• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja
    MCT79 skrev 2010-10-05 12:24:41 följande:
    Hej brudar...

Grattis MB73 till sonen!! Underbart!!

Mabaja, förstår om du blir sliten... vila upp dig.. tids nog kommer den ju ut...

Själv tar jag mitt ena ben från denna tråden och planerar båda stadigt i den andra istället... blöder. SKIT.
    NEEEJ! Men vad f*n... Nu får väl din kropp sluta dumma sig. Du har haft din beskärda del av motgångarnu!
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2010-10-05 12:29:38 följande:
    NEEEJ! Men vad f*n... Nu får väl din kropp sluta dumma sig. Du har haft din beskärda del av motgångarnu!
    Ja jag tyckte det räckte nu... jag grät förtvivlat.. så otroligt mycket mer ledsen denna månad än förra...
  • Mabaja
    MCT79 skrev 2010-10-05 12:31:50 följande:
    Ja jag tyckte det räckte nu... jag grät förtvivlat.. så otroligt mycket mer ledsen denna månad än förra...
    Är det rent blod eller klumpar med? Jag vet att det inte är nån tröst, men finns ju kanske en liten chans att det "bara" är en "bim-blödning"... Att det är pga att mensen skulle ha kommit nu..
  • Längtan efter liten
    Mamma till W skrev 2010-10-05 11:52:14 följande:
    Jag är här! Tog dock sovmorgon idag då jag legat i enorma förvärkar hela natten, men ingen bebis vill ut. Så nu ska jag sluta försöka få ut bebisen på egen hand (färdknäppen) och vänta ut den istället. Mina förvärkar höll i sig i 11 timmar denna gång så är en aning sliten idag.
    usch jag lider med dig vännen :( nu får h'n komma ut... putsa fönstrerna för fulla muggar..
    nä usch vila vännen, se till att samla alla krafter du bara kan, för rätt som det är sätter det fart.
    Längtan efter liten är stor
  • Mabaja
    Längtan efter liten skrev 2010-10-05 12:35:58 följande:
    usch jag lider med dig vännen :( nu får h'n komma ut... putsa fönstrerna för fulla muggar..
    nä usch vila vännen, se till att samla alla krafter du bara kan, för rätt som det är sätter det fart.
    TACK!

Förresten, jättefin mage! För visst var det du som la upp en bild förut? :)
  • Längtan efter liten
    Mamma till W skrev 2010-10-05 12:42:00 följande:
    TACK!

Förresten, jättefin mage! För visst var det du som la upp en bild förut? :)
    ja det var jag , tack. önskar dock jag har lika stor fin mage som jag antar att du har nu med massor av buffar :)
  • Mabaja
    Längtan efter liten skrev 2010-10-05 12:45:58 följande:
    ja det var jag , tack. önskar dock jag har lika stor fin mage som jag antar att du har nu med massor av buffar :)
    jag har en jättemage! :) En enorm sådan! men välfylld, hur bm än kände och klämde igår låg min bebis där så jag får tänka så, det är bebismage helt och håller. haha. inte så mycket buffar nu, bara sammandragningar!

Snart har du också en stooor mage! Med sammandragningar och förvärkar.. och sne ligger du där på förlossningsrummet och trycker! ;)
  • Längtan efter liten
    Mamma till W skrev 2010-10-05 12:49:05 följande:
    jag har en jättemage! :) En enorm sådan! men välfylld, hur bm än kände och klämde igår låg min bebis där så jag får tänka så, det är bebismage helt och håller. haha. inte så mycket buffar nu, bara sammandragningar!

Snart har du också en stooor mage! Med sammandragningar och förvärkar.. och sne ligger du där på förlossningsrummet och trycker! ;)
    tryck, tryck, andas, andas.. jag ser det framför mig..
    hoppas det blir en lätt förlossning som med dottern.. men än så länge är det 25 veckor kvar...

magar är fina, de är så underbart fina så det finns inte :D
    kan bara tänka mig hur fin din är :D ingen bild?
  • Mabaja
    Längtan efter liten skrev 2010-10-05 12:51:23 följande:
    tryck, tryck, andas, andas.. jag ser det framför mig..
    hoppas det blir en lätt förlossning som med dottern.. men än så länge är det 25 veckor kvar...

magar är fina, de är så underbart fina så det finns inte :D
    kan bara tänka mig hur fin din är :D ingen bild?
    Kolla i magbildstråden! Där finns min jättemage! :)
  • PåvägMotSyskon
    Mamma till W skrev 2010-10-05 12:23:44 följande:
    Nej de gör inte det här i Uppsala län... (eller de gör det i Uppsala) men de gör inte det för att det är en gammal metod. och risk för infektioner och blaha blaha. Jag känner mig sviken på många områden nu av mvc i Bålsta. Frågade i våras när absolut sista datum var för igångsättning, 42+0 var svaret.. och så har de sagt att det är mycket kontroller efter bf. Ja en kontroll som jag var på igår och sen överburenhetskontrollen när de bokar in en igångsättning. Och den kontrollen är i 42+0 och igångsättning 42+3... Varför inte säga som det är redan från början.. trodde man höll stenkoll efter bf men tydligen inte, här är det precis som innan...
    en gammal metod som gjorde att min 2.a förlossning blev lyckad. Efter att ha fött en son på 4960g o 55cm, så va ja jättetacksam att hinnsvepning var ett alternativ.För det startade min förlossning sist och ja fick en normalstor pojke på 3410g 49cm..  Så för mig va hinnsvepningen fantastisk upplevelse. Min bm me första sonen hade ju inte alls koll på min kurva som ja hade hoppats.. o de gjorde att ja fick en förlossnings som va jobbig för mig o kunde bli så mycket mer än så.. för han fastna me axlarna och ja fick en sfinktur ruptur (bristning i hela regionen) tack vare att de inte såg att de va stort barn. De på bb gissa på 4kg innan, men han va ju 5... (de va yttre press, sugklocka, klipp o massa saker.. + efteråt va de en läkare som sa att nästa förlossning blir ingen vanlig förlossning. TACK, KUL o höra de efter man fött................... så ja mådde inte så bra efter ja kom hem, tårar föll för de hon sa, o traumatisk händelse, stort barn. m,m. osv.
    Angående infektionsrisk, jaha så det är ok i vissa län men inte andra, som om de inte finns infektionsrisk i allt man gör liksom o överallt..  Samt så använder dem ju sterila handskar.. Då är det väl lika hemskt att göra vul, då de använder samma stav, fast me en ny kondom på... (nu är de inget agg mot dig om de låter så nästan) utan mot dem nonchalanta barnmorskorna... Ja blir förbannad på dem, så förbannad.
    Ja kan säga att jag vet 2 som fick göra snitt efter igångsättning, och igångsättning tar mer stryk på kroppen än en hinnsvepning, som är mild av den art att det inte startar om de inte e redo. å igångsättning är påtvingat. Men absolut bra alternativ om situationen kräver det såklart.

Finns det ingenstans dem kan utföra en sån? Ja hoppas de startar av sig självt för dig, tycker så mycket synd om dig när dem ignorerar dig på de där sättet. Önska ja kunde säga, kom till Mora så ska ja fixa en hinnsvep åt dig.
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Nyårs Prins 2010(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma