• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sofy

Förlåt för ja gnäller.. men fyfan! Jag bara spyr o spyr nu.. får inte behålla varken vätska eller mat (nyponsoppa, makaroner, vatten, kolsyrat vatten, äpple..) tried everything! Ligger bara o skakar, de svartnar för ögonen, fryser o svettas om vartannat. Va gör man? Lergiganen kom upp igen nu lite mer än 1 tim senare.

• Odetta
    sofy skrev 2010-09-22 20:34:31 följande:
    Förlåt för ja gnäller.. men fyfan! Jag bara spyr o spyr nu.. får inte behålla varken vätska eller mat (nyponsoppa, makaroner, vatten, kolsyrat vatten, äpple..) tried everything! Ligger bara o skakar, de svartnar för ögonen, fryser o svettas om vartannat. Va gör man? Lergiganen kom upp igen nu lite mer än 1 tim senare.
    Har du blivit magsjuk? Låter som du mår så våldsamt illa....

Massor med kramar till dig gumman....jag tycker nått fruktansvärt synd om dig! Usch...hatar att må illa och skulle det inte vara för den enorma bebislängtan så skulle jag aldrig gå igenom en graviditet...och då mår jag bara illa i början (en vän till mig mådde illa tills bebisen föddes)

drick vatten i små små mängder...altså, typ 2-3 teskedar åt gången bara, så du inte blir uttorkad. Kanske du kan suga på en isbit?

*kramisar*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • sofy
    Odetta skrev 2010-09-22 20:41:57 följande:
    Har du blivit magsjuk? Låter som du mår så våldsamt illa....

Massor med kramar till dig gumman....jag tycker nått fruktansvärt synd om dig! Usch...hatar att må illa och skulle det inte vara för den enorma bebislängtan så skulle jag aldrig gå igenom en graviditet...och då mår jag bara illa i början (en vän till mig mådde illa tills bebisen föddes)

drick vatten i små små mängder...altså, typ 2-3 teskedar åt gången bara, så du inte blir uttorkad. Kanske du kan suga på en isbit?

*kramisar*
    Tror inte de.. känns precis som de vanliga illamåendet ja brukar ha. De har en förmåga o va värst på kvällen, inatt fick jag gå upp o panikäta för ja va hungrig o magen kurrade så hela sängen skakade - typ. Sen spydde ja upp de såklart. Så va de ok på dagen idag men sen kom de igen. Vill verkligen inte åka in till sjukan men vet inte om man kanske ska göra de så dom för vätska upp mig me dropp, är lite uttorkad redan, dock inte akut än. Och se om man kan göra någe åt mitt alldeles för låga blodtryck. Men ja, nä. Vi får se..

Buu!

Och nää tyck inte synd om mig, de e ju bra de här men så förbannat jobbigt emellanåt.

Massa kramar!
  • Muffe80

Fy fan vad jobbigt Sofy. Jag kanske inte ska klaga som bara spyr 3-5 gånger per dag. I dag är dock extrem dag för mig med, spydde nu på kvällen och det brukar jag hålla mig i från.

Helt ärligt, än så länge är det inte ett dugg mysigt att vara gravid. OM jag är gravid, om det är MA kommer jag hata min kropp som låtit mig må så här illa i två veckor nu. Hata!!

• sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-22 21:04:56 följande:
    Fy fan vad jobbigt Sofy. Jag kanske inte ska klaga som bara spyr 3-5 gånger per dag. I dag är dock extrem dag för mig med, spydde nu på kvällen och det brukar jag hålla mig i från.

Helt ärligt, än så länge är det inte ett dugg mysigt att vara gravid. OM jag är gravid, om det är MA kommer jag hata min kropp som låtit mig må så här illa i två veckor nu. Hata!!
    Äeh, de e säkert lika jobbigt för dig me. Man ska aldrig jämföra hur jobbigt de är ;) Jag har spytt mer än de nu ikväll, urk!

Joo de e visst mysigt :) Så värt de om 30 veckor!
  • Muffe80

Jag har illamående som ligger där heeeeela tiden, hela dagarna. Enda stunden som det är ok är några timmar på natten. Sjukt ju. Varför ska man vara så känslig?
    Tänk om det sitter i hela graviditeten, det orkar jag fan inte

• Längtan efter liten
    sofy skrev 2010-09-22 20:50:18 följande:
    Tror inte de.. känns precis som de vanliga illamåendet ja brukar ha. De har en förmåga o va värst på kvällen, inatt fick jag gå upp o panikäta för ja va hungrig o magen kurrade så hela sängen skakade - typ. Sen spydde ja upp de såklart. Så va de ok på dagen idag men sen kom de igen. Vill verkligen inte åka in till sjukan men vet inte om man kanske ska göra de så dom för vätska upp mig me dropp, är lite uttorkad redan, dock inte akut än. Och se om man kan göra någe åt mitt alldeles för låga blodtryck. Men ja, nä. Vi får se..

Buu!

Och nää tyck inte synd om mig, de e ju bra de här men så förbannat jobbigt emellanåt.

Massa kramar!
    usch detta låter ju inte bra vännen.. fortsätter det så här måste du tänka på ditt och bernets bästa...
    du måste få i dig åtminstone vätska... kanske ska kontakta sjukvården?
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten
    Odetta skrev 2010-09-22 20:05:36 följande:
    Tack rara MCT och Längtan!

Ja, jag har hållt igång hela dagen....busat med lilleman, spammat tråden och jagat folk (mvc, vc, specmvc, studievägledare) på telefonen. sedan har jag gjort min läxa (intervjua barn) och städat...men nu är det färdigstädat, lilleman är lagd för natten och ja....nu sitter jag här med mina spöken. Finns ju trevligare sällskap om jag får säga så.

MCT, jag kämpar jätte mycket med det här som icke gravid också. I början var det helt hemskt och jag fick panik av bara tanken....men det har jag jobbat bort. Nu är jag i jämförelse nästan botad typ. SUCK för idioter som gör att man blir miljöstörd och har kvar skit även efter man blivit av med dem.

Längtan, ja, du har så rätt....han är en klippa! Och jag har kännt honom så himla länge innan vi blev vi två (7-8 år) så jag vet ju vad han är för person även ur ett annat perspektiv än partnerperspektivet. Han är verkligen en helgo kille som man kan lita på i 150% i alla lägen (även som berusad....vi har festat på bra förr i tiden som vänner)

Jag tror att det som spelar in är att i dem här lägen så sjunker mitt självförtroende till botten...eller kanske inte självförtroendet utan faktiskt mer självkänslan. Och när jag inte står stadigt med båda benen så känner jag mig så lite värd och tankar som "vad ser den här underbara människan i lilla mig, han kan ju få vem som hellst (och alla är i det läget då bättre än just jag)" och jag blir så otroligt rädd att förlora honom!

Annat är det när jag står stadigt...då vet jag att han vill inte vara med eller ha någon annan än mig för att han tycker att just jag är den absolut bästa för honom. Men ja....när jag blir som just nu så är jag bara livrädd att han ska inse att jag är så defekt som jag ibland känner mig.

Skickade faktiskt iväg ett kort sms tidigare när jag försökte ringa och fick ett kort svar tillbaks nu, skulle så gärna vilja prata med honom, men samtidigt vill jag inte heller att han ska veta hur jag kämpar just nu, jag vill ju att han ska ha trevligt med kollegorna och inte sitta och ha dåligt samvete för att jag är som jag är.

*kram på er*
    Du är stark, mycket starkare än de flesta andra... Men självklart kan även du falla. och det är bara mänskligt.
    Bra att du har haft och göra under dagen, fortsätt så.. du kanske ska lägga dig ner och läsa en bra bok och låta kvällen ta sin egna väg? låt dig få somna lite tidigare ikväll så att ny strak dag kommer...
    När kommer han hem? är det på söndag?
    Min karl åker imorgon och kommer hem på söndag... Jag är likadan, fast nu ska han iväg med hemvärnet och där vet jag ju att de inte dricker..
    då är det rädslan att bli själv som kryper fram istället...
    Men jag tror att man blir starkare i längden..
    Skönt att han iaf hörde av sig:) det är ju jätte bra.
    Kram
    Längtan efter liten är stor
  • kajsalisa

Älskade Odd. Jag har precis samma järnspökem från tidigare förhållande. Han förstörde min tillit till män totalt. Nu, fyra år senare, får min man ibland lida för hur exet betedde sig. Inte rättvist alls, men det kommer bara ibland utan att jag kan stoppa det. Han blir såå ledsen när jag inte litar på honom och vi mår båda dåligt. I slutändan Odd, så finns det ju absolut inget du kan göra åt saken. Om man ska se det krasst så kommer ju din man varken vara mer eller mindre otrogen, oavsett om du oroar dig eller inte. Lita på din man, han älskar dig. Annars skulle han aldrig gått igenom allt ni gått igenom för att få ytterligare ett barn. Stor kram!

• Odetta
    Längtan efter liten skrev 2010-09-22 21:12:30 följande:
    Du är stark, mycket starkare än de flesta andra... Men självklart kan även du falla. och det är bara mänskligt.
    Bra att du har haft och göra under dagen, fortsätt så.. du kanske ska lägga dig ner och läsa en bra bok och låta kvällen ta sin egna väg? låt dig få somna lite tidigare ikväll så att ny strak dag kommer...
    När kommer han hem? är det på söndag?
    Min karl åker imorgon och kommer hem på söndag... Jag är likadan, fast nu ska han iväg med hemvärnet och där vet jag ju att de inte dricker..
    då är det rädslan att bli själv som kryper fram istället...
    Men jag tror att man blir starkare i längden..
    Skönt att han iaf hörde av sig:) det är ju jätte bra.
    Kram
    Åh, du är så himla go vännen *kramar om*

Han kommer hem i morgon redan. Men Usch att din ska bort i flera dagar...jag skulle sakna ihjäl mig! Behöver du sällskap och positiv energi finns jag här för dig! Jo...det sägs att övning ger färdighet...men nä, vem tusan vill öva i att vara själv?

Han ringde för en stund sedan också förresten och frågade "Du skickar lite konstiga mess gumman"..."mhjaaaamjmjommmmm" fick han till svar (jag tycker inte om att erkänna när jag gjort inte helt genomtänkta saker....och skicka mess i panik brukar inte vara så genomtänkt). Han ville kolla att läget var lugnt och just då var jag ju det så det blev ett bra kort samtal.

*kramisar*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma