• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sofy
    Mamma till W skrev 2010-10-04 16:18:46 följande:
    Nu har trådens första bebis kommit till världen!

GRATTIS MB73 till din lille son!!!
    Ååååh! Hur vet du allt? :D Graaattis iallafall!
  • Mabaja
    sofy skrev 2010-10-04 16:23:08 följande:
    Ååååh! Hur vet du allt? :D Graaattis iallafall!
    hon skrev det i en annan tråd! :)
  • Pancakes

Var har vi BF-listan nånstans? Måste uppdatera mig lite på hur långt gångna alla fina vänner här i tråden är. Vet bara att jag är toksist på listan.

• Mabaja
    Pancakes skrev 2010-10-04 16:25:47 följande:
    Var har vi BF-listan nånstans? Måste uppdatera mig lite på hur långt gångna alla fina vänner här i tråden är. Vet bara att jag är toksist på listan.
    Nej du MCT79 fick ju ett plus i morse så sist är du inte! ;) Du och Mallanis är väl ganska precis lika långt gångna? Skilde det två dagar eller hur var det?
  • Pancakes
    Mamma till W skrev 2010-10-04 16:27:28 följande:
    Nej du MCT79 fick ju ett plus i morse så sist är du inte! ;) Du och Mallanis är väl ganska precis lika långt gångna? Skilde det två dagar eller hur var det?
    Japp, det skiljer två dagar mellan oss. Jaaaa, MCT ska komma och joina oss på listan tycker jag!
  • sofy

Hahah förresten, min svärmor (min mans mamma..?) berättade häromdan att hon mådde illa heeela sin första graviditet me sin dotter, o då fanns de inga mediciner o få som nu. De va 42 år sen, så då rekommenderade dom henne rödvin!! :D Undra va livsmedelsverket skulle säga om de idag.. ;)

• MCT79

Ringde nyss till en barnmorska på barnmorskemottagningen i Kungsängen... fan vet varför... jag behövde ventilera bara. Gud vilken underbar människa. Ringde dit i Januari med i samband med mitt utomkvedes då... lika underbart bemött då...  jag känner mig sååååå luuugn nu....

Låter det knäppt att säga att jag är lugnare denna månad än förra? Vet inte varför... Har inte alls samma känsla av att nått är fel... även om jag inte vågar hoppas riktigt... Hmm..  Kanske för att man nu varit med om ett "vanligt" mf och vet hur det är.. jag vet inte...

Pancakes har du mycket symtom? Jag hade hemskt ömma tuttar men de är nästan borta.. ömheten allså, inte tuttarna..  Cool.. har däremot rätt rejäl molvärk som kommer och går..  å ett lugn... hahah-... jag är rubbad... =)

• PåvägMotSyskon

Dem kolla min moderkaka för på rul så såg den ut att ligga på gränsen för lågt.

Ja, de va underbart o få se lillbusen igen, men man ser ju inte lika lätt som på rul, men mysigt ändå =))
    Han låg me huvudet upp å fötter ner sa hon.. de såg ja på vul, som hon gjorde snabbt för o se så de också såg bra ut me moderkakan, å då såg hon små tårna på han HIHI =)) å peka, häftigt o se de på ul bild små tår som såg stora ut på bild =))

Moderkakan låg bra till på både ul och vul.

Lill******* beräknas väga 1184g, inom det normala =)
    är i  v28 27+2

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Nyårs Prins 2010(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma