• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Cat79 skrev 2010-10-31 16:57:01 följande:
    Är inte så aktiv då vi fortfarande inte har internet hemma och på jobbet hinner jag knappt gå in och läsa allt  ni skriver.

Mabaja: Vilken liten prinsessa ni har, 3 v gammal och så go! Skönt att det går så bra och att hon är snäll. Ta det lugnt med träningen, kanske bättre med promenader med Wilda och vagnen.

KRAM på er alla!
    Ja hon är heeelt underbar! Jag ska ta det lugnt med träningen. Har fått klartecken från bm från föräldrautbildningen att man kan träna axlar och armar innan efterkontrollen. Hon sa att det tom kan vara bra för att undvika infektioner och överansträngning av allt bärande och då gärna bära med en arm... Men promenader ska jag fortsätta med! :)

Njut över att du mår så bra! Det är ju bara helt underbart! Jag njöt till 37+0, sen började jag få ont i knäna som blev värre och värre.. lagom till förlossningen i 41+3 så kom jag knappt upp från sittande läge för att det gjorde så ont!

Lite ego: Plockade fram måttbandet idag och i midjan har jag nu nästan kommit till den storlek jag hade i vecka 10! Då hade jag även gått ner tre kg så var lite smalare än jag "brukar"... har 0.5 cm ner till den storleken... sen har jag gått ner 5 cm runt där jag är som tjockast på en vecka. Vågen visar dock bara -0.2 kg denna vecka, men så har jag inte gjort nr 2 sen i måndags-tisdags med! :)
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja
    kajsalisa skrev 2010-11-01 11:29:21 följande:
    En fråga tjejer, framför allt till er som väntar ert första barn... Hur känner ni inför förlossningen? När jag nu börjar närma mig, v32, så börjar det på nåt sätt bli verkligt. Jag är helt klart orolig, men naivt nog är det inte smärtan som oroar, utan snarare att man inte har någon som helst ide vad som väntar...
    Jag kände mest "ut kommer den på nåt sätt"... Det var mina tankar inför förlossningen. och att jag ville ha lavemang...

Nu blev jag snuvad på lavemanget och vägrade börja krysta när de sa åt mig då jag INTE ville bajsa på mig, för är ju precis sååå det känns, som att man är riktigt förstoppad. haha. De fick övertala mig länge och väl och när min man försökte övertala mig blev jag arg och var oerhört hög på lustgas!

Så hade jag börjat krysta när de sa till mig hade det gått ännu fortare!
  • Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-11-02 11:42:27 följande:
    Hej alla underbara tjejer!

Usch sitter nu och är så nervös. Ska till banken idag för att se möjlighetrna för mig att köpa ut mannen ur lgh. Kan jag inte det tvingas jag flytta, vet inte alls vad jag tar vägen. Kanske upp till Jönköping till familjen och bo där uppe medans jag letar efter ny lgh.  Eller om jag mot all förmodan hittar någon ny lgh att köpa inom det närmsta.

Inte kul att tvingas tänka på sånt när det närmar sig 2 mån kvar till förlossning. :( Skilsmässopappren är påskrivna och inskickade och mannen har gått med på ensam vårdnad till mig.

Usch nog om detta egoinlägg...hur är det med er????

Smålandsjänta: skönt att du är på väg hem. Antar att det gått aningens bättre med din livmodertapp?

Stor kram på er alla!
    Fy vilken sits ni hamnat i! och nu när det är så nära inpå att ni skulle ha blivit en familj! Jag beklagar verkligen! Samtidigt får man hoppas på att det är det bästa beslutet, även om det kan låta hårt!

Fokusera på dig själv, se till att du och bebisen mår bra, strunta i hur omgivningen reagerar! Du måste fokusera  på ditt välmående nu!

Stor kram till dig!
  • Mabaja
    Muffe80 skrev 2010-11-02 15:18:47 följande:
    Galen fråga kanske: men tycker alla här inne att det är så himla underbart att vara gravid?
    Jag tycker mest det är läskigt att ha ansvar för en annan människa i min mage haha. Kanske känns så för jag mår dåligt, jag vet inte. Hoppas det vänder för det är ju ett tag kvar så att säga...
    Jag tyckte att det var helt underbart att vara gravid! Det gjorde mig ingenting att jag spydde sista gången i v 29 och foglossning från v 12! I vecka 37-38 började jag få ont i knäna och då var det inte lika roligt.. Sen när jag gick på övertid och hade mina hemska förvärkar, tillsammans med foglossning och ont i knän och rygg- ja då ville jag bara ha ut Wilda!

Nu vill jag börja bebistillverkningen igen för att uppleva hela resan en gång till! men NEJ inte än.. Wilda ska få bli lite äldre först!
  • Mabaja
    Mallanis: STORT lycka till på vul imorgon! Du kommer få se din lilla sprattla runt och ett starkt tickande hjärta! Slappna av, nu blir det bebis!
  • Mabaja
    miraclee skrev 2010-11-04 22:15:42 följande:
    Hahaha jaa! De e verkligen en hel drös me grabbar som e på gång..

Och jag har känt de på mig från början, o så vare de! :D

Hoppas allt går bra för er därhemma, läser din blogg så försöker hänga me ;)
    Jo då det går som smort! Eller ja, just ikväll har jag agerat mjölkautomat 25 min varje timme så är lite less när mannen inte velat byta blöjorna däremellan så jag fått lite distans... Men men, han ska allt få tillbaka nån annan dag! :)

WIlda växer och frodas iaf. Gått upp ett kg på tre veckor och vuxit fyra cm så jag är nöjd! :)

Jag följer er här i tråden och läser alla inlägg men skriver inte jättemycket! Känner inte riktigt att man hör till längre, men snart kommer det bebisar i andra tråden så då kommer jag igen! :)
  • Mabaja
    pancakes: vi tog inte reda på vad wilda var för sort! :) jag är av den typen som inte vill veta oavsett hur nyfiken jag är...
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2010-11-05 09:56:46 följande:
    Samma här! Tänker vänta. Är rädd bara att man ser ändå.. Fast jag är ju jättedålig på att se vad som är upp och ner på alla bilder så det är väl ingen risk :) Jag får låta bli att visa bilden här för alla experter helt enkelt..
    haha, jag gjorde åtta eller nio ul och jag lyckades inte lista ut vad det var för sort! :) Jag tycker att det är roligare att inte veta, även såhär i efterhand.

Roligast var dock alla kommentarer "vad väntar ni för nåt?" "ingen aning" "men säg nu, vad väntar ni?"... hahaha Det finns faktiskt folk som inte vill veta i förväg, men det trodde inte de som frågade mig..haha
  • Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-11-05 21:29:19 följande:
    Japp men det fick jag ju veta redan v 17+2 på RUL det var ju i juli nån gång tror jag, så det är inte konstigt att du missat det :) Jag gillar att ha full koll, när jag inte har det får jag aningens ångest. Men ibland kan´det vara skönt att inte ha koll också, som i förlossningen. Det kan ju gå hur som helst så det försöker jag planera för så lite som möjligt och ta det som det kommer. 15 mars så kul :) Och Sofia är ett fint namn! Min lilla kommer nog att bli en Ines Svea Ingrid, är det för mycket med tre namn??? Funderar på ska jag ha alla eller bara Ines Ingrid? Nu när mannen inte är med i bilden så känns det som om nåt ska bort så får det bli hans mormors namn :P

Vet inte hur??? Funderas det på snitt?
    vi har tre namn på Wilda... Wilda Eva Maria...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma