• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Pancakes
    sofy skrev 2010-10-04 10:08:01 följande:
    Jaa de gör de, iallafall gjorde det de för mig.. Man har andra saker o oroa sig för sen, hahah ;)

Ja, men så mådde ja också i början. Lite växtvärk ibland, ömma bröst, ibland sjukt ömma o ibland ingenting. Kände mig överlag inte SÅ gravid. Sen i v 7 eller va de va började ja må lite illa, sen eskalerade de o nu äre såhär, haha buhu. Jag önskade illamående, dock inte såhär mycke ;) Men jaja de blir bättre nångång!

Mmm de e ballt o se lilla mini-me härja runt därinne o fäkta me armar o ben, vinka, rulla runt o greja. Redan! V 12 på ons!! Vart tog tiden vägen? Men snart e du där.. efter v 8 rullar de på som fan!
    Åh, vad det glädjer mig att höra! Är till och med nojigare än jag trodde att jag skulle vara, blir lite galen på mig själv. Ja, tiden går jättefort. Tyckte du plussade alldeles nyss och var nojig i den andra tråden men det är alltså sex-sju veckor sen nånting...jösses!

Jag leder tre aerobicsklasser den här veckan och har lite ångest över det men jag mår ju inte dåligt av det alls så det är väl bara att köra på antar jag.
  • Mabaja

Sofy: Välkommen hem igen! hoppas att du snart mår något bättre även om HG är jobbigt...

MCT79: Jag försöker blåsa gravidbaciller till Bro så du får ännu starkare plus! Nu ska det gå bra! :)

Satan vilken aktivitet det var i tråden då! Hinner ju knappt med...

Nu ska jag snart till bm. 40+4 idag!

• rontgensyrran
    Mamma till W skrev 2010-10-04 10:34:02 följande:
    Sofy: Välkommen hem igen! hoppas att du snart mår något bättre även om HG är jobbigt...

MCT79: Jag försöker blåsa gravidbaciller till Bro så du får ännu starkare plus! Nu ska det gå bra! :)

Åhhh hoppas hon säger att nu händer det snart! Min mamma var hos sin bm med min bror. Då såg hon att vattnet skulle gå när som helst! Hon var sprickfärdig så att säga och vet inte om det var samma dag eller dagen efter så kom min bror.

Japp mycket aktivitet lär det bli. Måste ju få utlopp för min social sida nånstans ;P Så stackars ni blir lidande ;P
  • Pancakes

Åh, hoppas den lille vill komma ut snart!
  • färnik
    sofy skrev 2010-10-04 09:33:04 följande:
    Vad ja har provat? Lergigan, lergigan comp, zofran, torecan, primperan, legat på sjukhus me dropp/näringsdropp, spyr konstant, ketoner för tillfället +2 i urinen.
    Släppte de hem dig med +2? Foten i munnen Tycker gott du skulle stannat tills du hade en 0:a... *aja baja*

Min erfarenhet är att det är bättre att stanna lite längre, inte åka hem så fort det lättar lite. Kroppen behöver komma i balans igen ju... Jag har alltid mått sämre när jag kommit hem och börjat äta, men du verkar vara väl dålig fortfarande...
  • sofy

Taack så mycket! Ja de e inge vidare, men nångång blir de bättre o tills dess äre bara försöka göra de bästa av situationen :)

Ååååh, kan de inte börja hända ngt snart? Haha.. de e ju dags nuu!
  • sofy
    färnik skrev 2010-10-04 10:53:41 följande:
    Släppte de hem dig med +2? Foten i munnen Tycker gott du skulle stannat tills du hade en 0:a... *aja baja*

Min erfarenhet är att det är bättre att stanna lite längre, inte åka hem så fort det lättar lite. Kroppen behöver komma i balans igen ju... Jag har alltid mått sämre när jag kommit hem och börjat äta, men du verkar vara väl dålig fortfarande...
    Jaa, de va ju de ja hade förra veckan ja va inne, eller ja 1,5 vecka sen då. Dom orkar väl inte me mitt tjat, jag ville bara hem.. dock kanske ja ångrar de lite nu o de va på eget bevåg jag fick åka hem, me stränga order om o komma tillbaka om ja fortsätter må som innan.

Annars har ja återbesök för provtagning på ons så vi får se då, kanske läggs in.

Men nog om MIG hela tiden, hur mår DU nu? :)
  • sofy
    Pancakes skrev 2010-10-04 10:31:24 följande:
    Åh, vad det glädjer mig att höra! Är till och med nojigare än jag trodde att jag skulle vara, blir lite galen på mig själv. Ja, tiden går jättefort. Tyckte du plussade alldeles nyss och var nojig i den andra tråden men det är alltså sex-sju veckor sen nånting...jösses!

Jag leder tre aerobicsklasser den här veckan och har lite ångest över det men jag mår ju inte dåligt av det alls så det är väl bara att köra på antar jag.
    Haha ja de tycker ja också, ja va ju skitnojjig för ja hade ju sommarbreak från FL o allt, o "fick" ju inte bli gravid, o så blev ja de ändå.. Visste ju inte om ja skulle få progesteron utskrivet, o hur de skulle gå o blabla. Men ju mer tiden gick desto mer lugnade ja ner mig, o min man är lugnet själv så han får ner mig på jorden. När jag fick tokpanik o grät hysteriskt på 4+4 för ja blödde massa färskt blod o bara ville åka in så sa han "Men älskling, de behöver inte va missfall bara för du blöder. Dom kan inte göra ngt nu ändå så vi avvaktar o ser över natten.." KLOK MAN! De kan behövas ibland då jag alltid är fröken kaos i både huvud o kropp, ska alltid va full rulle o hej o hå ;)

Vart i sthlm bor du? Du kanske har sagt de men ja har isåfall glömt, my bad! Kul o träna! Önskar jag orkade de, gah. När hade du VUL nu igen?
  • Smålands jänta i storstaden

oj oj oj vad ni skriver tjejer! finns inte en chans att kommentera allt men några finns med!

Sofy: hoppas att det blir bättre för dig och åk in igen om du inte klarar av att vara hemma! tänk på mini sofy!

röntgen: låter inget vidare med dig! tur ändå att de vet vad det är så att det inte är blindtarmen eller något ännu värre, men låter sjukt jobbigt ändå! du får ligga ner mest hela tiden nu då;)

Mabaja: nu hoppas jag verkligen att din lilla (kanske håller på att bli stora? ) vill titta ut!

happiness: hoppas du får hjälp och att de hittar vart du får dina utslag från! inte roligt att få massa olika krämpor som gör att man inte kan njuta fullt ut av graviditeten!

KRAM till er alla och till alla som behöver en kram just nu!

• rontgensyrran
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-04 11:15:12 följande:
    oj oj oj vad ni skriver tjejer! finns inte en chans att kommentera allt men några finns med!

Sofy: hoppas att det blir bättre för dig och åk in igen om du inte klarar av att vara hemma! tänk på mini sofy!

röntgen: låter inget vidare med dig! tur ändå att de vet vad det är så att det inte är blindtarmen eller något ännu värre, men låter sjukt jobbigt ändå! du får ligga ner mest hela tiden nu då;)

Mabaja: nu hoppas jag verkligen att din lilla (kanske håller på att bli stora? ) vill titta ut!

happiness: hoppas du får hjälp och att de hittar vart du får dina utslag från! inte roligt att få massa olika krämpor som gör att man inte kan njuta fullt ut av graviditeten!

KRAM till er alla och till alla som behöver en kram just nu!
    Hej vännen! Hur är det med dig?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma