Inlägg från: needtobreathe |Visa alla inlägg
  • needtobreathe

Plus igen efter mf/ma

Pancakes skrev 2011-03-01 13:01:39 följande:

Vad tyst det blev i tråden. Jag som sitter och käkar lunch framför datorn och hoppades på lite sällskap :)

Jag e häääär, men småkikar lite på olika serier samtidigt så inte alltid ja läser direkt! ;) Va blev de för lunch?

Och ang mitt TUL - ja, så jäkla gött! Nu stannar han tills jag säger att de är dags o kika ut! ;)
  • needtobreathe
    Pancakes skrev 2011-03-01 13:12:16 följande:

Ja, klart han ska stanna lite till! Är det färdigt med UL och TUL och sånt för din del?

Det blev en grekisk sallad!

Längtan, vad kul med 90-talstema! Tights med färglada USA-sockar och nån storpolo känns väldigt 90-tal. Snyggt? Njae, men kul!

Nope, sista TUL blir om 3-4 veckor, o sen ctg-kurvor, hinnsvep osv o igångsättning nånstans runt 38+0.. :) 6 veckor kvaaar! 42 dagar blir de va? :D

Åååh va gott!
  • needtobreathe
    Längtan efter liten skrev 2011-03-01 13:14:37 följande:
    haha har du koppel på honom? skönt att allt såg bra ut? göttmos..

nu blev jag ju sugen på potatismos, varför skulle jag skriva sådör ?:S
    Koppel? Ja, har inte alla det? Drömmer Han har sitt koppel vid halsen.. precis som de ska va ;) Hahaha.. navelsträngen alltså.. moahah!
  • needtobreathe
    Pancakes skrev 2011-03-01 13:24:53 följande:
    Oj, det är snart verkligen! Jag har precis tre månader kvar nu. Känns långt..

Japp, det var gott men nu är jag lite för mätt. Blir supermätt nu för tiden och det känns som maten står en upp till halsen.
    Nja, tiden går SÅ långsamt! ;) Kan va för att jag inte har nånting o göra nu.. suck! Eller ja, ta mig till IKEA o handla lite mer grejer, tvätta bebiskläder.. men de är typ de! Resten är ju klart.. buhuu :( Rastlösa-fia!

Haha jo, känner igen de där.. man får äta lite i taget.. de kan ta mig 1-1,5 timme att äta upp en middag.. ;)
  • needtobreathe
    Pancakes skrev 2011-03-01 13:40:38 följande:
    Förstår att du blir rastlös men skönt att allt är klart ändå! Det rä ju så de råder en till att göra, dvs varva ner och ta det lugnt veckorna innan förlossningen. Blir avis, hela min tillvaro är stressig och lite rörig just nu och har ouppackade kartonger överallt och massa inköp som ska göras.
    Haha, vi kan byta! Gud va härligt de låter! Förstår att de kanske inte är det, men jag vill hellre ha de så ;) Vill du bli min PT efter förlossningen? :D

Skrev en lista o de är en del kvar ändå.. men de e ju bara kul, något o fördriva tiden med!
  • needtobreathe
    Längtan efter liten skrev 2011-03-01 13:59:21 följande:
    har han det? har nisett att han har den runt halsen?
    Hon sa de idag.. man såg den ligga där precis.. men de va "heeelt normalt" såklart.. "alla" bebisar brukade ha den där.. ?
  • needtobreathe
    telgebo skrev 2011-03-01 13:58:53 följande:
    Så dina värden är bättre nu alltså? Jag fick det första gången när jag var gravid för att sedan gå över när barnet var förr för att sedan komma tillbaka drygt 2 år senare och bli kroniskt.
    Jag äter 50 mg nu, var uppe i 75 mg när jag väntade barn.
    needtobreathe skrev 2011-03-01 11:57:29 följande:
    Hemma! De tog liiite längre tid för Devin ville inte samarbeta, han låg bara o sparkade o härjade omkring haha! Men tillslut så, o han växer EXAKT på sin kurva! 2104 g idag! + på tillväxten fortfarande alltså, o flöde kunde dom inte mäta, fick ingen bra kurva då han sparkade bort navelsträngen hela tiden hahaha! Kunde inte sett bättre ut! :)

Huvudet låångt ner (jotack!!), men nu ryggrad på höger sida o ben på vänster, rumpa under revbenet..
    Skönt att allt gick bra.
    Jepp, mitt TSH har legat skitbra hela tiden =)

Tack!

Skönt me VUL imorn!
  • needtobreathe
    Längtan efter liten skrev 2011-03-01 14:15:02 följande:
    okej, men det var ju skönt iaf :D
    Haha ja eller hur ;) Han kommer födas som en smurf som både jag o Charlie gjorde.. me den runt halsen nåra varv, vi va knallblå båda två! :D
  • needtobreathe
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-01 16:48:48 följande:
    Sofy: härligt med TUL, sa de hur många % han ligger över? Läskigt med navelsträngen för det var väl den du menade att han har runt halsen? Iof så är det vanligt men hellre inte veta då...
    +4 eller någe sånt trorja de var! :) Japp, de e den han har där ja.. men de hade han redan på 3D UL för en månad sen också.. är väl de enda han roar sig me därinne antar ja, leka me den ;)
  • needtobreathe
    Happiness skrev 2011-03-01 16:36:30 följande:
    Sofy: Gud vad skönt!!!!!! Nu kan du släppa det med läckande fostervatten ....Allt verkar ju hur bra som helst. Devin kommer ligga länge i din mage  och bara ha det gott och äta god mat ...

Förstår att det måste kännas som en sten lättat från bröstet. Ja det finns inget annat vi kan göra. Haha! Vänta,vänta och gå på TUL. Haha!

*KRAM*
    Ja han verkar ju producera nytt så de räcker o blir över den lilla rackarn! ;) Busig bebis! 2 BM som fick hjälpas åt på slutet för han bara sprattlade runt haha, den ena blev lite svettig när han aldrig låg still.. de e min grabb de! :D

Precis, en jävla väntan de här.. tycker dock han kan flytta sin söta lilla rumpa från mitt revben nu o sitt huvud därnere för de gör ju satans ont, känns som en fotboll mellan benen när ja går! :p

Kraaam!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma