• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Pancakes
    Lallan skrev 2010-10-04 15:50:44 följande:
    Tror nog att så gott som all feta är pastöriserad, i alla fall i vanliga mataffärer. Feta ska vara okej att är pga att salthalten är så hög så att bakterier har svårt att växa där ändå.
    Vad bra, det är vad jag tror också! Parmesan då? Det är typ det godast jag vet..
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-10-04 15:35:36 följande:
    ingen aning om kolsyran, men hon vågade iaf inte dricka det under hela graviditeten
    Hahah äeh. Jag dricker kolsyrat, äter sushi, badar jacuzzi, har sex..
  • Lallan
    Pancakes skrev 2010-10-04 15:53:09 följande:
    Vad bra, det är vad jag tror också! Parmesan då? Det är typ det godast jag vet..
    Hårdost borde vara okej det med, vet att det står på livsmedelsverkets hemsida om det...
  • Pancakes
    sofy skrev 2010-10-04 15:55:07 följande:
    Hahah äeh. Jag dricker kolsyrat, äter sushi, badar jacuzzi, har sex..
    Jag med! Trots att jag är världens nojigaste just nu så har jag ändå badat jacuzzi, haft sex och ätit sushi redan.. Har alltid tyckt att det är så vansinnigt överdrivet med alla dessa "måsten" tidigare....tills jag fick missfall. Efter det sönderanalyserar man allt och tror att det var just DET som gjorde att man fick missfallet.

Under vecka 6 förra gången (det var då den dog) hade jag halsfluss och åt pencillin, råkade äta lever och ipren utan veta att det var farligt, åt salami och hårdostar, tränade ett hårt konditionspass fastän jag kanske borde kännt att jag höll på att bli sjuk....etc. Har klandrat alla dessa händelser för missfallet men det kan lika gärna ha varit nåt annat som gjorde det. Vem vet..
  • sofy
    Pancakes skrev 2010-10-04 16:05:20 följande:
    Jag med! Trots att jag är världens nojigaste just nu så har jag ändå badat jacuzzi, haft sex och ätit sushi redan.. Har alltid tyckt att det är så vansinnigt överdrivet med alla dessa "måsten" tidigare....tills jag fick missfall. Efter det sönderanalyserar man allt och tror att det var just DET som gjorde att man fick missfallet.

Under vecka 6 förra gången (det var då den dog) hade jag halsfluss och åt pencillin, råkade äta lever och ipren utan veta att det var farligt, åt salami och hårdostar, tränade ett hårt konditionspass fastän jag kanske borde kännt att jag höll på att bli sjuk....etc. Har klandrat alla dessa händelser för missfallet men det kan lika gärna ha varit nåt annat som gjorde det. Vem vet..
    Hahaha jaa, jag tycker också det. Alltså självklart får man inte va dumdristig men man får gå på magkänslan, känns de ok så fine. Alkohol o rökning däremot är ju självklart, men de e ju skadligt även om man inte är gravid liksom, så där finns inte mycke o diskutera. Dock har ja ätit salami nu också, mmm de e så gott!

Jaa, jag har också analyserat allt. Men den här krabaten verkar va en kämpe, som överlever allt ;) De tror jag minsann din också är!

Alltså de e så svårt, de kan ju varit att de inte fäst ordentligt, eller att den va såpass känslig så de gick snett, man vet ju inte. Men vid mitt MF i april hade vi sex dan innan ja började blöda - ÅNGEST! I juni gjorde ja ingenting o i februari inget heller. Vad jag minns. Men de e klart man relaterar till de man gjorde då, även om de i dom flesta fall inte alls spelar någon roll, utan de va bara meningen.

Denna gång vid plusset kände jag dock en annan känsla, det ska gå bra nu, det kommer göra de. Lite häftigt. Än vet jag inte men jag e en bit påväg!
  • Muffe80

pancakes, det var säkerligen något annat som gjrode att pyret inte klarade sig då!
    Har man haft många missfall på raken säger de väl att man kan lugna sig med vissa saker, men annars ska man ju köra på som vanligt - om man orkar.
    Själv har jag nog max tagit en promenad på 100 meter på dessa 10 veckor Mestdels 5 sängliggande veckor haha, helt sjukt ju.

Alltså, sofy. du är ju likvärdig mig i antalet veckor som gått. Känner du att ngt tar emot i magen om du böjer dig ner eller sitter på konstigt sätt? Det kanske är inbillning, eller en tjockmage som jag fått av allt ljust bröd... men jag tycker ngt tar emot och känns obehagligt så jag bara vill sträcka ut kroppen liksom

• sofy
    Muffe80 skrev 2010-10-04 16:12:38 följande:
    pancakes, det var säkerligen något annat som gjrode att pyret inte klarade sig då!
    Har man haft många missfall på raken säger de väl att man kan lugna sig med vissa saker, men annars ska man ju köra på som vanligt - om man orkar.
    Själv har jag nog max tagit en promenad på 100 meter på dessa 10 veckor Mestdels 5 sängliggande veckor haha, helt sjukt ju.

Alltså, sofy. du är ju likvärdig mig i antalet veckor som gått. Känner du att ngt tar emot i magen om du böjer dig ner eller sitter på konstigt sätt? Det kanske är inbillning, eller en tjockmage som jag fått av allt ljust bröd... men jag tycker ngt tar emot och känns obehagligt så jag bara vill sträcka ut kroppen liksom
    Ja 1 v före ba ;) Hm inte tänkt på de faktist, de va mer förut ja kände så o reflekterade över de. Nu har ja inte gjort de, har så mycke annat o tänka på haha. Men de ja kan känna e väl isåfall att de spänner typ, svårt o förklara. Som om nån trycker ihop en boll.
  • Pancakes
    sofy skrev 2010-10-04 16:11:02 följande:
    Hahaha jaa, jag tycker också det. Alltså självklart får man inte va dumdristig men man får gå på magkänslan, känns de ok så fine. Alkohol o rökning däremot är ju självklart, men de e ju skadligt även om man inte är gravid liksom, så där finns inte mycke o diskutera. Dock har ja ätit salami nu också, mmm de e så gott!

Jaa, jag har också analyserat allt. Men den här krabaten verkar va en kämpe, som överlever allt ;) De tror jag minsann din också är!

Alltså de e så svårt, de kan ju varit att de inte fäst ordentligt, eller att den va såpass känslig så de gick snett, man vet ju inte. Men vid mitt MF i april hade vi sex dan innan ja började blöda - ÅNGEST! I juni gjorde ja ingenting o i februari inget heller. Vad jag minns. Men de e klart man relaterar till de man gjorde då, även om de i dom flesta fall inte alls spelar någon roll, utan de va bara meningen.

Denna gång vid plusset kände jag dock en annan känsla, det ska gå bra nu, det kommer göra de. Lite häftigt. Än vet jag inte men jag e en bit påväg!
    Klart det kommer gå bra för dig! Det är en kämpe du har :) Jag minns hur nojiga du och Muffe var i början men se hur bra det gick med era små :) Hoppas samma gäller mig!

Jag kände också "mer" den här gången. Knappt några symtom egentligen men den där svaga molvärken som kommer och går hade jag inte förra gången. Sen tror jag att brösten är lite ömma men jag vet inte om jag inbillar mig. Det gör inte ont när man klämmer på dem men det liksom sticker till lite ibland.
  • Pancakes
    Mamma till W skrev 2010-10-04 16:18:46 följande:
    Nu har trådens första bebis kommit till världen!

GRATTIS MB73 till din lille son!!!
    Men ååååh, vad roligt! You´re next Mabaja!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma