• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Odetta skrev 2010-10-25 22:40:29 följande:
    Men du...direkt efter förlossningen hade du nog vätska kvar i kroppen...det brukar man samla på sig lite extra dagarna innan. Och nu, om du har dolly parton bröst, så väger ju faktiskt dem 3 kilo var
    Tro mig! Måste man beställa en bh i storlek 75H så har man Dolly-tuttar! Man kanske ska slänga upp tuttarna på vågen och se hur mycket det väger. haha

Nu har jag iaf 4 kg kvar! Så inte så farligt efter två veckor!
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-25 22:42:48 följande:
    Mabaja: konstigt men det kommer nog rasa av dig snart, nu har du ju regnkläder så att du kan ta med dig Wilda ut och bränna lite fett det är ju ändå bara 2 veckor sedan hon föddes så ännu ska du inte misströsta!
    Vi kommer vara toksnygga i våra regnkläder... Jag har rosa och min man har blå, vadå könsbaserat! :) Jag misströstar inte ännu. Ska försöka ta mig iväg till gymmet iveckan och börja träna axlar och armar! :) Kan ju behövas när Wilda blir tyngre så som hon äter! :) och 4 kg är ju inte helt omöjligt att tappa! :)
  • Mabaja

Wilda 16 dagar gammal, blir tre veckor på söndag!

Här kommer en liten uppdatering från oss.

Lillstrumpa växer så det knakar, enligt min babyvåg här hemma har hon passerat 4 kg med råge och det på bara några dagar! Hon är däremot i stort behov av närhet och man får inte lämna henne ensam utan hon ska antingen hänga på armen eller ligga ¨på bröstet, så även på nätterna! Det leder dock till att både hon och jag håller på att ta simborgarmärket varje natt!

Jag själv står still på vågen, men har börjat med dagliga promenader. From måndag är det slut med onyttigheter! Då är det nya tag som gäller. Har varit iväg på tre korta "utflykter" ensam, först ica 20 min, och sen solat två ggr. Imorgon ska jag iväg till gymmet för första gången! Får se hur det går! ;) Men kul ska det bli!
  • Mabaja

Kan ju även tillägga att jag läser allt ni skriver men är dålig på att kommentera! Dock inte så lätt när tiden inte riktigt finns då jag och min man slåss om hans dator! Inte många min per dag jag får låna hans! Min har sagt upp sig så den kan jag bara glömma! :) Får vänta på skattepengarna i juni innan jag har råd med en egen dator! HAHA

• Mabaja
    Happiness skrev 2010-10-28 22:31:01 följande:
    Mabaja: Vilken liten goding! vet du vad..jag tycker hon är väldigt lik pappa. Ögonen! Är hon inte lite rödlätt också eller skiftar i mörkbrun/rött?  Lycka till med träningen. Snart kommer hon behöva mer energi och då kommer det bara rassla till.
    Hon har fått sin pappas ögon (tyvärr enligt min mening)! Hon är hittills mörkbrun i håret, men det rödlätta kommer nog komma då Daniel är rödlätt. Jag får glädjas åt hennes bruna hår så länge det går för sen blir det nog blont, som det blev för mig! :) Min pappa tycker att W är lik mig annars, utom ögonen då. Sötast är fötterna, för hon har Daniels fötter men mina tåspetsar. :)

TACK! Ska bli kul att träna, även om det bara blir axlar och armar såhär i början, väntar ju på efterkontrollen fortfarande. :)
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2010-10-29 09:28:00 följande:
    Sötnosen då! Så kul att du hänger kvar och uppdaterar oss ibland Mabaja! Man blir sugen själv! Är livet med barn som du tänkt dig?

Jäklar, träning redan! Vilken hurtbulle! jag har blivit mycket mindre rädd för att träna nu så jag kör på och det känns bra. Var ju livrädd i början. Men jag mår väldigt bra av träningen och den minskar illamåendet. Jag hoppas jag kan köra länge så som du gjorde.
    Det är klart att jag hänger kvar! Jag längtar redan till nr 2. haha. Men det får bli senare.

Livet med barn är sååå mycket lättare än jag föreställt mig! Wilda är så oerhört lätt att ha å göra med! Hon skriker bara när hon är hungrig eller det är dags att byta blöja. Sen gnyr hon när hon vill ha närhet! Jätteskönt verkligen!

Tänkte köra igång nu, även om det bara blir överkropp. Man ska ju låta magen och underredet vila till efterkontrollen men armar och axlar funkar ju! :) och promenader med vagnen på det! :) Har som mål att ha gått ner mina gravidkilon på min mans födelsedag, dvs 1 dec. Då har det gått 1.5 månad sen Wilda kom! :)

Enda gången det var en plåga för mig att träna med illamående var när jag var magsjuk! :) Annars gick det jättebra att träna som "vanligt" trots illamående!
  • Mabaja
    Odetta skrev 2010-10-29 11:53:49 följande:
    Mabaja:

Hon är verkligen bedårande er lilla tös! Och jag håller med...vilken hurtigbulle du är! Shit, själv har man typ aldrig orkat gå på gym  hela mitt liv....och du vill göra det redan 3 veckor efter förlossningen! Hatten av för dig vännen, men en liten tanke på vägen: det sägs att det tar 9 månader att bli av med sina gravidkilon...precis lika lång tid det tog att få dem med andra ord. Så stressa inte utan njut helhjärtat av livet och er bebis, dem växer alldeles för fort! (dessutom kommer amningen ta på din vikt också när Wilda börjar äta ännu mer sedan om någon månad, så vikten behöver du egentligen inte tänka på alls ännu)

Bara en liten omtanke en mamma till en annan

*kramisar*
    Blev inget gym idag! Hade en försäkringstant här på eftermiddagen så nu är hela familjen försäkrade! mitt i allt kom min pappa på spontanbesök och stannade hela eftermiddagen. så jag får vika mig idag då mannen ska träna kl 19...

jag har ju tänkt gå ner massa extra så mitt första mål är 4 kg fram till 1 dec. kommer ju i mina jeans, får lite hängmage bara så sååå stor skillnad är det inte nu jämfört med innan Wilda! :)
    Längtan efter liten skrev 2010-10-29 12:13:25 följande:
    mabaja: så söt hon är lilla dockan :D
    simborgarmärket det var inte dåligt det.
    det blir säkert bättre med det med. Men mysigt att ha henne nära, även om man behöver lite egentid också.
    stor kram till dig.
    Det är jättemysigt att sova nära! Man får duscha lite oftare bara! :)

och helt sjukt vad de utvecklas. Wilda ska prompt sitta upp nu när hon är vaken, glöm att det är okej att låta henne ligga ner. :)
  • Mabaja
    Småland: Ta hand om dig! Skönt att du blir omhändertagen nu när du har det så jobbigt! Bebis stanna kvar!!!

Längtan: Vår dag har varit bra! :) Har varit till svägerskan och visat upp Wilda för de som ännu inte träffat henne. Där åkte jag på joooordens kaskadspya! Vi som skulle på 50-årsfest direkt efter. Var bara att torka av och åka ner till centrum och köpa en ny kjol till mig! Tröjan var svart som jag hade på mig så det gick att torka bort men min kjol såg ut som att jag kissat på mig *1000! :) Men sen efter det kunde vi åka på femtioårsfesten.. Trevligt var det och självklart hamnade Wilda i centrum. Under de fem timmar vi var där fick jag hålla Wilda endast vid matningsdags! Daniel längtade efter henne men hon blev vandringspokal, nästan alla fastnade för henne! Vi fick dock åka hem ganska tidigt då musiken bara höjdes och höjdes och vi har inte fått tummen ur röven ännu och köpt hörselskydd, men det ska jag göra på torsdag! Det är nu ett måste!
  • Mabaja
    Längtan efter liten skrev 2010-10-31 09:38:25 följande:
    haha klart hon blev en liten vandringspokal, alla måste bara ha älskat hemme :D jag hade minsann snott henne om jag varit där :D
    Mysigt med spyan, antar att det var Wilda som la denoch inte du?
    klart man inte tänker på öronproppar det första man tänker på...
    Vi hade nog avlägsnat i god tid vi med ;)
    lät faktiskt som en mysig dag för er med.
    haha ja precis. det var wilda som lade en kaskadspya...
    dagen var jättemysig, tyvärr fick vi dåliga nyheter när vi kom hem. min pappas morbror gick bort igår. men jag är glad att han var över i onsdags och fick träffa wilda och se att jag uppfyllt hans krav, dvs gift mig och bor i hus! :)
  • Mabaja

idag har jag kört första premiärpasset på gymmet efter att wilda kommit... dock funderar jag på om det var så bra. har haft ont som mensvärk i magen, ont i underredet och blöder en del (har ökat en del sista dagarna och blivit mer klarrött).. vill ju inte "skada något" där inne...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma