• MCT79

Plus igen efter mf/ma

sugarrush skrev 2011-03-27 13:57:08 följande:
    Kjaam: Haha den var bra, jag brukar också kalla henne surfittan
    Helgvårdcentralen hade flyttat märkte jag nu när jag var där, så jag ringer BM imorrn istället. Energin tog liksom slut nu.
    Undrar om hon har en syster för på gynakuten Danderyd jobbar det också en surfitta.... eller så jobbar hon extra?
    det gick åt skogen...igen.
  • MCT79

Argghhh!!! JAG ÄR SÅ FÖRBANNAD!!

Vi utreddes ju hos Sigtuna Gyn i oktober efter alla missfall!! Han sa att alla prover såg bra ut och vi pratade innan om blödningsprover, immunologi osv...
    När jag frågade om provsvaren vid besöket i januari sa han bara igen att allt såg bra ut.... nu ringde jag och KRÄDE alla svar...

HAN HAR KOLLAT SKÖLDKÖRTELN, FSH, LH och Östradiol!  THAT´S IT!!

• MCT79
    sugarrush skrev 2011-03-28 09:35:18 följande:
    Va? Är det sant?
    Har de inte kollat blodets koaguleringsförmåga ens?
    Och inte heller immunlogin.. nä fy fan så dåligt!

Ring och kräv nya prover omgående! Läs på innan och säg EXAKT vad du vill vill att han ska kolla. Så de fattar att du är jävligt påläst och inte nöjer dig med någon jävla light-version.
    Tänker på dig!
    Nej visst är det förjävligt?? Här går man runt och tror man är utredd?! Så j-vla arg... Vi har googlat studier och det dök upp ett namn på en kvinna (forskare) som Anders mailade till direk... vi fick svar omgående och hon ville inte säga vilka prover som behöver tas men bad oss kontakta en Frida som jobbar på Danderyd... så nu jäklar!
  • MCT79
    Odetta skrev 2011-03-28 14:22:48 följande:

suck suck suck.....DUBBELSUCK!!! Jag förstår att du är arg...vad trött man kan bli!

Hur mår du annars gumman? Hur har helgen varit? Jag tänker så mycket på dig ska du veta....massor med kramar!!!!!

Tack... remisskrav till Danderyd och 5-6 månaders väntetid.... gah! Men har lyckats få en tid för utredning på jakobsbergs sjukhus... gyn stockholm... å då ska jag ha en _UTREDNING_..  'växer horn*

Annars är det tungt.. väldigt tungt.. idag har jag nog varit mer arg än ledsen dock... har jättesvårt att äta nått.. mår illa hela tiden och den är nog både mifegynet och tanken på morgondagen som orsakar det..

Lite bruna flytningar idag pga/tack vare mifegyn... men inte alls blödningar som jag fick information om...
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-03-28 19:25:39 följande:
    Det sägs ju på tal om graviditetsillamående att vissa reagerar starkare på HCG eller om det är progesteronet än andra. jag har måste då ha reagerat starkt första och tredje gången och jättestarkt denna gång och inte alls andra gången jag var gravid. Nu har jag läst att illamående är jättevanligt under de första veckorna av graviditeten, inget ovanligt alltså men det är ju grymt jobbigt ändå att må så här vecka ut och vecka in och nu hjälper ju inte tabletterna heller som jag fick just mot illamåendet.

Ursäkta om jag drar upp det här nu, men jag läser ikapp sedan i torsdags.
    Jag skulle byta med dig vilken sekund som helst.. i morgon läggs jag in och får cytotec..
  • MCT79
    sugarrush skrev 2011-03-28 19:45:44 följande:
    Jag har en fråga till er tjejer. Långt och lite invecklat.
    Men jag vet inte om jag gjort något dumt här nu, känner mig osäker... kanske har jag gjort bort mig?

Jag berättade för min närmaste grupp på jobbet idag att jag var gravid. Jag berättade om missfallen och behandlingarna och det var jobbigt, men nödvändigt, för att de skulle förstå. En gubbe, låt oss kalla honom L, skojade bort det jag berättade hela tiden trots att jag berättade om väldigt känsliga saker, han var rätt rätt plump och jag blev lite sårad, men tänkte att jag skulle strunta i honom. När jag berättat hela historien tillade jag att jag inte berättat det för andra kollegor ännu så de kunde ju hålla lite tyst om det inför resten av kontoret. Javisst, sade de, berätta du själv för resten när du känner dig redo.

En halvtimme senare, när vi satt i vårt kontorslandskap igen ropar L högt till mig från sin kontorsplats  "jaså du, alla ska festa på vår studieresa, all utom du, höhöhöhö". Jag blev skitsur och svarade "klart att jag ska festa!" Han svarade "ja men du får ju inte dricka en droppe!! Hahaha". Han ropade så högt att flera kunde ha hört.
    Jag blev verkligen jätteledsen.

Efter jobbet sms:ade jag honom och skrev "det hade varit snält om du hade kunde vara lite diskret på kontoret om att jag är gravid, så som jag bad er på fikat idag. Det är fortfarande lite känsligt och jag skulle helst vilja berätta det själv, hoppas det är okej." Nu, två timmar senare, har jag fortfarande inte fått något svar.

Överreagerade jag? Jag bara känner mig så ledsen, jag sade ju att jag ville att de skulle hålla det för sig själva...

Jag hade nog reagerat lite mer än så ja.... tycker inte alls du överreagerade... var det ingen av dina andra kollegor som reagerade och tyckte det var klantigt gjort?!
  • MCT79
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-03-28 19:59:47 följande:
    kommer tänka på dig hela dagen.. Hjärta
    tack...  Hjärta
  • MCT79
    needtobreathe skrev 2011-04-01 19:47:38 följande:
    Hohooo tjejer!

Ja härinne vare dött.. har inte hängt me så bra senaste dagarna, fullt upp me o fixa. Men nu är de mesta faktiskt klart, på riktigt ;) Bara väskorna som ska packas till BB :) Men de tar ja nästa vecka. Har dammsugit, tvättat, plockat o skurat golven FÖR HAND idag.. hahaha! Snacka om seriös tjej.. rent blev de iallafall! ;) Och ont fick jag.. så nu har ja suttit i badkaret i 2,5 timme för o inte ha lika ont, haha. Jaja, nu ska vi iväg för middag me C's polare, sen hem o sova. Nästa helg blir toklugn, måste ladda upp för måndagen så ja har krafter. Så "sista helgen" vi flänger runt nu sa vi, vilan behövs sen.

Köpte nytt spjälsängsskydd igår, hade ett vitt men jag avskydde det, så blev ett svart ;) Sängmobil är inköpt också, blev en fisher price rainforest, ganska söt. Inte den ja ville ha men den fanns ingenstans tyvärr, men de här får duga.

Ang babyskyddet.. vi ska inte montera de i bilen, känns ganska onödigt då de ändå ska me in på BB sen liksom för o plocka me Devin hem ;) Så de står på balkongen nu redo o tas me bara. Skönt att alla bitar fallit på plats nu iallafall, me rensning, plock o fix osv. Ska ta lite bilder i helgen så ni får se hur FINT de faktiskt är här hemma nu!

Ha en bra helg tjejer! Jag är nog ganska off nu sista veckan, ska sova när jag behöver, plugga de sista o sådär.. men kikar in så ja har lite koll på er iallafall ;) Och berättar självklart om de händer ngt!

Ta hand om er sålänge, och justja.. kommer nog finnas på bloggen ibland, nog mer där än här trorjag; ourlittlemiracle.blogg.se - där kan ni följa om de händer ngt.

Kram!!
    Ta hand om dig Sofy, ska följa bloggen!
  • MCT79
    needtobreathe skrev 2011-04-01 20:36:45 följande:
    Jaa, gör så vännen! Sen finns jag på Msn även om ja alltid står som offline också :)

Läste nyss i andra tråden, fyfan va du ska behöva gå igenom!! Inte okej! :( Hur känns det nu? Bra iallafall med en läkare som fattar grejen, och hoppas ni nu får en riktig utredning med ordentliga svar! Samt all hjälp som går att få inför nästa försök.

Ni finns i mina tankar varje dag!! {#emotions_dlg.flower}
    Jag mår jättedåligt i skallen... begriper inte ens hur jag ska orka försöka igen.. De andra missfallen tog jag rätt "lätt" på.. men jag tror allt kom ifatt mig nu... å jag sörjer hela förra året... :´(
    Men jag reser mig säkert igen... låter det få ta den tid det behöver nu bara..

Nu ska jag bara knapra min antibiotika, låta själen läka och ta hand om mig och Anders.

Msn ska jag komma ihåg.. har en post-it lapp här som det står "msn" på..haha.
  • MCT79

Måste fråga er som haft MA och skrapats.. hur fort efter skrapningen testade ni negativt`? Jag tog ett ältest nyss... har bara ett gravtest kvar och tänkte ta det om ett par veckor eller så..  men fick ett negativt äl-test nu.... då borde ju även gravtestet vara negativt redan?

Vore ju superskönt...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma