• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Odetta

WOOOHOOOOO MABAJA

en sak du kan göra för att kolla om det är vatten är att LUKTA på trosskyddet. Det sägs att vatten luktar typ som spermier Men det låter ju onekerligen som om du läcker...hihi vad spännande!

Jag håller mina tummar och tår att det sätter igång nu vännen. Och gör det det så ha en underbar förlossning!!!

***BAMSEKRAMISAR***

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • 3 barns mamma84

ååh hon är offline
    Hur ska man nu kunna sovai natt haha
    Får sova för din o mannens skull gumman{#emotions_dlg.flower}

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • PåvägMotSyskon

Majabaja - Åhh, vad spännande när man väl går i sluttampen och allt kan hända =)) Nu är ni nog på bb och håller koll på bebisen o ni får så mycket underbara människor som sköter om er.

OM ni inte fått när ja skriver så LYCKA TILL PÅ FÖRLOSSNINGEN!!!!!!

Gick själv in i V27 idag =)))

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Nyårs Prins 2010(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • PåvägMotSyskon

V 27 idag, la in lite olika bilder =) Äldsta storebror e med på bilden, minstingen är nånannanstans.
    Vad fort det går, står väl inte på förrän det är dags för oss att åka till bb... huuuaaaa.. gruvar mig verkligen, nu när man får lov å åka 10mil bort =( mot förut när de va 1mil...
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Nyårs Prins 2010(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84
    Mabaja:
    Hur har du det ser att du e online
    Hur känns det i kropp o knopp ?
  • Mabaja

Har varit inne nu på förlossningen.. Jag blev mer förvirrad än säker på vad som händer om man får säga så.

Det vi fick veta när vi var där var att jag har väldigt tjocka gula flytningar runt omkring tappen. Så antingen är det slemproppen eller svamp... Då det var så tjocka gula flytningar så är det inte ovanligt om man har lite grönfärgat som jag haft det nu i ett par veckor. Eftersom det tidigare idag har varit lite blodblandat så är det nog slemmis iaf. Alltid något! och de kunde inte konstatera vattenavgång om den är så minimal som jag beskrivit så kan den hindras av mina tjocka gula flytningar... Så nej, jag blev inte mycket klokare på vad som händer. Men vad gör det, det drar igång när det drar igång! :) Men min man tror att det är vatten ändå. :)

Konstaterade iaf mycket rörelser, en del sammandragningar och hjärtslag som låg mellan 100-180...

Blir fler turer till fl! Jag lovar! HAHA

och som sagt, flytningar ska ju läggas ovanpå och mitt har gått igenom... Så jag hoppas att min man har rätt! haha

• 3 barns mamma84
    Mamma till W skrev 2010-09-25 23:28:59 följande:
    Har varit inne nu på förlossningen.. Jag blev mer förvirrad än säker på vad som händer om man får säga så.

Det vi fick veta när vi var där var att jag har väldigt tjocka gula flytningar runt omkring tappen. Så antingen är det slemproppen eller svamp... Då det var så tjocka gula flytningar så är det inte ovanligt om man har lite grönfärgat som jag haft det nu i ett par veckor. Eftersom det tidigare idag har varit lite blodblandat så är det nog slemmis iaf. Alltid något! och de kunde inte konstatera vattenavgång om den är så minimal som jag beskrivit så kan den hindras av mina tjocka gula flytningar... Så nej, jag blev inte mycket klokare på vad som händer. Men vad gör det, det drar igång när det drar igång! :) Men min man tror att det är vatten ändå. :)

Konstaterade iaf mycket rörelser, en del sammandragningar och hjärtslag som låg mellan 100-180...

Blir fler turer till fl! Jag lovar! HAHA

och som sagt, flytningar ska ju läggas ovanpå och mitt har gått igenom... Så jag hoppas att min man har rätt! haha
    Misstänker oxå vatten så din man misstänker det inte själv då
    Men det du har rätt är att ni kommer att åka troligtviss om 2 dagar igen hoppas jag hehe
    Ja slemmis o flytningar och alla dessa j*vlar haha så länge bebisen mår bra e det okejHjärta
  • Mabaja
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-25 23:33:51 följande:
    Misstänker oxå vatten så din man misstänker det inte själv då
    Men det du har rätt är att ni kommer att åka troligtviss om 2 dagar igen hoppas jag hehe
    Ja slemmis o flytningar och alla dessa j*vlar haha så länge bebisen mår bra e det okejHjärta
    Grejen är ju den att jag trodde att man skulle vara mer säker efteråt än innan, men jag blev ju bara mer funderad... Eftersom hon antydde att jag kan ha svamp. Men eftersom det inte kliade skulle jag avvakta. Hallå, vad ska man tro egentligen? :)

Jag har ingen brådska egentligen, har ju räknat med bebis först 7-8 oktober. Men självklart önskar jag en septemberbebis! :) Ja ja, bara att vänta och se, WT kommer när WT vill komma! :) Så länge får jag hålla i tyglarna här hemma och inte låta min man bli alldeles galen... Jag trodde att det var kvinnan som var mest otålig, men inte här! :)

Var min man som ville att jag skulle ringa förlossningen dessutom! HAHA.
  • 3 barns mamma84
    Mamma till W skrev 2010-09-25 23:49:25 följande:
    Grejen är ju den att jag trodde att man skulle vara mer säker efteråt än innan, men jag blev ju bara mer funderad... Eftersom hon antydde att jag kan ha svamp. Men eftersom det inte kliade skulle jag avvakta. Hallå, vad ska man tro egentligen? :)

Jag har ingen brådska egentligen, har ju räknat med bebis först 7-8 oktober. Men självklart önskar jag en septemberbebis! :) Ja ja, bara att vänta och se, WT kommer när WT vill komma! :) Så länge får jag hålla i tyglarna här hemma och inte låta min man bli alldeles galen... Jag trodde att det var kvinnan som var mest otålig, men inte här! :)

Var min man som ville att jag skulle ringa förlossningen dessutom! HAHA.
    HAHAHA Man lär ju märka om man har svamp
    Ja WT kommer när han känner att det börjar bli tråkigt i magen och då han vill träffa konstiga mamman och knasiga pappan
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma