• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • kajsalisa

Ja du Pancakes, det är inte lätt. Jag tror jag tog 3 eller 4 test sammanlagt, men inget längre än två veckor efter bim tror jag. Gjorde inget vul, men däremot tidigt ul i vecka 11. Det är jättesvårt med oron tycker jag. Trots lyckat ul i v 11 var jag supernojjig några veckor senare under de sk spökveckorna...

• Pancakes
    kajsalisa skrev 2010-09-24 14:35:41 följande:
    Ja du Pancakes, det är inte lätt. Jag tror jag tog 3 eller 4 test sammanlagt, men inget längre än två veckor efter bim tror jag. Gjorde inget vul, men däremot tidigt ul i vecka 11. Det är jättesvårt med oron tycker jag. Trots lyckat ul i v 11 var jag supernojjig några veckor senare under de sk spökveckorna...
    Ja, det är nåt sånt antal jag tänker mig också. Vill ta ett digitalt imorn bara för att få texten framför mig verkligen. Sen vill jag ta nåt vanligt om några dagar bara för att se att plusset inte blir svagare.

Oron kommer nog hålla i sig länge. Min man tror att oron är jättedålig för mig och nu ska jag vara orolig för att han är orolig också, suck.

Har din oro försvunnit nu då när du gått så långt? Eller tar det aldrig slut?
  • sofy

Hello tjejer.

Sjukt trött, tänkte vila lite nu. Men hade ketoner i urinen, vilket tydde på att kroppen gick lite på reservkraft. Fick 3 olika mediciner utskrivet, o ska ta 2 av varje minst 3 ggr om dagen, hoppas de hjälper :)

Hon gjorde VUL (igen...) o vår lilla bebis låg därinne o rullade runt, o sparkade lite me benen. Gulle! Den mätte 27 mm o då 9+4, (9+2 säger jag) så ja :) Allt bra!

Graaatttis förresten pancakes!! Fan va kul :)

• rontgensyrran
    Pancakes skrev 2010-09-24 13:36:48 följande:
    Men fy vad jobbigt det låter. Har du haft ont i flera dagar? Sitta på akuten är ju inget kul en fredag direkt. Har du ringt sjukvårdsupplysningen?
    Japp till och från. Nu känns det lite bättre igen. Var hos min barnmorska idag på inplanerat besök så sa hon att det mycket väl kunde vara blindtarmen som är irreterrad av bebisen som trycker på. Eller att det kunde vara njurbäckenet som är vidgat eller nåt ligament. Mitt urinprov idag visade också på mikroskopiskt blod så de skulle skicka in det på analys.Så hon skulle höra av sig i slutet av nästa vecka om det var nåt, och sen har jag en del sammandragningar också, Fick en när hon skulle kolla hjärtljud. Annars var allt bra. Bltr 105/60, Hb 120, sfmått 23, och hjärtljud 150. Så hon tyckte jag kunde avvakta tills urinprovet kommer tillbaka och sa till mig att vila.

Så jag avvaktar och hoppas att det inte blir sämre. Så kul att du är här med nu Pancakes. Och fler från andra tråden ska över hit :)
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2010-09-24 14:05:22 följande:
    Oj, huvudet bubblar av frågor nu efter plusset. Hur många test har ni tagit och hur länge höll ni på? Man kan ju bli tokig om man ska hålla på och tolka starka och svaga streck i all evighet. När jag plussade sist tog jag ett test. Punkt. Men hade jag tagit ett till i vecka 7 hade jag nog fått redan på MA:t redan då istället för att gå till vecka 11.

Den andra frågan är: Bokade ni alla tid för tidigt VUL? Jag har tänkt att jag ska göra det om det blir som förra gången att jag inte har symtom men nu känner jag att jag vill göra det oavsett så jag slipper gå så långt som förra gången om nåt är galet.
    Vi gjorde ett vul i 7+6, då mitt ma hade dött i vecka 3-4 och vi upptäckte det i vecka 12. Sen blev det ett ul i 12+0 för att stilla min oro, var dagen då jag skrapades med mitt ma, sen blev det ett vul i 13+2 pga blödning, rul i 17+6, rul i 18+5, 3d-ul i 28+6, ul i 36+6 och ul i 37+0. Där är min lilla historik! :) 

Angående sex. Vi har haft sex sporadiskt under grav. I snitt har det väl blivit en gång var tredje - fjärde vecka. I början var min man väldigt rädd och sen har jag haft en massa blödningar så då har vi båda valt att avstå. och nu när det är så nära till bf så vill inte min man för barnet ska ju "faktiskt ut där". :) Sen de senaste tre månaderna har det känts som att jag blivit av med oskulden varje gång och skavt ordentligt efteråt så nu vill inte jag ha mera, eller har frågat om vi inte kan färdknäppa lite för att kanske ev få igång en förlossning, men han vägrar! :)  
  • kajsalisa

Pancakes; ja oron håller i sig länge, för mig ända till efter mitt rul i vecka 19. Efter det har jag känt rörelser i stort sett dagligen, och nu mest hela tiden, så ingen oro längre...

• färnik
    sofy skrev 2010-09-24 15:54:00 följande:
    Sjukt trött, tänkte vila lite nu. Men hade ketoner i urinen, vilket tydde på att kroppen gick lite på reservkraft. Fick 3 olika mediciner utskrivet, o ska ta 2 av varje minst 3 ggr om dagen, hoppas de hjälper :)
    Vad fick du för ngt och vilken styrka och dosering? Är nyfiken, eftersom läkarna här hävdar att det bara är lergigan och primperan som gäller, fast det knappt hjälper...
  • kajsalisa

Bra att du sökte hjälp Sofy. Hoppas du mår bättre snart! Kram.

• kajsalisa

Hej å hå vad det sparkar idag. Precis hela tiden. Mys!!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma