som är garanterat ofarligt för bebis iaf. (Enligt läkarna på antenatal här... Kanske finns det andra läkare med andra åsikter...)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma