• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • rontgensyrran
    kajsalisa skrev 2010-09-24 20:56:26 följande:
    Hej å hå vad det sparkar idag. Precis hela tiden. Mys!!
    Jag håller med dig. Min är sjövild. Barnmorskan hade svårt att hitta hjärljuden idag igen. Hittade dem för att sedan så skulle hon sparka flertalet ggr och gömma sig där inne igen. Hon kallade henne Vilda-matilda.

Förresten min vikt, jag blev så glad!!! Jag hade bara gått upp 7 kilo, barnmorskans våg var 2,5 kilo snällare än min. JIPPI!
    sofy skrev 2010-09-24 15:54:00 följande:
    Hello tjejer.

Sjukt trött, tänkte vila lite nu. Men hade ketoner i urinen, vilket tydde på att kroppen gick lite på reservkraft. Fick 3 olika mediciner utskrivet, o ska ta 2 av varje minst 3 ggr om dagen, hoppas de hjälper :)

Hon gjorde VUL (igen...) o vår lilla bebis låg därinne o rullade runt, o sparkade lite me benen. Gulle! Den mätte 27 mm o då 9+4, (9+2 säger jag) så ja :) Allt bra!

Graaatttis förresten pancakes!! Fan va kul :)

Så bra att du sökte vård. Måste vara riktigt jobbigt att må så illa hela tiden. Hoppas det snart blir bättre med de nya medicinerna.

Smålands jänta i storstaden skrev 2010-09-24 21:21:24 följande:
    Längtar oxå tills jag får känna riktiga sparkar! Nu känner jag bara fladder lite till och från!

Känner du fladder så dröjer det inte länge förrens du känner små buffar där innefrån :)

• Bjornis
    Mabaja: Vi hade sex för två veckor sen ungefär. Först ggn sen plusset och det var verkligen som att bli av med oskulden. Allt kändes så knasigt. Haha. Kan inte säga att jag är sugen så ofta heller. Kan få ett kort sug men sen bara lägger det sig när jag tänker på allt "jobb". Haha.
  • Mabaja
    Bjornis skrev 2010-09-24 22:50:34 följande:
    Mabaja: Vi hade sex för två veckor sen ungefär. Först ggn sen plusset och det var verkligen som att bli av med oskulden. Allt kändes så knasigt. Haha. Kan inte säga att jag är sugen så ofta heller. Kan få ett kort sug men sen bara lägger det sig när jag tänker på allt "jobb". Haha.
    HAHA, vad bra att jag inte är ensam! Satan vad det skavde och hade sig efteråt. haha..

Har fått massa mensvärk långt ner i magen.. Vill att det ska leda till något nu! :)
  • Bjornis
    Mamma till W skrev 2010-09-24 23:00:01 följande:
    HAHA, vad bra att jag inte är ensam! Satan vad det skavde och hade sig efteråt. haha..

Har fått massa mensvärk långt ner i magen.. Vill att det ska leda till något nu! :)
    O, hoppas den kikar ut snart!!!
  • Mabaja
    Bjornis skrev 2010-09-24 23:03:33 följande:
    O, hoppas den kikar ut snart!!!
    Snart blir det, senast 14 oktober! :) gärna tidigare, haha.
  • Odetta

Pancakes!!!!!

WOOHOOOOO!!!! GRATTIS OCH VÄLKOMMEN HIT!!!

angående några av dina frågor:

test: Ja du vännen, jag är lite testgalen och slutade testa i v9 någon gång...hann ta 30 positiva gravtest denna graviditet men har fortfarande svårt att tro på det mellan varven

Sex och träning: Efter upprepade mf rekomenderar dem (insatta läkare, inte vanlig BM) att avstå från sex fram till v15 och ingen ansträngning till efter v12.

VUL: efter 1 MA och 3 tidiga mf på raken så har vi varit noga övervakade denna graviditet. VUL i v7, v9, v12 och UL i v13, v16 och v19. Nästa UL är i v24

***kraaaaaaaaaam***

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Lallan

Muffe: När jag var på tidigt vul i v 6+? Var mina olika stora så jag frågade och fick då till svar att eftersom att dom är så små så är det väldigt svårt att mäta och små mätfel blir stora skillnader i datering jämförelse med senare i graviditeten. Man får mao ta dateingen lite med en nypa salt så tidigt och istället ha det som en riktlinje.

Panncakes: Stort grattis! Apropå symptom så har jag vid flera av graviditeterna haft yrsel mycket tidigt men bortsett från det inga symptom före vecka 7 eller 8 bortsett från nu då men då var det ju två å andra sidan. Har annars kännts precis som innan mens.
    När det gäller test så är det nog ingen ide att jaga starkare test, jag blev orolig i v 8 pga att testen visade mindre och jag vips hade mindre symptom men båda fanns kvar och mådde bra.

• Odetta
    Mamma till W skrev 2010-09-24 23:00:01 följande:

*mensvärk* låter lovande
  • Odetta
    Odetta skrev 2010-09-24 23:08:56 följande:
    *mensvärk* låter lovande
    skulle stå "mensvärk"...inte innom *
  • Mabaja
    Odetta skrev 2010-09-24 23:08:56 följande:
    *mensvärk* låter lovande
    Skulle vara roligt om det drog igång just inatt för min man har druckit whiskey... Dvs han kan inte köra.. hahaha
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma