Happiness skrev 2010-10-04 13:20:28 följande:
Sofy. Tack för ditt svar! Detta är ju bara så intressant alltså. Som du skriver det måste vara en tillgång i många lägen

. Där de flesta blir utröttade och ger upp där ångar du på tills det är klart. Sen det med intresse för saker...jag menar hur sunt är det att dag ut och dag in hålla med med något man tycker är dötråkigt...som ett jobb tex.
Återigen tack för att du delar med dig. Inboxar i framtiden.

Har läst mycket om Hypo och inom den ramen faller ju också mycket in som tex. Depression, panikångest, utmattningsyndrom, fibromyalgi osv.
En kompis skrev till mig att hon trodde hon led av ADD en tyst form av ADHD hon läste kriterierna och var bombsäker på att det var det hon led av. Nu ska vi inte uppta tråden med neuropsykiatri...Haha var det en gravidtråd detta !?!?!
Ja du är stark eftersom Hyperemesis gravidarum är en högst otrevlig åkomma

Glest om det på tråden.
KRAMAR TILL DIG!!!!!!
Ingen fara, så gärna så :)
Jaa, så äre verkligen. Kan dra ett exempel me jobbet i butik, de tyckte ja va skitroligt o kunde lätt sitta 10 timmar i kassan, älskade kollegerna, kunderna o allt. Jag e jäkligt social och framåt o hade asroligt. Jobbade mer än gärna över. När jag va på praktik i ambulansen gick vi på 07.30 o körde till 21.30, men jag va pigg o ville INTE hem då så jag körde på till 03.30 nåra gånger, jobbade extrapass o va en frisk fläkt där enligt dom. ALLT va roligt, även prio 3 körningar där vi bara skulle transportera någon från ett sjukhus till ett annat, och de bara för de va intressant. Haha! ;) Då behöver jag inte sova, äta osv. Då är ja en duracellkanin :)
Ang hypo, jag har nog min ADHD o tacka där för att jag aldrig varit deprimerad, utmattad eller liknande, mamma/pappa o folk i min närhet säger att jag alltid varit glad, vad som än hänt. Sett allt positivt, skrattar, skojar o verkligen LEVER. Därför hade ja svårt o förstå att ja hade hypo, mina läkare också då många grejer inte stämde. Jag har ju haft många nederlag i livet, bla brutit allt som går, legat på sjukhus o opererat varenda kroppsdel utom huvudet, fått diagnos ADHD, hypotyreos, trombocytopeni, astma och en gång låg ja inne pga misstänkt dysfagi pga sköldkörteln, hade de dock inte men trots allt ja gått igenom så ser ja de positivt :) De e viktigt för o orka me!
Hade hon ADD då? De är ju typ ADHD utan hyperaktiviteten. Jag diagnostiserades me
"pojk ADHD" för jag var mer utåtagerande o aggressiv än tjejerna som har ADHD
(jag är ju tjej.. men) haha! Tjejer me ADHD tenderar oftast va blyga, ha prestationsångest o lider i de tysta medan pojkar som sagt är mer utåtagerande.
Men som sagt, inboxa om de är ngt. Jag tycker de är lika intressant som du :)
Haha, nää..
Färnevik har de ju iallafall.. vet inte om ngn mer haft de? Äeh, de är jobbigt men de är en del av min graviditet så de är ju bara bita ihop för när man ser bebisen på UL så äre så värt de :) Lilla skitungen!