• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Odetta
    kajsalisa skrev 2010-09-22 21:14:44 följande:
    Älskade Odd. Jag har precis samma järnspökem från tidigare förhållande. Han förstörde min tillit till män totalt. Nu, fyra år senare, får min man ibland lida för hur exet betedde sig. Inte rättvist alls, men det kommer bara ibland utan att jag kan stoppa det. Han blir såå ledsen när jag inte litar på honom och vi mår båda dåligt. I slutändan Odd, så finns det ju absolut inget du kan göra åt saken. Om man ska se det krasst så kommer ju din man varken vara mer eller mindre otrogen, oavsett om du oroar dig eller inte. Lita på din man, han älskar dig. Annars skulle han aldrig gått igenom allt ni gått igenom för att få ytterligare ett barn. Stor kram!
    Gulle dig! Och fan för att även du råkat ut för en sådan där skit *kramar om*

Jo, min  tänkande del av hjärnan vet ju om allt det där....och att allt annat vi har gått igenom....det krävs riktig kärlek för att orka och ja, han har stått orubblig vid min sida från dag 1 och kämpat både med och för mig. Han är en sådan som tänker väldigt praktiskt och logiskt och sunnt och skulle jag inte betyda det jag betyder för honom så hade han aldrig någonsin ingått en relation med mig, aldrig gift sig med mig och aldrig velat ha barn med mig. Jag vet ju om det. Men som du säger....ibland (nu mer sällan än förr) så blir hjärnan invaderad av alla spöken från förr.

TACK för att du (och ni andra) hjälper mig komma ihåg vad jag egentligen vet!!! Ni är bäst!

***bamsekram***
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Cat79

Odd: Sänder över en stor kram till dig! Snart är din man hemma igen och då får ni mysa till att....

• Odetta
    Cat79 skrev 2010-09-22 21:36:29 följande:
    Odd: Sänder över en stor kram till dig! Snart är din man hemma igen och då får ni mysa till att....
    Tack Cat! *stor kram tillbaks*

Hur är det med dig?
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • kajsalisa

God morgon flickor!
    Var hittar man inspiration till att jobba? Riktigt osugen just nu...
    Muffe; Var det idag du hade VUL? Lycka till isf...

• Muffe80

Ja kl. 16 idag.... nervös. Men just nu skiter jag i det och fokuserar på att inte kräkas på jobbet, hatar detta illamående

• Lallan

Stor kram till Odd! Hoppas att det känns bättre idag.

Kajsalisa: Mycket bra fråga, har inget bra svar på det heller. Idag har jag och minstingen vår lediga dag så vi ska bara mysa till klockan tolv då storebror ska hämtas och sedan ska vi in till stan så att dom får leka av sig på ett lekland tillsammans med två kamrater. En lite tidig födelsedagspresent till storebror som fyller 6 år i morgon. Jag och min höggravida vän kan sitta i lugn och ro och prata och fika under tiden

• rontgensyrran

Usch...är idag grymt seg! Fick magknip i förrgår kväll, tänkte ooops skulle aldrig ha ätit de där jäkla katrinplommonen. Sen när jag skulle gå och lägga mig så fick jag ont i höger sida på magen under navelhöjd och tänkte att det kanske är bebisen som ligger där och trycker, kom knappt runt i sängen från sida till sida och knappt iväg på toa. Hade så ont. På morgonen dagen efter var det inte så farligt och gick på jobb, visst det är mycket sängar och sånt när man är på akuten och jobbar och patienter man måste dra över. Men jag försöker alltid tänka på det och ta benen och annat lätt när jag hjälper till och drar.

Men sen skulle jag följa med en kollega till akutvårdsavdelningen och röntga där och då känner jag på vägen dit at jag får skitont i magen, på höger sida nu igen. Och klockan är väl typ 14-tiden efter typ 20 min ringer jag till barnmorska direkt. Som ber mig att vila några timmar och gå det inte över bege mig till prenatal klockan 16. Bebisen sparkar hela tiden så jag var inte orolig för den. Men ville veta varför jag hade så ont.

Har suttit igår kväll i många timmar på prenatal som skickade mig till förlossningen för att de hade så mycket att göra. För att sedan gå ner på vanliga akuten med remiss till kirurg akut :/ Det är troligvis min blindtarm som spökar!!! Vad ska man med den till???!!!  Jag fick iaf gå hem med order om att vila och blir det värre eller jag fortfarande har ont så måste jag in direkt! Idag känns det som tur är bättre. Vill verkligen inte råka ut för en brusten blindtarm eller nåt nu som gravid. Men den brister ju inte så snabbt, så man har ju tid på sig...så det var skönt att få komma hem.

Det positiva med det hela var att jag fick ctg en hel timme, ligga och lyssna på bebisens fina hjärtljud. Hade inga sammandragningar under den tiden. Jag fick dessutom ett VUL där livmodertappen såg fin ut. Och ett ultraljud på bebis där hon tittade även på äggstocken på högersida som också såg bra ut.

Bebisen har vuxit sig så fin. Mycket rundare i ansiktet. Så söt. Jag var så betagen att jag glömde be om foto :P

Förlåt för detta aslånga egoinlägg!

• 3 barns mamma84
    Muffe80 skrev 2010-09-23 08:09:53 följande:
    Ja kl. 16 idag.... nervös. Men just nu skiter jag i det och fokuserar på att inte kräkas på jobbet, hatar detta illamående
    Lycka till gumman Hjärta
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • kajsalisa

Oj då Röntgen... Hoppas att det bara visar sig vara nån irritation av nåt slag och inget värre än så. Bra att dom har koll på dig iaf...

Kram!

• kajsalisa
    Lallan skrev 2010-09-23 08:12:42 följande:
    Stor kram till Odd! Hoppas att det känns bättre idag.

Kajsalisa: Mycket bra fråga, har inget bra svar på det heller. Idag har jag och minstingen vår lediga dag så vi ska bara mysa till klockan tolv då storebror ska hämtas och sedan ska vi in till stan så att dom får leka av sig på ett lekland tillsammans med två kamrater. En lite tidig födelsedagspresent till storebror som fyller 6 år i morgon. Jag och min höggravida vän kan sitta i lugn och ro och prata och fika under tiden
    Så mysigt det låter Lallan. För mig handlar det enbart om att överleva dessa två dagar fram till helgen så att jag får SOVA!!! Har inte så mycket emot att jobba egentligen, men jag avskyr att behöva gå upp på morgonen. Särskilt nu när det faktist är rätt mörkt när man går upp...
    Men... i helgen tänker jag nog minsann slå till och beställa barnvagn. Det  känns SUPERMYS!!! Glad
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma