• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe80

färnevik, mysigt. Vilken vecka är du i nu?

Längtar tills man kan känna något i magen!

• färnik

är i v 16. Med dottern, första barnet, kände jag i v 17, och det brukar ju bli lite tidigare med nr två sägs det...

• sofy

Nu kan ja skriva lite, nyss fått hit datan.. Ja e inlagd nu på AVA på Huddinge. Mina värden va åt helvete, ketoner i urinen, +8.. Förra veckan bara +2. Så de hade blivit sämre. Salthalter osv va åt skogen, så ja.. :( Usch så jävla jobbig dag. Bröt ihop när läkaren sa att hon ville lägga in mig, ja vägrade o ville ge de ett försök till hemma, då kom överläkaren o sa att ja absolut måste läggas in för o få koll på värdena, dom fick inte släppa hem mig. Blä. Men bebis mådde prima, låg o sög på tummen o rullade runt o härjade som fan, så de va ju bra.

Fick ju iallafall konstaterat hyperemesis nu. Och får prova ännu en medicin, torecan. Som inte finns på apotek längre dock. Men fungerar den när ja ligger inne så får ja me mig massa såna hem.

• Mabaja
    sofy skrev 2010-10-01 20:34:00 följande:
    Nu kan ja skriva lite, nyss fått hit datan.. Ja e inlagd nu på AVA på Huddinge. Mina värden va åt helvete, ketoner i urinen, +8.. Förra veckan bara +2. Så de hade blivit sämre. Salthalter osv va åt skogen, så ja.. :( Usch så jävla jobbig dag. Bröt ihop när läkaren sa att hon ville lägga in mig, ja vägrade o ville ge de ett försök till hemma, då kom överläkaren o sa att ja absolut måste läggas in för o få koll på värdena, dom fick inte släppa hem mig. Blä. Men bebis mådde prima, låg o sög på tummen o rullade runt o härjade som fan, så de va ju bra.

Fick ju iallafall konstaterat hyperemesis nu. Och får prova ännu en medicin, torecan. Som inte finns på apotek längre dock. Men fungerar den när ja ligger inne så får ja me mig massa såna hem.
    Skönt att du är omhändertagen!

Har funderat ett tag om det är HG du har men har inte vågat fråga. får hoppas att den snart blir något bättre så du slipper må så jättedåligt, även om det kanske känns som "hopplöst" just nu!

Krya på dig nu och lyssna på läkarna! Behöver du vara inlagd så är det ett måste både för dig och din bebis!
  • Lallan

Instämmer med Mabaja, skönt att du är inlagd och får den hjälp och koll som du behöver!
  • färnik

Huja din stackare! Själv har jag "bara" haft +5 på ketoner, och även då har de inte velat släppa hem mig, så du måste verkligen må uselt! +2 är ju heller inget att skämta om utan bör tas på allvar dock, de borde övertalat dig sist du var inne tycker jag, innan du blev så här dålig. Oskyldig

Torecan har jag hört ska fungera generellt sett mkt bra, vet flera som fått det tidigare. Tyvärr har mitt sjukhus gjort om, så det finns inga medeciner på avdelningarna och bara standardmedeciner på vårdnära lagret eller vad det heter, allt inaktuellt är bortrensat, annars hade jag också fått prova det när jag låg inne tydligen.

Hoppas det hjälper iaf så du snart mår bättre!
  • Muffe80

Tjejer, jag är orolig.

Hade aningen brunrosa flytning nyss och har lite ont i magen. sovit flera timmar och är hema hos svärisarna som nyss fick reda på att de ska få barnbarn...

Kan inte sluta oroa mig

• sofy
    Muffe80 skrev 2010-10-02 14:09:57 följande:
    Tjejer, jag är orolig.

Hade aningen brunrosa flytning nyss och har lite ont i magen. sovit flera timmar och är hema hos svärisarna som nyss fick reda på att de ska få barnbarn...

Kan inte sluta oroa mig
    Muffe, du har ju haft så innan också. Blödningen den där morronen, ont i magen så du ville ta ipren, o VUL efter som visade pickande hjärta..
  • Muffe80

ja ja jag vet.... men jag kan inte sluta oroa mig

• sofy
    Muffe80 skrev 2010-10-02 14:14:18 följande:

ja ja jag vet.... men jag kan inte sluta oroa mig

Du har ju haft bruna flytningar, brun/rosa, blödningar osv INNAN VUL som visade bebis + hjärtaktivitet.. varför oroa sig nu? Du hade även magont innan.. Och du mår illa..

Försök o inte oroa dig..
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma