• Odetta

Plus igen efter mf/ma

Mamma till W skrev 2010-11-17 21:56:33 följande:
    Kommer in och gnäller lite, hoppas att det är ok. Jag har ju nu inga gravhormoner men däremot amningshormoner som gör mig låååg och ledsen...

Skulle idag åka och hämta vagnen som varit på lagning. När jag hämtar den så dubbelkollar jag att allt är ok men självklart så är den inte det. Den har varit inlämnad för att handtaget är höj och sänkbart även i åtdraget läge! Serviceteamet säger att det är mitt eget fel som dragit åt för hårt och fått den att hoppa ur läge, men nej så är det inte enligt mig själv.. Så iaf dubbelkollar jag handtaget och höger är hur bra som helst men vänster är fortfarande glapp! Så nu ska min vagn skickas ner till Emmaljunga för ytterligare bedömning och det kommer ta flera veckor innan den är hemma igen. och på papprena står det att jag gått i trappor med min vagn! Och det är nåt jag INTE har gjort, har inte ens åkt rulltrappa. Vi har ett steg upp till vårt hus i ungefär samma höjd med en trottoarkant (vilket var så jag upptäckte att handtaget var trasigt och har berättat det för serviceföretaget). Så jag börjar skälla på dem att det köper jag inte eftersom för nåt år sen så tog de upp det på programmet PLUS med Sverker och där det visade sig att det inte går på garanti.. Så det är nåt jag verkligen gått efter!

Ungefär 40 min senare när jag är ute på jakt efter en ny overall till W (hon har vuxit ur sin 56a och 62an är tokstor så måste ha ett mellanting) så får jag kommentaren "när ska du ha?"... Vänta nu, om inte jag minns fel så födde jag barn för fem veckor sen! Jag blev iaf jätteledsen och ännu mera förbannad.  Jag mår tillräckligt dåligt över hur jag ser ut nu efteråt så jag vill inte ha en sån fråga...
    har inte någon större inspiration till att skriva nått bra och upplyftande, men vill ge dig en stor kram! Bra att du står på dig angående vagnen för herregud, ni har ju knappt hunnit använda den ens ju! Och den där som frågade när det r dags...skit i henne. Världen är full av idioter.

***bamsekramisar till världens bästa Mabaja***
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

Lallan:

shiiiiit...2.december??? Det är ju jätte jätte snart ju!!!! Wooohooo, då blir det bebisar

*kramkramkram (en till Lallan, en till bebis1 och en till bebis 2)*

• Odetta

Tillbaka från TUL

Vår bebis är definitivt en pojke, och världens sötaste (ska lägga ut bilder strax) Han ligger numera +15,4% på tillväxtkurvan vilket innebär en vikt på uppskattade 1476 gram (förväntad vikt v28+1 är 1279 gr) Så fortfarande en liten tjockis Och så har vi fått ett preliminärt igångsättningsdatum: 26/1-11

Sedan fick jag svar på en massa frågor och jag vet helt ärligt inte vad jag tycker om den

I och med mina höga hb värden tyckte läkaren att jag ska äta Trombyl ända fram till förlossningen. OK. Bara det att om man äter Trombyl så länge, då får man tydligen inte ha epidural som bedövning och det kändes ju inte lika roligt. Epiduralen är den enda bedövningen jag vill ha när min andning inte räcker längre

Hon sa att jag kan ju sluta 2 veckor innan, men med mitt hb så ökar ju propprisken och det finns ingen chanse i världen att jag vill riskera det, bebis går faktiskt först. Så detta kommer att bli en helt naturlig förlossning igen då (hon föreslog PCB som bedövning men jag är tveksam) Jaja...jag har klarat det en gång och vet att jag fixar det, men jag har tyckt att epiduralen har varit så himlans bra...ingen anledning att ha ont i onödan liksom. Men men....ställer in mig på helt naturligt.

Nu ska jag lägga ut bilder och läsa ikapp

*kramisar*

• Odetta

Han är sååå söt! Tränade på att andas (man kunde se det jätte tydligt) och drack fostervatten (såg till och med tungan röra på sig när han svalde)

profilbilden vi fick:

hans lilla öra:

Och ingen tvekan alls....pojke:

• Odetta

Just det...en sak till Vi FICK en brio syskonvagn GRATIS av en barnbutik som säljer begagnat idag! Helt otroligt!!!!

Jag ville gå in där för dem brukar ha en hel hög med vagnar som är i fint skick och billigt och så stod det den här vagnen där med en prislapp på 349 kr (ja...trehundrafyrtionio)!!! Jag frågade om dem verkligen skulle ha så lite för den och det var rätt....så skulle jag klämma lite på den och insåg att handtaget inte gick att ändra, frågade och expediten kom och hon fick den inte heller...hon hämtade sin kollega som provade och så sa hon "Nä, vi får nog ta bort den från försälningen, det här går ju inte"

Då sa jag (faktiskt mer på sköj för jag trodde inte hon skulle gå med på det) "Vi kan ta den så slipper ni köra iväg med den! Och hon sa "ÅÅÅÅHHHH vad BRA!!! Här är alla sakerna till den, varsego!"

Väl vid bilen fick vi handtaget att funka och nu när vi kom hem insåg vi att vi hade fått sittdynor, skötväska, myggnät och regnskydd med. Svart och roströd är den...jättefin! Håller på att tvätta den i skrivande stund...lägger ut en bild när den är ren

Hihi vad kul va?

• Odetta
    miraclee skrev 2010-11-18 16:09:42 följande:
    HAHAHAHA!! Drömmer Ibland ere bra trögt däruppe som sagt ;)

Vi köpte vagn idaaag! Blev inte alls de ja tänkt, blev en brio sing med 2010 års liggkorg i BRUN (älskar den och jag sa brun eller militärgrön vagn ville ja ha) för på 2011 års så va halva liggkorgen brun o halva svart, tycker icke de va lika fint! Men ja e så nöjd! Svart chassi o svart sittdel! :D Provkörde alla vagnar, klämde o kände o frågade - och den här passar oss! :D

woohoooo! GRATTIS till vagnen Och visst är det kul att gå klämma och provköra, kan vara lite beroendeframkallande dock

*kramisar*

• Odetta
    PåvägMotSyskon skrev 2010-11-18 18:10:20 följande:
    hej odd.

Jätteroligt att de vvart lyckat ul!!!!

angående vanlig flörlossning hade jag de me båda pojkarna. Ja vågar inte ta epu bedövning... samt de hämmar ju lite förlossningen, s¨å ja har kört på såhär

1.an lustgas o tens. 4960g 55cm o de använde olika verktyg, yttre press + klipp m,m pga han fastnade.
    2.an bara lustgas.
    3.an tror ja blir som 2.an om ja nu inte anser att ja behöver tens, att värkarna kommer i ryggen som me 1.an. man får liksom se.

=)
    Tack vännen!
    Funkade TENS bra på dig?

Mina förlossningar har sett ut såhär:

1:an TENS, akupunktur, lustgas och epidural....epiduralen var det enda som funkade mot mina värkar som satt i ryggen. Ut kom efter 18 timmar en tös på 52cm och 3890 gram

2:an epidural som knappt hann verka (värkar i magen). ut kom efter 8 timmar en tös på 48cm och 3635 gram

3:an helt naturlig förlossning (ryggvärkar), ut kom efter 4 timmar en tös på 56cm och 4540 gram

4:an epidural som knappt hann verka(ryggvärkar), ut kom efter 6 timmar (fler om man räknar den tröga igångsättningen, men ordentligt satt det igång ca 6 timmar innan han föddes....varav en timme från 4cm till krystning) en pojk på 49cm och 3085 gram

Tycker inte att TENS, lustgas och akupunktur har hjälpt mig alls utan efter första så har jag kört med andning och epidural när andingen inte känns kontrolerbart längre.

*kram*
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2010-11-18 21:28:39 följande:
    tack cat! jag har en rund mage men absolut ingen "höggravid" mage... och jag vill ha hem min vagn! saknar den...

odd: fin pojke! hur blir det med vår fika?
    Vår fika blir av, jag ska ju till E-tuna för redovisning Frågan är bara vilken tid som passar??? Hur ser din dag ut på onsdag? Funkar fika klockan 13 eller har du lektion då?

*kram*
  • Odetta

Här är vår nya vagn som jag skrev om igår Jag har ingen aning om vilken årsmodell den är, men den är i jättefint skick! Den såg rätt risig ut i affären när vi fick den, men vi fick ju pli på handtaget och nu när jag har tvättat den så är den verkligen jätte fräsch!

Den kommer att bli vår "promenera häromkring vagn" medan vår Phil & Ted kommer att bli "vi går på stan vagnen" eller "ensamvagnen" när det bara är bebisen Känns lyxigt

• Odetta
    toksnippa skrev 2010-11-19 13:23:56 följande:
    Väntar på en Teutonia också, kommer till nästa vecka troligen
    min allra första vagn var en Teutonia...en Rocky

sedan har den följs av många fler...1 ABC-Design, 1 Quinni, 2 Emmaljunga (sulki och syskon), 1 Ora (syskon), 1 till Emmaljunga (sulki), 1 First Weels City Elite, 1 till Emmaljunga (city någonting), 1 Graco, 1 Phil & Ted, 1 Brio (syskon) plus 2 paraplyvagnar jag inte kommer ihåg märket på....tror jag fick med alla nu och ja, jag äääälskar vagnar 
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma