• Odetta

Plus igen efter mf/ma

3 barns mamma84 skrev 2010-11-19 14:30:28 följande:
    Odd vagnen är fin men har du liggkorg eller e det bara en sittvagn ?
    Den ser ut att ha ligg ju så därför undrade jag

Istället för mickrofonkåt är jag vagnkåt hahaha bra där ..
    Jag har haft Carena sitt och carena combi
    Jag har haft emmajunga sitt 2 ggr en har jag kvar köpt år 09 som vi ska ha nu med.
    Sen massa olika emmaljunga sen knorr haha den var KASS combi den med bläääh den lämnade vi på porten och en familj ja utlänsk familje bara tog den haha
    Nu har vi ju Brio vagnen combi som vi kommer att ha tills Jan då vi köper Brio sing eller carena får se
    Jag har vagnar bara för att dom är snygga när jag tröttnar vill jag ha en ny som alltid funkar hihi kvinnan har ju makten
    Det är en kombivagn, så det är bara fälla ner ena ryggstödet och lägga in en mjuk eller hårdlift så är den redå för bebis

Jag har också haft en Carena...deras syskonvagn! Den köpte vi innan vi blev gravida med det som slutade i MA och då sålde jag den igen. Den var sprillans ny och aldrig körd med, så jag räknar den inte in i "vagnar jag haft"...men åh vilken härlig vagn det var! Jag håller med, det är så kul med vagnar
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    PåvägMotSyskon skrev 2010-11-19 17:14:27 följande:
    jag har ingen erfarenhet av epi då ja aldrig använt det, men tror folk har sagt att de gör så att förlossningen kan dras ut för man inte får tillräckligt me krystvärkar?!

Tens funkade väl tror ja till en viss del, tills ja glömde o stänga av den för ja kände ingen skillnad...  de e väl mest i början man känner lite när man ställer in styrkan, men sen vette skjutton.

lustgas vet ja heller inte hur mycket de funkar på mig, ja får panik på slutet av lust gasen, klänns som man inte får nån luft.. så på slutet tar ja bara djupt andetag o profylaxandas, de känns mycket bättre på slutet, för de bara pickar i ansiktet pga gasen =/
    Vad olika det kan vara

Epiduralen har för mig gjort att det gått hur fort som hellst istället Inget fel på mina krystvärkar...tror jag krystar i genomsnitt 2 gånger och så är bebisen ute (ettan krystade jag några fler, tvåan 3 krystvärkar och både trean och fyran på 2)

Det kommer att bli andning andning och mer andning här sedan. Är så glad att jag fått denna info NU och inte sen när man är mitt i...dp hade jag fått spader och gått hem typ
  • Odetta
    färnik skrev 2010-11-19 15:18:48 följande:
    Jag är lite sugen på att köpa vagn jag också, men tycker det är allt för tidigt, det är ju typ 18 veckor kvar till BF, och vad som helst kan ju hända liksom!. Obestämd

Dock bekommer det mig inte alls hur vagnen ser ut eller vad det är för årsmodell osv, bara den tål vårat lantliga leverne: med lera, gödselstäder osv. Tungan ute Inga jäkla snurrhjul och ömtåliga tyger här inte! Och jag har iaf lärt mig av tidigare misstag, att inte köpa ngn billighetsvagn även om den bara används knappt ett år innan våran chockrosa emmaljunga scooter kan ta över. . Den vi köpte till dottern var helt värdelös, allt blev gickligt med tiden, hjulen ramlade av och alla möjliga fel.

Har tänkt leta upp ngn  begagnad emmaljunga-duo ngn gång efter årsskiftet... Inte så jättenoga vad det är för ngt, bara liggdelen är rymlig, vi verkar få stora barn här och det är inte kul när det blir trångt för de små redan efter några månader!.
    Jag brukar inte heller ta hem vagnar tidigt utan väntar på att ha passerat marginalen för överlevnad (usch vad hemskt det låter)...men man kan ju TITTA och klämma och känna lite och typ bestämma sig för vagnen, det är det aldrig för tidigt för
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2010-11-19 20:18:11 följande:
    13 funkar bra. jag går ju på de föreläsningar jag känner för eftersom jag läst kursen förut så jag kan gå på föreläsningen som börjar 15.15 istället! :)

var ska vi träffas?
    KUL! Vad sägs om vid huvudentren? Tycker inte fiket inne i skolan är så bra och då kan vi ju gå till ett annat därifrån  
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2010-11-19 20:20:42 följande:
    förresten odd, du funderade ju på en belly bandit förut... du kan låna min om du vill. Glad nu är det ju dags att börja bygga upp magmusklerna igen och då behöver jag den inte längre! :)
    Åh jätte gärna!!!  Är ju några veckor kvar, men absolut!
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2010-11-19 20:43:57 följande:
    drottninggatan 12? blir kanon! kul..
    Yesbox! Woohooooo! Och du, du tar väl med dig lillbebis va? Vill ju beundra underverket!
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2010-11-19 21:19:42 följande:
    självklart... hon följer med...  stor tjej ju som går på högskola när hon är fem veckor gammal. haha
  • Odetta

Åh, jag måste skryta lite förresten

Idag har jag varit jätteduktig och varit nyttig heeeeeeela dagen

Frukost: tallrik med havrefras och solhavre

Sjukgymnastik i poolen: 1 timmes träning av trampa vatten och fösa vatten och så

lunch: grov fralla med sallad och skinka + vatten att dricka (tog en mer först men bytte till vatten)

mellanmål: 1½ minibaguette med ost / mjukost + vatten

middag: rätt liten portion gratäng med ris, skinka och sparris

snack: en handfull pumpafrön

Och nu....nu till det jag är så stolt över: jag är grymt sugen på min microkaka, men vet ni, jag tog 3 morötter istället!

Sådär....och visst får jag äta onyttigt hela dagen i morgon då?

• Odetta
    Längtan efter liten skrev 2010-11-19 22:20:36 följande:
    Odd fasen jag vill också vara nyttig. Men är det fram till kvällen kommer... Suck. Stoooora creds till dig.
    Taaaack! Ja, jag känner mig himlans stolt faktiskt!

Jag brukar inte ha allt för stora problem på dagen heller....men kvällarna är jag bara hopplös! Jag ÄLSKAR typ en skål med flingor, en snabb liten kladdkaka...choklad av alla slag....vad som hellst, bara det är sött typ! Så att jag klarade mig hittils sådär nyttigt är inte fy skam för mig.

Och visserligen är kvällen inte slut än...haha, man kanske ska skynda sig i säng fort så man inte hinner sabba nyttiga-dagen

*kramisar*
  • Odetta

antagligen är det bara hormonerna, men jag har banne mig fått nån släng av jävla åldersnoja /kroppsnoja.

Jag är 30 år och väntar mitt 5:e barn! SHIT!!!

Min kropp är banne mig helt förstörd av alla graviditeter och jag känner mig som en TANT! Och så finns alla de där fräscha 30 åringar som har massor med energi, tid, kroppar och är ute och röjer och har kul...

Och nu säger jag inte att jag inte är nöjd med mitt liv, för det är jag....jag är jätte nöjd med allt vad det innebär att vara gift (skulle aldrig vilja vara utan min man), småbarnsförälder (älskar mina barn), studerande (kul och utvecklande), boende i villa (skönt)....så himla svensson!

Men jag känner mig som en tant....ÄR jag en tant???

Jag saknar min kropp...min ogravida kropp som orkar skogspromenader, orkar ha sex, bara ORKAR! Och så mycket som jag än älskar vår lilleman, så saknar jag ibland det liv vi hade innan småbarn. Jag längtar såååååå efter att lillebror är född, att kunna komma i form igen, få min kropp för mig själv liksom!  Och sedan längtar jag efter att lillebror blir tillräkligt stor så båda små kan sova över hos typ svärföräldrarna och mannen och jag kan vara bara han och jag, dricka vin, ut och dansa en kväll och ha massor av sex....det saknar jag.

Så, nu har jag fått ur mig detta...nu kan jag återgå till att vara en småsnorig skittrött småbarnsmorsa som är gravid i v29 med noll ork och en smidighet som en flodhäst. Tack för ordet   

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma