• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-25 23:52:55 följande:
    HAHAHA Man lär ju märka om man har svamp
    Ja WT kommer när han känner att det börjar bli tråkigt i magen och då han vill träffa konstiga mamman och knasiga pappan
    Precis. Möta mammas tutte och pappas bröst! HAHA. Min man har planerat hur han ska tillbringa sin pappalediga tid de tre veckorna han ska vara hemma.. När det inte är mammas tutte som gäller så ska bebisen ligga på hans bröst i soffan framför tvn. HAHAHA.
  • 3 barns mamma84
    Mamma till W skrev 2010-09-25 23:56:24 följande:
    Precis. Möta mammas tutte och pappas bröst! HAHA. Min man har planerat hur han ska tillbringa sin pappalediga tid de tre veckorna han ska vara hemma.. När det inte är mammas tutte som gäller så ska bebisen ligga på hans bröst i soffan framför tvn. HAHAHA.
    HAHAHA och se på fotboll
    HAHAHA gulligt

Näh nu måste jag följa med sambon och sova men kommer in i mon och tittar hur du har det då
    Godnatt gumman o pappan och WT hihi

Nu har jag 86 dagar kvar hihi
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Längtan efter liten
    Mamma till W skrev 2010-09-25 15:52:56 följande:
    Lite ego från min sida: Har sagt i flera veckor att vi ska skrämma ut bebisen idag genom att gå på ikea (lönehelg). Det gick hyfsat. När vi stod i kön för att betala känner jag hur det blir alldeles varmt mellan benen. Jag bara "hjälp, kissar jag på mig".. Kröp närmare min man och kände efter, torrt.. Men nåt var ju inte riktigt som innan. Så när jag sen fick möjlighet sprang jag in på toa. Trosskyddet jätteblött och kladdigt i gröngul nyans med lite blod i.. YES slemproppen...

Eftersom jag min smartskalle inte hade tänkt på att ta med mig något trosskydd att byta med så stoppade jag i massa papper. När jag nu kom hem var pappret jätteblött och INTE kladdigt. Så nu har jag nytt trosskydd i och ska hålla koll om det börjar hända nåt! För är det vatten så måste vi in på kontroll för att veta om jag får vara uppe och röra på mig iom att de inte kan konstatera om jag är fixerad eller inte! Så nu håller vi tummarna.

Håller på att fixa här hemma nu det sista, ska bära in spjälsängen i sovrummet och montera upp våra trådställningar vi köpte idag och så. Tvättar iaf sängkläderna vi köpte till bebisen för fulla spjäll!
    ååååååååh spännande :) lycka till
    Längtan efter liten är stor
  • rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-09-25 10:55:02 följande:
    Åh, det där med att inte kunna sova....ja. Har du många kuddar i sängen??? Om inte så skaffa det! Och så stoppar du en stor kudde mellan benen, knäna och fötterna....då blir det bekvämare att ligga på sidan. Och en stor kudde (eller mannen ) bakom ryggen att luta emot och en till kudde på framsidan. Mycket kuddar, men jag lovar, du kommer sova bättre.

Skit att det inte har blivit helt bättre med din mage. Kom demm fram till vad det r som blir retad eller misstänker dem bara att det är blindtarmen? Jag håller mina tummar att det bara är gaser eller nått som fastnat i systemet...

**kramisar**
    Nope, jag åkte ju aldrig in igen på akuten, som jag egentligen skulle. Men eftersom jag hade lite blod i urinen så kan det ju vara nån bakterie, som typ UVI eller nåt. Annars skulle det kunna vara tarmarna som trycks på, blindtarmen, urinledaren eller njuren. Det är ju det enda som sitter där vid. Njuren tror jag inte på då min smärta är framtill och ej mot ryggen. Urinledaren hade kunnat va. Men jag avvaktar tills min urinodling kommer tillbaka. Jag har 3 kuddar och ett täcke som brukar få ligga mellen knäna. Funderar på jobb om jag ska be nån läkare på ultraljud titta över njuren/njurbäcken/urinledare och blindtarm för att se om dem ser nåt. Men problemet är att de har fullt med patienter och är underbemannade. :/ Men vi får se om det kan finnas nån lucka nån gång i veckan.

Hur är det med dig annars???

Kram på dig!
  • rontgensyrran

Mabaja! Spännade läsning till 1000!!! Jag satt här hemma och började läsa bakifrån. Och sen vips där var du och var hemma igen. Jag som trodde att detskulle kommit en liten mabaja bebis nu :D Men vi får ge oss till tåls!

Oj oj oj, vad var det jag skulle kommentera nu då?! Allt fall i skymundan efter den spännande läsningen.

God morgon kanske man skulle säga också :)

• Muffe80

här händer det grejer ser jag, spännande.

Dock händer inte mycket i mitt liv. Har som sofy börjat med att spy upp allt jag äter och ser ut som ett spöke!
    Liggeri  sängen och mår illa hela dagarna och kommer nog vara hemma från jobbet kommande vecka, orkar inte med att sitta på jobbet och lida, gör jag rätt?

en annan fråga: är förkyld också, ont i halsen, hostar och har lite feber. är det farligt för bebisen?

• Cat79

Muffe80: Din stackare... Jag tycker definitivt du ska vara hemma nästa vecka så du vilar upp dig. Det är inte farligt för bebisen att du är sjuk, han el hon har det så bra i din mage :) Sänder en krya-på-dig-kram

Mabaja: Snart smäller det....

rontgensyrran: Hoppas du är piggare...samt att det dyker upp en lucka för dig snart för koll.

kajsalisa: du skrev nåt om foglossning och jag är inte så haj på hur det känns.... jag känner ibland av att jag får ont neråt, som mensvärk men än så länge har jag inga krämpor i ryggslut. Som sagt så är det vanligt och du är ju i vecka 27, lång bit på vägen.... Hoppas det känns ok ändå.

Nu ska jag iväg på inredningsparty för första gången, denna höst har det varit även kläd- och smyckeparty.

Kram på er! (vet att jag skrev att jag inte kännt liten så mycket men nu har den tagit igen sig och buffar på - så skönt).

• kajsalisa

Tack för peppande ord Cat! Skönt att bebben därinne buffar på dig. Jag ligger på soffan och tycker synd om mig själv. Mår superilla... Vet inte om det är magsjuka eller bebisen som orsakar det. Känns misstänkt mycket som magsjuka. Har inte kräkts än, men magen är helt klart i uppror. Urk!!

• 3 barns mamma84
    Muffe80 skrev 2010-09-26 11:43:33 följande:

här händer det grejer ser jag, spännande.

Dock händer inte mycket i mitt liv. Har som sofy börjat med att spy upp allt jag äter och ser ut som ett spöke!
    Liggeri  sängen och mår illa hela dagarna och kommer nog vara hemma från jobbet kommande vecka, orkar inte med att sitta på jobbet och lida, gör jag rätt?

en annan fråga: är förkyld också, ont i halsen, hostar och har lite feber. är det farligt för bebisen?

Det e inte farligt att ha febernärman har en bebbe i magen MEN du ska åka in om du har supe hög feber ca 40/41 g då ska du åka in.
    Nu ska du bara ta det lugnt försökatt få dricka i dig som cola och samft osv ..
    Krya på dig vännen{#emotions_dlg.flower}
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma