Inlägg från: needtobreathe |Visa alla inlägg
  • needtobreathe

Plus igen efter mf/ma

Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-02 16:25:24 följande:
    Även jag har varit hos BM;

Hjärtljud: 142
    Blrt: först 140/90 efter 4 om mätningar 135/85 som senast
    Bara spår i urinen
    Sf: 39,5 ej ökat på 3 veckor
    Fortfatande ruckbar

Så nu blir det TUL imorgon vid 8 för att magen ej vuxit och han ej sjunkit ner.

Pinklove: jag vill ha ditt SF! Låter mycket skönare med liten mage!!
    Hoppas de går bra imorn då! :D Min buse ligger ju låångt ner me huvudet o dom tror han är fixerad nu.. hm! Tidiga unge.

Hur gick det andra, pratade du me henne?
  • needtobreathe
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-02 16:22:31 följande:
    Snabb läser och ser att bebisar är vila och sparkar och hjärtan som slår och värkar och Sd haha ja detta är livet
      jag är så avis haha men jag är glad att jag slipper vara gravid nu får njuta av mina barn och ja det bästa är att få äta vad jag vill dricka vad jag vill och RÖKA haha underbart detta flickor
    Hah jadu den här ungen förstår inte de där me att "sova 95% av tiden" nu iallafall :) Han försöker bryta sig ut känns de som. Men nä nu ska ja iväg till IKEA o handla, sen ICA, o så lite smågrejer.. blir galen av att sitta ner då han trycker sin söta lilla rumpa under revbenet vilket smärtar enormt, blä!
  • needtobreathe

Ja GRATTIS självklart till er med lyckade VUL/RUL! Guldfiskminnet är på topp! *skäms* Skäms

Och Pinklove, hoppas din lilla kikar ut snart också!

• needtobreathe

Va skönt Happi! Skrattande Då kan du pusta ut! Blir en alldeles perfekt liten tjej de där! Grattis!

Måtten på våran igår va;

Huvud; 89
    Lårben; 65
    Buk; 93

• needtobreathe
    MCT79 skrev 2011-03-02 16:59:02 följande:
    Sofy och andra progesteronexperter... jag har nu 14 vagitorier kvar och han ville inte skriva ut flera utan tycker det räcker såhär. Tydligen tar man till v 9 vid IVF och sånt?
    Nu funderar jag på om jag ska ta 2 ggr per dag ytterligare några dagar och sen trappa ner till 1 ggr per dag istället för att sluta cold turkey.... känns lite läskigt alltihopa just nu...
    Jag tog till 11+0.. de är tydligen vanligast. kumt att han inte skriver ut mer sen, vill han inte de alls?! :/

Men jag har kvar o hämta ut om du behöver/om de kan hjälpa. Tror de är 5-6 förpackningar iallafall.

Kram
  • needtobreathe
    Happiness skrev 2011-03-02 18:23:13 följande:
    Men ditt busfrö ligger väl inte på mittenkurvan om jag inte missminner mig. Haha!! Han  är modellen större din grabb. Vad var det slut vikten skulle bli nu igen? Hejhej lobotomi.... ..

Tänk 3,6. Jag vägde 3580.. Tänk om jag bara kan aaaaaaandaaaaaas ut henne...Hejhej Profylax!!!
    *KRAM*
    Jo han följer mittenkurvan EXAKT ;) Så 3500 fullgången trorja de blir? + - lite då..  Men hans huvud är stooort.. enligt det v 34+0 o enligt buken 33+6.. skoj! Blir kul o trycka ut de huvudet sen, puh!

Hahahaha andas ut bebisen.. de vore fan nått de du! Låter alldeles lagom me 3,5 tycker jag.. jag vägde 4,2 o va 54 lång o Charlie vägde 3,6 o va 52 lång..

Profylax var det ja.. ska ringa o boka tid o börja på min nästa vecka tänkte jag! Kanske är på tiden..

Kraaam!
  • needtobreathe
    Happiness skrev 2011-03-02 18:49:58 följande:
    Ja men det är ju perfekt.....du kanske får exakt same same siffror i v.39 då om utvecklingen är densamma som Sofias. Läkaren höjde ett varningens finger dock de finns de bebisar som spurtar de två sista veckorna något enormt. Istället för de där 200 g så tar de i med 400 g. Men att hans huvud är så stort i förhållande till kroppen. Japp det finns bara en sak du ska göra smörja ditt underliv med mandelolja/babyolja varje dag. Med start imorgon. Sen skriver du i brevet eller säger till BM att hon håller emot när du krystar och hjälper dig med hur mycket du ska ta i för att inte gå sönder...

Men du va ju själv en liten klump Sofy...Haha! 4,2 och låååååång

Ja de säger att man ska träna ca 10 minuter varje dag för att man ska vänja lungorna vid att andas så. Ska säga att det är ett hästjobb att andas på det sättet Känns ganska onaturligt om vi säger så
    Vecka 39 blir de inge mer preggo-sofy! ;) Då är ungen uteeee! Yiho! Men TUL blir igen v 37, dvs 36+0.. om nåra veckor.. får se då.. men en liten jäkel o ha stort huvud! Hm, hjälper de o smörja? Och vart ska man smörja liksom mer exakt? ;D Ska prova de!

Haha japp ja va stor.. o ja kom tidigare också! Min mamma är liten.. och va då också! Förstår inte hur hon pallade.. 17 timmar tog de visst.. fyfan! Men hon hade inte krämpor alls under sin grav så de kom väl då, haha! ;)
  • needtobreathe
    färnik skrev 2011-03-02 18:54:01 följande:
    Sofy: min bebis är också en tjockskalle. Oskyldig Kommer inte ihåg exakta måttet nu, men i v 35+0 var huvudet som 39+4... Förvånad
    Haha jäkla ungar! Varför ska dom ha såna huvuden för? Blä! Undrar vad 8,9 cm blir i omkrets.. men de är nog en deeeel..
  • needtobreathe
    telgebo skrev 2011-03-02 19:12:12 följande:
    nog dags att ringa om du vill gå profylax, det är väldigt populära de kurserna.
    Har en kurs inbokad redan på ett privat ställe, har bara inte haft möjlighet o gå innan pga besvär.
  • needtobreathe
    Happiness skrev 2011-03-02 21:33:47 följande:
    SOFY: Jag har något klockrent till Devin

Spana in...du kan alltså beställa med hans namn...Vad tyxs??? har inte varit inne på deras hemsida, men kolla. En sån måste ju bara Devin ha....

www.blocket.se/alvsborg/Mossa_med_valfri_brod...
    Happiness skrev 2011-03-02 21:38:02 följande:
    Sofy: Shit...nu hittade jag en till sån där måste grej till din son. Nu bara det trillar ner grejer. Så himla söt skull body. Spana in!!!!

Blir lite sugen själv faktiskt...tycker designen är läcker.Haha!
    www.blocket.se/goteborg/Baby_Skull_Body_25992...
    Men du är ju för UNDERBAR Happi! PUSS! {#emotions_dlg.heart}

Båda två är ju helt perfekta till lilla busfröt därinne!! Åh ska genast gå in o beställa!

Tacktacktaaaack! {#emotions_dlg.laughing}
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma