• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    Pancakes skrev 2010-09-24 09:45:55 följande:
    Tack för er input! Jag kör på som vanligt då så länge jag mår bra av det. Man är ju nojig för sex också. Sex var det som utlöst missfallet sist, men det var ju inte det som var anledningen. Fostret var redan dött sedan flera veckor och det var bara sexet som satte igång blödningen.

Är det nån mer som inte haft några symtom när ni plussat?
    Jag hade bara massa gaser i magen massa flytningar och svullen mage försenad mens och ömma bröstvårtor
    När jag var i vecka 16 börjad jag må ILLA inte spy men fy inte kul haha
    Dem försvan sen i vecka 20 ..

Vi vågade ha sex i vecka 16 då var jag 100% att allt skulle gå bra ..
    Idag har vi sex varje dag
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • rontgensyrran

Grattis Muffe till lyckat VUL!

Och grattis och välkommen pancakes till plusset!

Usch inatt fick jag ont igen och sen imorse var det över för att nu vara tillbaka igen. Faan ska jag tvingas åka in??? Jag som ska till barnmorskan klockan 14.30 bläääääää säger jag bara. Ska nog vila nu och se om det vill gå över.

• Pancakes
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-24 09:51:07 följande:
    Jag hade bara massa gaser i magen massa flytningar och svullen mage försenad mens och ömma bröstvårtor
    När jag var i vecka 16 börjad jag må ILLA inte spy men fy inte kul haha
    Dem försvan sen i vecka 20 ..

Vi vågade ha sex i vecka 16 då var jag 100% att allt skulle gå bra ..
    Idag har vi sex varje dag
    Oj, ska jag vänta med sex i 11 veckor?? Hjälp... :) Helt ärligt, är det en risk att ha sex alltså? Säger BM det?

De enda symtom jag skulle kunna ha är möjligtvis att det högg till på ena sidan för en vecka sen, på ett skumt sätt jag inte känt tidigare. Sen är jag lite knasig i magen den här veckan och har känt en lätt yrsel några gånger när jag rest mig hastigt. Men det är allt och det skulle lika gärna kunna bero på nåt annat.
  • kajsalisa
    Pancakes skrev 2010-09-24 09:27:35 följande:
    Kajsalisa, måste fråga dig som verkar vara en träningsmänniska om råd. Är ju supernojjig så klart.. Jag tränar fem gånger i veckan och är aerobicsinstruktör och alltmänt träningsfreak. Förra graviditeten körde jag på som vanligt....och det slutade i missfall men det kanske inte berodde på det så klart. Nu vill jag helst bara lägga mig i soffan till vecka 12. Men jag kan ju inte ställa in alla mina pass, eller? Idag ska jag gå och träna med en kollega på lunchen, vågar nästan inte. Är jag superlöjlig nu eller?
    Vet verkligen inte Pancakes. Om jag vore du hade jag nog ringt nån barnmorska och frågat. Vad jag förstår så ska det inte vara några problem, men jag förstår ditt dilemma...
  • kajsalisa
    Pancakes skrev 2010-09-24 10:06:00 följande:
    Oj, ska jag vänta med sex i 11 veckor?? Hjälp... :) Helt ärligt, är det en risk att ha sex alltså? Säger BM det?

De enda symtom jag skulle kunna ha är möjligtvis att det högg till på ena sidan för en vecka sen, på ett skumt sätt jag inte känt tidigare. Sen är jag lite knasig i magen den här veckan och har känt en lätt yrsel några gånger när jag rest mig hastigt. Men det är allt och det skulle lika gärna kunna bero på nåt annat.
    Jag frågade en barnmorska om sex och enligt henne skulle det inte vara några problem. Vi har kört på som vanligt hela graviditeten...
  • Muffe80

Hej tjejer.

är det farligt att dricka något glas coca cola när man är gravid? sker mycket sällan men är så sjukt sugen och min kropp skriker efter ngt sött och ngt att få i sig!!

• rontgensyrran
    Muffe80 skrev 2010-09-24 10:30:09 följande:
    Hej tjejer.

är det farligt att dricka något glas coca cola när man är gravid? sker mycket sällan men är så sjukt sugen och min kropp skriker efter ngt sött och ngt att få i sig!!
    Nope inga problem man ska dock inte dricka mer än 3 koppar kaffe, te eller cola om dagen tror jag att jag har läst nånstans ( 2 dl koppar).  Faan min smärta går inte över. Jag vill helst inte behöva åka in, sitta på akuten i  timmar är jag inte alls sugen på. Men så tänker jag ändå tänk om det är blindtarmen, då är det ju bättre att åka in tidigt innan det går för långt...suck. Vad ska jag göra?
  • 3 barns mamma84
    Pancakes skrev 2010-09-24 10:06:00 följande:

Självklart inte gumman utan jag var nojig då jag fått ett MA tidigare.
    Jag ville inte förlora denna det satt i huvet att jag bara inte vågade ta risken.
  • 3 barns mamma84
    Muffe80 skrev 2010-09-24 10:30:09 följande:
    Hej tjejer.

Jag och du kan ta ett glas nu och skåla för varandra hahaha drick bara på men inte laitsominte innehåller socker har hör attdetkan ge missfall och föder tidigare ..
    Jag dricker vanlig cola
  • Muffe80

Får jag fråga er kloka tjejer om råd?

Angående detta med att berätta. Nu när vi sett att den lever och så, så vill jag gärna berätta för mamma igen, hon vet om missfallet. Vill även samtidigt berätta för pappa, de kommer bli såå glada. Vi funderar på att göra detta imorgon.

Sambons familj bor längre bort och vi ska dit nästa helg och hälsa på hans mamam och pappa. min dröm och det ultimata har alltid varit att hans syster skall vara med där hemma när vi berättar. Hon brukar alltid åka hem samtidigt. Nu skulle hon iväg på studieresa med plugget och kunde inte då
    Vad gör vi då? Berättar för hans mamma och pappa och tar syster senare, eller vad?
    eller väntar med att berätta för alla efter kuben om en månad?

Bör man berätta för båda familjerna någorlunda lika för att det ska vara rättvist?
    Känns dumt att berätta för min familj nu i helgen å så kansle det dröjer innan hans familj får veta...

Vad tycker du?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma