• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • kajsalisa

Nån som har nåt bra husmorstips mot halsbränna? Har pecis tryckt i mig en näve sötmandel och planerar att bli bättre på att dricka mjölk och mer eller mindre sluta med kaffe. Vill inte ha en till kväll/natt som igår...

• MCT79
    kajsalisa skrev 2010-10-04 17:46:27 följande:
    Nån som har nåt bra husmorstips mot halsbränna? Har pecis tryckt i mig en näve sötmandel och planerar att bli bättre på att dricka mjölk och mer eller mindre sluta med kaffe. Vill inte ha en till kväll/natt som igår...
    Inga husmorstips annat än höjd huvudände. Annars kan jag tipsa om Novaluzid som finns receptfritt och som är kategori A vid graviditet.
  • sofy

Åååh, har nyss pratat me mamma i telefon i 45 min. Kan man ha en bättre mamma? :D Vi pratade massor om allt, ska få "Barnaboken" av Anna wahlgren av henne, samt böcker av Lennart Nilsson som hon har, kanon! Sen blir ja o mannen bjudna på Jensens Böfhus på torsda, bara hoppas ja e piggare o mår liite bättre just då. Jag kan verkligen inte ha en bättre familj än den jag har, mina föräldrar är garanterat dom finaste jag har :) Under min uppväxt har vi nästan aldrig bråkat, haft olika åsikter + diskussioner (där jag för de mesta gick ifrån, haha) men iallafall. Dom har varit så toleranta o förstående, stöttat i alla lägen o funnits där. Vår relation är typ som vänner, så himla underbart. Dom va 17 när dom blev tillsammans, och nyss fyllda 23 när dom fick mig. Nu är dom 46 :) Vad tacksam jag är! Sån vill jag bli till vår bebis :)

• Mabaja
    kajsalisa skrev 2010-10-04 17:46:27 följande:
    banan och mjölk är väl de husmorsknepen jag kan... Annars skulle jag tipsa om Losec Mups. Det har varit min räddning! Innan levde jag på samarin men till slut stod jag inte ut och provade Losec, nu är jag fast! Längtar till jag kan sluta med dem! Har gått åt några kr, men värt varenda en!

MCT79 skrev 2010-10-04 16:42:14 följande:
    Ringde nyss till en barnmorska på barnmorskemottagningen i Kungsängen... fan vet varför... jag behövde ventilera bara. Gud vilken underbar människa. Ringde dit i Januari med i samband med mitt utomkvedes då... lika underbart bemött då...  jag känner mig sååååå luuugn nu....

Låter det knäppt att säga att jag är lugnare denna månad än förra? Vet inte varför... Har inte alls samma känsla av att nått är fel... även om jag inte vågar hoppas riktigt... Hmm..  Kanske för att man nu varit med om ett "vanligt" mf och vet hur det är.. jag vet inte...

Pancakes har du mycket symtom? Jag hade hemskt ömma tuttar men de är nästan borta.. ömheten allså, inte tuttarna..  Cool.. har däremot rätt rejäl molvärk som kommer och går..  å ett lugn... hahah-... jag är rubbad... =)
    Åh vad underbart!! Hoppas verkligen nu att dina plus blir starkare. Mitt var inte riktigt starkt förrän några dagar efter bim! :) Det ska gå bra den här gången, dags för ett sommarbarn för dig nu! :)
  • kajsalisa

Tack tjejer. Var inte riktigt säker på vilka preparat som anses säkra vid graviditet, men Losec och Novaluzid är alltså ok?!

• Mabaja
    kajsalisa skrev 2010-10-04 18:58:28 följande:
    Tack tjejer. Var inte riktigt säker på vilka preparat som anses säkra vid graviditet, men Losec och Novaluzid är alltså ok?!
    Det jag provat är novalucol, samarin, gaviscon och losec mups 20 mg.. Alla är ok under graviditet.
  • Cat79

MB73: Kul med första bebisen i tråden :) Snart så är det din tur Mabaja.... undrar om det är en kille el tjej?

MCT79: Ett plus är ett plus - underbart och välkommen hit.

Ni har ju skrivit så mycket så jag har skummat igenom allt men orkar tyvärr inte kommentera alla. Kram på er alla fina i tråden.

• MCT79

Losec Mups visste jag inte var ok men det är kärlek! De perioder när jag har magkatarrer är Losec Mups mina bästa vänner.... <3

• Mabaja
    MCT79 skrev 2010-10-04 20:26:11 följande:
    Losec Mups visste jag inte var ok men det är kärlek! De perioder när jag har magkatarrer är Losec Mups mina bästa vänner.... <3
    Se då får du en ny vän om du får problem med halsbränna nu under graviditeten! :)
  • sofy
    MCT79 skrev 2010-10-04 16:42:14 följande:
    Ringde nyss till en barnmorska på barnmorskemottagningen i Kungsängen... fan vet varför... jag behövde ventilera bara. Gud vilken underbar människa. Ringde dit i Januari med i samband med mitt utomkvedes då... lika underbart bemött då...  jag känner mig sååååå luuugn nu....

Låter det knäppt att säga att jag är lugnare denna månad än förra? Vet inte varför... Har inte alls samma känsla av att nått är fel... även om jag inte vågar hoppas riktigt... Hmm..  Kanske för att man nu varit med om ett "vanligt" mf och vet hur det är.. jag vet inte...

Pancakes har du mycket symtom? Jag hade hemskt ömma tuttar men de är nästan borta.. ömheten allså, inte tuttarna..  Cool.. har däremot rätt rejäl molvärk som kommer och går..  å ett lugn... hahah-... jag är rubbad... =)
    De va exakt de lugnet jag kände direkt när jag plussade. Sen kom ju mina blödningar och paniken med dom, dock gick tiden o ja lugnade återigen ner mig allt eftersom. Om du känner så, då tror jag de är OK! :D

Mina bröst ömmade massor innan BIM, sen lugnade de ner sig o jag trodde de försvann.. men de kom tillbaka igen nångång där efter nån vecka eller så. Sen har de fortsatt, de va lugnt förra veckan men nu - JÄVLAR va ömma bröstvårtor ja har, men dom ska väl kanske växa lite nu igen, va vet jag ;) Och molvärken, jag hade en sjuuuk växtvärk i början, ibland nästan ont.

Men åh, så roligt! GRATTIS igen! :D
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma