• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    Mamma till W skrev 2010-09-24 23:10:19 följande:
    Skulle vara roligt om det drog igång just inatt för min man har druckit whiskey... Dvs han kan inte köra.. hahaha
    Skrattar det vore ju något
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Cat79

Pancakes: VÄlkommen till en kanontråd och grattis till plusset. Man får ta några gravtest för att fatta att det verkligen är så.... Ju längre veckorna går och ju fler bekräftelser du får via VUL/UL och sparkar desto lugnare blir du. Jag var nojjig till åtminstone RUL. Vi har gjort 7 st VUL/UL och nu är jag i v 26, ska göra ett till i vecka 32.

Kajsalisa: Jag vill också ha så kraftiga sparkar..... blir lite orolig ibland när det är så lugnt, dumma moderkaka som stoppar litens kickar. Skönt att du går enligt din kurva och 6 kg är inte mycket. Jag hade gått upp 4 kg i v 22 så vi får se vad det  visar nästa gång.

Sofy: Skönt att du sökt hjälp och jag hoppas du piggar på dig snart.

• LittleJunia
    {#emotions_dlg.flower}GRATTIS Pancakes!!!! {#emotions_dlg.flower}
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)Älskade Ludvig 080404 och liten i magen BF 110330(¯`°?.¸ ღ♥ ♥+
  • rontgensyrran
    Bjornis skrev 2010-09-24 22:50:34 följande:
    Mabaja: Vi hade sex för två veckor sen ungefär. Först ggn sen plusset och det var verkligen som att bli av med oskulden. Allt kändes så knasigt. Haha. Kan inte säga att jag är sugen så ofta heller. Kan få ett kort sug men sen bara lägger det sig när jag tänker på allt "jobb". Haha.
    Håller med dig! Hos mig är det sextorka. Tycker att det är grym turnoff med bebis som sparkar vilt där inne. Då känns det bara sjukt! Och kan inte heller njuta av det :/
  • rontgensyrran
    Mamma till W skrev 2010-09-24 23:00:01 följande:
    HAHA, vad bra att jag inte är ensam! Satan vad det skavde och hade sig efteråt. haha..

Har fått massa mensvärk långt ner i magen.. Vill att det ska leda till något nu! :)
    Wow...nu är det kanske på g! Vill att din lille ska titta ut nu så du kan lägga ut en fin bild så man får något att sukta efter.
  • Odetta
    rontgensyrran skrev 2010-09-25 10:07:32 följande:
    Hej hopp...du jag skrev ett inlägg till dig i den andra tråden :) Hoppas du fick sova något i natt. Kram
    tack! Jag svarade dig där också

Jag fick sova, men sov inget bra. Magen kändes öm och jag drömde om sammandragningar hela natten. Kom på att jag har 2 saker till som bekymmrar mig som kommer i samband med dessa sammandragningar som jag inte skrev i ts: tyngdkänsla och geleaktiga flytningar.

Hur är det själv? Hur känns din mage, mår du bättre?

*kramisar*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-09-25 10:23:43 följande:
    tack! Jag svarade dig där också

Jag fick sova, men sov inget bra. Magen kändes öm och jag drömde om sammandragningar hela natten. Kom på att jag har 2 saker till som bekymmrar mig som kommer i samband med dessa sammandragningar som jag inte skrev i ts: tyngdkänsla och geleaktiga flytningar.

Hur är det själv? Hur känns din mage, mår du bättre?

*kramisar*
    Både jag och nej. Bättre men ändå inte. Märker på natten att när jag sover, så ligger jag mest på ena eller andra sidan då bukläge inte längre fungerar :/ Ligger jag på höger sida, vilket är favvosidan så vaknar jag av smärta i högersida. Så det måste ju vara bebisen som retar upp antingen njuren, urinledaren, tarmen eller blindtarmen. Ligger jag en bra stund på vänster sida så lättar det. Men fyyy vad ont jag får i axeln av att sova enbart på vänster sida. Då vaknar jag ju av det istället hahahahahaa...vet inte hur jag ska ligga för att få sova. Kanske likabra att vänja sig med att sova dåligt nu, så man är förberedd när bebis kommer ;P

Tyngdkänska kände jag för ett antal veckor sen. Men det var inte i samband med nån sammandragning eller så. Utan det kändes som om nåt tyngde ner och gjorde ont när jag gick för mycket. Fast det var enbart på vänster sida i typ underlivet, men det gick över efter ca 1 vecka till 2.

Tycker absolut du ska kolla upp det och skicka iväg urin på odling.
  • Odetta
    rontgensyrran skrev 2010-09-25 10:32:57 följande:
    Både jag och nej. Bättre men ändå inte. Märker på natten att när jag sover, så ligger jag mest på ena eller andra sidan då bukläge inte längre fungerar :/ Ligger jag på höger sida, vilket är favvosidan så vaknar jag av smärta i högersida. Så det måste ju vara bebisen som retar upp antingen njuren, urinledaren, tarmen eller blindtarmen. Ligger jag en bra stund på vänster sida så lättar det. Men fyyy vad ont jag får i axeln av att sova enbart på vänster sida. Då vaknar jag ju av det istället hahahahahaa...vet inte hur jag ska ligga för att få sova. Kanske likabra att vänja sig med att sova dåligt nu, så man är förberedd när bebis kommer ;P

Tyngdkänska kände jag för ett antal veckor sen. Men det var inte i samband med nån sammandragning eller så. Utan det kändes som om nåt tyngde ner och gjorde ont när jag gick för mycket. Fast det var enbart på vänster sida i typ underlivet, men det gick över efter ca 1 vecka till 2.

Tycker absolut du ska kolla upp det och skicka iväg urin på odling.
    Åh, det där med att inte kunna sova....ja. Har du många kuddar i sängen??? Om inte så skaffa det! Och så stoppar du en stor kudde mellan benen, knäna och fötterna....då blir det bekvämare att ligga på sidan. Och en stor kudde (eller mannen ) bakom ryggen att luta emot och en till kudde på framsidan. Mycket kuddar, men jag lovar, du kommer sova bättre.

Skit att det inte har blivit helt bättre med din mage. Kom demm fram till vad det r som blir retad eller misstänker dem bara att det är blindtarmen? Jag håller mina tummar att det bara är gaser eller nått som fastnat i systemet...

**kramisar**
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma