• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja
    Lite ego från min sida: Har sagt i flera veckor att vi ska skrämma ut bebisen idag genom att gå på ikea (lönehelg). Det gick hyfsat. När vi stod i kön för att betala känner jag hur det blir alldeles varmt mellan benen. Jag bara "hjälp, kissar jag på mig".. Kröp närmare min man och kände efter, torrt.. Men nåt var ju inte riktigt som innan. Så när jag sen fick möjlighet sprang jag in på toa. Trosskyddet jätteblött och kladdigt i gröngul nyans med lite blod i.. YES slemproppen...

Eftersom jag min smartskalle inte hade tänkt på att ta med mig något trosskydd att byta med så stoppade jag i massa papper. När jag nu kom hem var pappret jätteblött och INTE kladdigt. Så nu har jag nytt trosskydd i och ska hålla koll om det börjar hända nåt! För är det vatten så måste vi in på kontroll för att veta om jag får vara uppe och röra på mig iom att de inte kan konstatera om jag är fixerad eller inte! Så nu håller vi tummarna.

Håller på att fixa här hemma nu det sista, ska bära in spjälsängen i sovrummet och montera upp våra trådställningar vi köpte idag och så. Tvättar iaf sängkläderna vi köpte till bebisen för fulla spjäll!
  • kajsalisa

Det är så himla spännande Mabaja! Håll oss uppdaterade...

• kajsalisa

Ego; Haft sammandragningar hela dagen idag. I vanliga fall får jag bara det direkt efter sex, men nu är det hela tiden. Går in i v 27 idag...
    Antar att det ska vara så emellanåt eller vad säger ni som har gjort det här förr?

Kan också meddela att jag precis nyss beställde barnvagn. Skrattande Det blev en Teutonia Fun som jag beställde från ett tyskt företag. Sparar 1400 kr jämfört med en svensk sajt och förmodlilgen ännu mer jämfört med om jag hade köpt den i buitk.
    4 veckors leveranstid och jag kan inte vänta...

• Lallan

Mabaja: Härligt, nu börjar det bli riktigt spännande

Kajsalisa: Det är så kul med ny barnvagn (oavsett om den är fabriksny eller begagnad). Väntar tyvärr fortfarande på min som står hemma hos min morbror ca 50 mil härifrån men senast i slutet av oktober kommer den hit.

• Mabaja
    Lallan skrev 2010-09-25 17:11:34 följande:
    Mabaja: Härligt, nu börjar det bli riktigt spännande
    Det börjar bli spännande OCH förvirrande! Funderar på om vattnet börjat sippra eller inte! :) Mitt trosskydd var väldigt fuktigt nyss och inga synliga flytningar, de brukar ju synas lite iaf. Och troskanterna är fuktiga..

Så nu börjar vi bli förvirrade. :)

Vi har iaf börjat packa väskan. Bebisens väska är packad, Daniel skulle prompt ha väskan till vagnen för det ska synas att det är till bebisen! :) Så har även börjat plocka fram mina grejer! :)
  • 3 barns mamma84
    Mabaja:
    Spännade gumman fan vad spännade hahaha ut med dig ut o spring näääh men gå gå gå haha och sexa som vildningar nu
    Gud jag är så spännd själv haha härligt detta när man kommer till vecka 40
    Om det är vatten så går det genom bindan.
    Om det är flytningar stannar de på ju.
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84
    Mamma till W skrev 2010-09-25 15:52:56 följande:
    Lite ego från min sida: Har sagt i flera veckor att vi ska skrämma ut bebisen idag genom att gå på ikea (lönehelg). Det gick hyfsat. När vi stod i kön för att betala känner jag hur det blir alldeles varmt mellan benen. Jag bara "hjälp, kissar jag på mig".. Kröp närmare min man och kände efter, torrt.. Men nåt var ju inte riktigt som innan. Så när jag sen fick möjlighet sprang jag in på toa. Trosskyddet jätteblött och kladdigt i gröngul nyans med lite blod i.. YES slemproppen...

Eftersom jag min smartskalle inte hade tänkt på att ta med mig något trosskydd att byta med så stoppade jag i massa papper. När jag nu kom hem var pappret jätteblött och INTE kladdigt. Så nu har jag nytt trosskydd i och ska hålla koll om det börjar hända nåt! För är det vatten så måste vi in på kontroll för att veta om jag får vara uppe och röra på mig iom att de inte kan konstatera om jag är fixerad eller inte! Så nu håller vi tummarna.

Håller på att fixa här hemma nu det sista, ska bära in spjälsängen i sovrummet och montera upp våra trådställningar vi köpte idag och så. Tvättar iaf sängkläderna vi köpte till bebisen för fulla spjäll!
    Skriker här hemma YESS haha UNDERBART !!!
    Skrattande
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma