• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    Lallan skrev 2010-10-04 11:38:41 följande:
    Enligt fl ja men inte enligt bm och specmv då är det redan i morgon. Vet inte varför det diffar med en dag men eftersom jag har så mycket kontakt med bm och läkare hela tiden så går jag enligt deras räknesätt, blir lättare att hålla reda på då.

Jag har ju två bebbar i magen så läkaren ifrågasatte inte ett dugg utan tyckte det var självklart att jag skulle bli sjukskriven när jag gått såpass långt. Eftersom att jag har så mycket sammandragningar så är det ju ännu större risk med prematurförlossning.
    När har du BF datum då ?21 dec?
    Haha ja alla har det olika med BF datum
    Enligt min läkare hadejag BF 15 dec enligt sista mens 10 mars men enligt ul så har jag BF 21 dec och mens enligt henne 18 mars hmmmmmm undrar då jag hade MENS 10 mars och bruna flytningar 18 mars som slutade sen 21 mars konstigt nog ..

Jag hoppas jag får mina papper snart om att jobba bara 4 timmar har inga problem
    utan blir hindrad av min blodvärde och blodsocker som är låga då jag svimmar typ i ett

Skatill min Bm om 8 dagar och vi ska prata om allt möjligt sen 30/11 Tul o prata med överläkaren är då i vecka 38 och då får jag förhoppnings viss ut honom redan då
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-10-04 11:50:40 följande:
    Vad gööööör man när ma är på jobbet och mår så jäkla illa?
    om en kvart är det lunch och jag vet inte hur jag ska klara av att gå dit när alla sitter med sina matlådor. Har ingen med mig idag för jag äter ju ändå inget på jobbet, har ett par mackor... De lär väl fatta snart :-/

Urk!! Spytt 4 gånger i dag redan Inte mycket för en del av er men det är jobbigt, speciellt på jobbet.
    Alltså, om du har de så jobbigt så får du väl iallafall berätta för chefen eller ngt. Om du nu lider av att folk äter lunch, du måste gömma att du kräks osv. Jag ser ingen annan utväg, hade jag jobbat hade jag gjort det. Nu berättade jag för min mentor + mina närmsta lärare så dom vet om jag inte dyker upp osv, o de gjorde ja direkt. Kan inte sitta flera timmar på en föreläsning me de här illamåendet, vet inte hur de kommer gå me praktiken osv.
  • Lallan

Sofy: Jobbar som lärare och har oftast pass på 2 timmar då jag behöver stå större delen av tiden.

Rontgensyrran: Har inte diskuterat förlossning ännu men hoppas på vaginal. Ettan ligger än så länge med huvudet neråt och tvåan i säte så det kan funka.

• 3 barns mamma84
    Mamma till W skrev 2010-10-04 11:49:36 följande:
    Tack tjejer, jag hoppas också att det drar igång snart! När bm skulle mäta magen så fick jag en kraftig sammandragning och hon bara gapade och sade "du har en sammandragning".. Jag bara "nehe? Så har jag hela dagarna". Och huvudet ligger långt ner så nu tyckte hon iaf att jag är fixerad. och det ilade så förbannat när hon skulle känna om jag var fixerad eller ej! Men det är väl ett tecken på att nånting kommer att hända framöver. Har en tid om tio dagar annars för konsultation av igångsättning!

Lallan: SKönt med sjukskrivning! Nu får du ta det lugnt och njuta!
    Angående datum... Fl har ju 39+6 som bf och bm 40+0... Så därför diffar det! :) Jag byter veckor utifrån 40+0 och inte 39+6 som bf.
    Så jag går alltsåin i vecka 30 imon då ??
    För i min står det 28+5 alltså enligt MIG och BM går man i en NY vecka när det är 29+0 och inte 28+6

Skönt att han hon är fixerad snart så gumman har du bebben
  • Mabaja
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-04 11:56:10 följande:
    Så jag går alltsåin i vecka 30 imon då ??
    För i min står det 28+5 alltså enligt MIG och BM går man i en NY vecka när det är 29+0 och inte 28+6

Skönt att han hon är fixerad snart så gumman har du bebben
    Säg att du har fått 12/12 som bf på rul är du enligt fl 39+6 12/12 men enligt bm är du då 40+0 12/12. Förstår du? :)
  • Lallan
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-04 11:52:54 följande:
    När har du BF datum då ?21 dec?
    Haha ja alla har det olika med BF datum
    Enligt min läkare hadejag BF 15 dec enligt sista mens 10 mars men enligt ul så har jag BF 21 dec och mens enligt henne 18 mars hmmmmmm undrar då jag hade MENS 10 mars och bruna flytningar 18 mars som slutade sen 21 mars konstigt nog ..

Jag hoppas jag får mina papper snart om att jobba bara 4 timmar har inga problem
    utan blir hindrad av min blodvärde och blodsocker som är låga då jag svimmar typ i ett

Skatill min Bm om 8 dagar och vi ska prata om allt möjligt sen 30/11 Tul o prata med överläkaren är då i vecka 38 och då får jag förhoppnings viss ut honom redan då
    Vi har samma bf men jag hade i och för sig den 24:e från början men har alltid blivit lite tidigareflyttad. Den ena var ngt mindre på rul och hade då 24:e som datum men man går på den störste. Det här är första gången som mina beräkningar stämt hyfsat och jag bara blivit flyttad 3 dar. Tidigare har jag blivit tidigareflyttad 10 dar resp. 2 veckor.

Svimma är ingen höjdare, har dte blivit bättre med kortare dar?

Jag ska till bm på onsdag och har sedan ett nytt tul den 19:e.
  • 3 barns mamma84
    Mamma till W skrev 2010-10-04 11:59:15 följande:
    Säg att du har fått 12/12 som bf på rul är du enligt fl 39+6 12/12 men enligt bm är du då 40+0 12/12. Förstår du? :)
    Okej jag fattar men då är det alltså vecka 30 imon oj jädrans
  • Lallan

Muffe: Jag hade nog också berättat på jobbet, åtminstonet för dom närmaste och chefen. OM det händer ngt senare och du blir sjukskriven pga det så får chefen ändå veta det då.

• sofy
    Lallan skrev 2010-10-04 12:04:00 följande:
    Muffe: Jag hade nog också berättat på jobbet, åtminstonet för dom närmaste och chefen. OM det händer ngt senare och du blir sjukskriven pga det så får chefen ändå veta det då.
    Precis.

Och om du kommer va hemma något framöver pga hur du mår osv, så är de ju bra att dom vet varför, så slipper man hitta på massa andra saker osv.
  • Muffe80

Är bara så rädd att det kommer och ut och mina vänner och de på jobbet får veta innan jag hunnit säga det själv till vänner osv.
    Det är ju så lätt att man säger till en kollega, som sedan bara säger till sin sambo, som bara säger till en osv...
    Det är lätt ju, ni vet ju hur en del är "vill du veta en hemlis, men säg inte det till ngn..." så vet alla det snart...

Nu tror jag dock min närmsta chef inte skulle säga ett knyst så det känns bra iofs.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma