• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    Lallan skrev 2010-10-04 12:01:47 följande:
    Vi har samma bf men jag hade i och för sig den 24:e från början men har alltid blivit lite tidigareflyttad. Den ena var ngt mindre på rul och hade då 24:e som datum men man går på den störste. Det här är första gången som mina beräkningar stämt hyfsat och jag bara blivit flyttad 3 dar. Tidigare har jag blivit tidigareflyttad 10 dar resp. 2 veckor.

Svimma är ingen höjdare, har dte blivit bättre med kortare dar?

Jag ska till bm på onsdag och har sedan ett nytt tul den 19:e.
    Okej jag blev fram flyttad med dotter först BF 3-5-6maj men hon kom inte sen fick jag BF 3-6 juni men hon kom inte då..
    Vattnet gick 5 juni värkarna kom 6 juni hon kom 7 juni
    Jag visste att jag hade sex 7 september en ända natt och blev gravid.

Med sonen hade jag sex 14 november och hade BF 4 augusti men han kom 14 augusti

Denna 10 mars mens blödningar i 4 dagar flytningar 18 mars enligt bm mens :-s undrar likomhur dom tänker.
    Sen ägglossning säger hon.
    Så jag har blivit bak flyttad 1 vecka

Jag har inte fått kortare timmar ännu utan väntar på papprena jag hade hoppas på skulle komma idag men nej då inte alls
    Så jag jobbar fortfarande 7 till 15.00 jobbigt..
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Muffe80

en fråga till: om ca 2-3 veckor ska vi ha lönesamtal/medarbetarsamtal....
    Det är lika bra att berätta innan det eller hur? Sitta där och säga att man vill ha högre lön osv och sen berätta två veckor senare att man ska gå på mammaledighet känns sådär, det är ett litet företag.

• Happiness
    rontgensyrran skrev 2010-10-03 18:45:14 följande:
    Minskar trycket från livmodern över urinledaren så är problemet löst, så att säga. Detta är helt pga graviditeten troligvis. Om det inte är så att jag har en sten sittande någonstans. Men troligvis är dte inte det. Så efter bebisen är född så ska det vara borta. Då trycket är borta. Det kan hända att jag slipper operation. Detta med operationen fick jag själv fatta beslut om, urologen sa att det var upp till mig att bestämma eftersom njuren inte var påverkad. Det kan ju hända att problemet efter 3 veckor kvarstår men att njuren inte heller är påverkad då, och då kan vi ju fortsätta som jag har gjort hittills.

Anledningen till att man får detta är att kroppspulsådern i buken ligger en aning till vänster, vilket gör att livmodern växer över mer på höger sida. Urinledaren är skyddad av omkringliggande vävnad från njuren, nästan hela vägen till blåsan. Men vid blåsan är den oskyddad eller blottad så att säga och ligger vid kanten från bäckenet. Så när livmodern växer och tar plats så kläms urinledaren in i bäckenkanten vilket gör att urinen inte kan passera fritt och går då tillbaka till njuren vilket gör att dess njurbäcken vidgas och man får ont. Ligger jag däremot på vänster sida på minskar ju trycket från livmodern och urinen kan återigen passera fritt.

Hoppas ni andra slipper problem med detta.

När kommer du få reda på dina provsvar sen???
    Förstår att detta måste göra skitont. Har faktiskt inte hört talas om detta innan, men tack för all info.

På torsdag ska jag träffa läkaren som ansvarar för mammorma inskrivna på MVC där jag bor. Jag tror detta är bara vanliga nässelutslag som man kan häva med Betapred....hon är bara för feg för att skriva ut det. Vill gärna ha det, men det kommer bli svårt. Någon Hepatos tror jag inte på då jag inte känner något som helst under varken fötter eller i händer. Om hon inte hittar någon Hepatos är jag rädd för att jag går därifrån tomhänt. Tavegyl kunde hon tydligen skriva ut...Suck det hjälper ju inte. Jaja det blir bra.
  • Lallan
    Muffe80 skrev 2010-10-04 12:09:45 följande:
    Det är lika bra att berätta innan det eller hur? Sitta där och säga att man vill ha högre lön osv och sen berätta två veckor senare att man ska gå på mammaledighet känns sådär, det är ett litet företag.
    Undrar om inte chefen borde ha tystnadplikt.

Lönesamtalet grundar sig ju på det gågna året så det borde inte påverkas av att du ska ha barn.
  • rontgensyrran
    Muffe80 skrev 2010-10-04 12:09:45 följande:
    Har du lönesamtal då? Då hade defintivt jag väntat. De får ju inte enligt lag ge dig mindre. Men jag tror att jag fick mindre lön än vad som det var tänkt för att jag blev gravid första gången, höll på med en utbildning i genomlysning. Var nästan färdig med den, och jag anser att jag borde fått lite mer betalt pga den. Men eftersom jag blev gravid så kunde jag ju inte fullfölja den och då fick jag inget för det. Jag borde avvaktat nån vecka och hoppats att jag fått mer.
  • rontgensyrran
    Happiness skrev 2010-10-04 12:19:51 följande:
    Förstår att detta måste göra skitont. Har faktiskt inte hört talas om detta innan, men tack för all info.

På torsdag ska jag träffa läkaren som ansvarar för mammorma inskrivna på MVC där jag bor. Jag tror detta är bara vanliga nässelutslag som man kan häva med Betapred....hon är bara för feg för att skriva ut det. Vill gärna ha det, men det kommer bli svårt. Någon Hepatos tror jag inte på då jag inte känner något som helst under varken fötter eller i händer. Om hon inte hittar någon Hepatos är jag rädd för att jag går därifrån tomhänt. Tavegyl kunde hon tydligen skriva ut...Suck det hjälper ju inte. Jaja det blir bra.
    Det är det säkert! Är ju mycket hormoner i omlopp så det är inte konstigt att kroppen reagerar på ett eller annat sätt. Hoppas de vågar sig på betapred om det nu är det som hjälper. Jag håller tummarna för att du snart blir bättre.
  • PåvägMotSyskon
    idag är det dags för ultraljud igen, koll av moderkakan och ett tillväxt på det.. Som man längtat.. tyvärr kan inte sambon då han jobbar

Kl 14 är det dags.
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Nyårs Prins 2010(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Happiness
    Kram till dig Sofy. Tycker du är stark!!!! Skönt att den nya medicinen hjäper lite bättre. Är du hemma nu eller kvar på sjukhuset?

Hur var det hade du för höga TPO-a värden? Jag lämnade blod på det idag samtidigt med gallsyrorna. Om jag fattat det hela rätt så betyder höga TPO-värden att man har inflamation i sköldkörteln och den "förstör" sig själv? Rätta mig om jag har fel. Har fortfarande inte tagit den den förbaskade finnålpunktionen. Sitter med remissen i handen men drar mig som 17. Ska tänka på det du sa...at det känns knappt.

Skrev inte du någonstans om att du hade ADHD.....är så himla nyfiken på allt med diagnoser osv. Blir själv jädrigt lättstressad av småsaker. Hel flängt! Har du haft diagnosen länge? Hur känner du av det? Äter man medicin för det? Har för mig att många personer som är jäkligt duktiga läkare, vetenskapsmän osv. lider av det. Alltså högpresterande människor, som är väldigt intelligenta. ´Du behöver inte alls ge någon respons på detta om du inte vill. Jag frågar bara för jag vill lära mig. KRAM
  • rontgensyrran
    PåvägMotSyskon skrev 2010-10-04 12:42:53 följande:
    idag är det dags för ultraljud igen, koll av moderkakan och ett tillväxt på det.. Som man längtat.. tyvärr kan inte sambon då han jobbar

Kl 14 är det dags.
    Är det redan dags för ditt TUL? Skulle inte du ha nån gång i närheten av mitt datum den 7 januari?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma