• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sofy
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-04 11:15:12 följande:
    oj oj oj vad ni skriver tjejer! finns inte en chans att kommentera allt men några finns med!

Sofy: hoppas att det blir bättre för dig och åk in igen om du inte klarar av att vara hemma! tänk på mini sofy!
    Nejdå, jag åker absolut in igen om de inte blir bättre. Äventyrar inte lilla mini-me även om h*n dock mår superbra för tillfället, härjar som ingen annan, av de vi sett på VUL :)

Hur äre me dig? :)

Kram!!
  • Lallan

Tillbaka från läkaren igen med en sjukskrivning fram till 14 dagar innan bf. Känns riktigt skönt och som att jag kan slappna av lite nu. Även om dom nu skulle bestämma sig för att titta ut tidigare så hinner jag ta det lugnt och "vila" upp mig innan * i mina drömmar i alla fall*. Bara hoppas att fk inte kommer att bråka nu.

Sofy: 29 fullgångna veckor i morgon! 

• Smålands jänta i storstaden

jodå här är det bara bra, lite slut efter en helgs arbete men jag har ikväll kvar så ännu får jag inte vila!

Min huvudvärk börjar ge med sig och det är inte varje dag längre och inte alls lika intensiv så det var säkert hormoner eller något.. Illamåendet börjar nog bli lite bättre oxå så nu har jag fått behälla frukosten i flera mornar
    Magen börjar oxå växa sig större och jag NJUTER! känner bebisen flera gånger om dagen, dock inte utanpå ännu men det kommer nog det oxå! Älskar att vara gravid

• 3 barns mamma84
    Lallan skrev 2010-10-04 11:22:28 följande:
    Tillbaka från läkaren igen med en sjukskrivning fram till 14 dagar innan bf. Känns riktigt skönt och som att jag kan slappna av lite nu. Även om dom nu skulle bestämma sig för att titta ut tidigare så hinner jag ta det lugnt och "vila" upp mig innan * i mina drömmar i alla fall*. Bara hoppas att fk inte kommer att bråka nu.

På osdag går du o jag in i vecka 30 då är det 29 fullgångna veckor ju

Skönt attläkaren gick med på sjukskrivning
    Min läkare har problem jag ska jobba men 4 timmar istället för 8 timmar ...
    Jag vill bara ta det lugnt.
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Lallan
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-04 11:29:12 följande:
    På osdag går du o jag in i vecka 30 då är det 29 fullgångna veckor ju

Skönt attläkaren gick med på sjukskrivning
    Min läkare har problem jag ska jobba men 4 timmar istället för 8 timmar ...
    Jag vill bara ta det lugnt.
    Enligt fl ja men inte enligt bm och specmv då är det redan i morgon. Vet inte varför det diffar med en dag men eftersom jag har så mycket kontakt med bm och läkare hela tiden så går jag enligt deras räknesätt, blir lättare att hålla reda på då.

Jag har ju två bebbar i magen så läkaren ifrågasatte inte ett dugg utan tyckte det var självklart att jag skulle bli sjukskriven när jag gått såpass långt. Eftersom att jag har så mycket sammandragningar så är det ju ännu större risk med prematurförlossning.
  • färnik
    sofy skrev 2010-10-04 11:06:08 följande:
    Men nog om MIG hela tiden, hur mår DU nu? :)
    Bättre än dig. Flört

Jag mår fortfarande illa dygnet runt trots medecinerna, men kräks bara 5-10ggr/dygn. När jag säger "bara" så brukar jag få konstiga blickar av folk, men det är verkligen bara om man jämför med tidigare, då det utan vidare kunde bli 50ggr...

Tycker tiden går så ofantligt långsamt när man mår så här, jag vill må bra och kunna göra en massa roliga (och mindre roliga) saker så att tiden tickar på lite. Varje dag är ju evighetslång när man mest ligger och glor...

Dessutom har jag varit på hemskt dåligt humör i flera dagar nu, väldigt lättirriterad och sur och ledsen, a´la pms, vilket jag inte varit tidigare under mina graviditeter. 4-åriga dottern sa här i förrgår att "Men du behöver inte vara ledsen mamma, du har ju ditt barn som du älskar" (här syftar hon på sig själv) "Och så har du ett barn i magen också. Som du älskar". Och hon har ju bara så rätt, finaste lillungen!!! Hjärta Vad har jag att vara ledsen över!
  • sofy
    Lallan skrev 2010-10-04 11:22:28 följande:

Ååh va skönt!! :) Får man fråga va du jobbar me? Inte lång tid kvar nu då, liite avis måste ja säga! :p
  • rontgensyrran
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-04 11:28:49 följande:
    jodå här är det bara bra, lite slut efter en helgs arbete men jag har ikväll kvar så ännu får jag inte vila!

Min huvudvärk börjar ge med sig och det är inte varje dag längre och inte alls lika intensiv så det var säkert hormoner eller något.. Illamåendet börjar nog bli lite bättre oxå så nu har jag fått behälla frukosten i flera mornar
    Magen börjar oxå växa sig större och jag NJUTER! känner bebisen flera gånger om dagen, dock inte utanpå ännu men det kommer nog det oxå! Älskar att vara gravid
    Härligt. Passa på att njut ordentligt :) Efter ikväll får du vila lite igen. Skönt att huvudvärken börjat ge med sig.

Lallan, skönt med sjukskrivning hela vägen fram till förlossning. Har de börjat snacka nåt med dig om förlossning och så ännu. Finns det möjlighet för dig att få snitt om du skulle vilja?
  • Mabaja

Tack tjejer, jag hoppas också att det drar igång snart! När bm skulle mäta magen så fick jag en kraftig sammandragning och hon bara gapade och sade "du har en sammandragning".. Jag bara "nehe? Så har jag hela dagarna". Och huvudet ligger långt ner så nu tyckte hon iaf att jag är fixerad. och det ilade så förbannat när hon skulle känna om jag var fixerad eller ej! Men det är väl ett tecken på att nånting kommer att hända framöver. Har en tid om tio dagar annars för konsultation av igångsättning!

Lallan: SKönt med sjukskrivning! Nu får du ta det lugnt och njuta!
    Angående datum... Fl har ju 39+6 som bf och bm 40+0... Så därför diffar det! :) Jag byter veckor utifrån 40+0 och inte 39+6 som bf.

• Muffe80

Vad gööööör man när ma är på jobbet och mår så jäkla illa?
    om en kvart är det lunch och jag vet inte hur jag ska klara av att gå dit när alla sitter med sina matlådor. Har ingen med mig idag för jag äter ju ändå inget på jobbet, har ett par mackor... De lär väl fatta snart :-/

Urk!! Spytt 4 gånger i dag redan Inte mycket för en del av er men det är jobbigt, speciellt på jobbet.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma