• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe80

Tack gulliga ni för att ni tycker att mitt matintag är ok Det lugnar lite just nu

peppar peppar så mår jag inte illa just nu, kanske kan äta frukost på jobbet alltså

• Pancakes
    MCT79 skrev 2010-10-05 08:35:33 följande:
    Hittade den där på livsmedelsverkets hemsida, där kan du läsa mer om just vitamin A. www.slv.se/sv/grupp1/Mat-och-naring/Kosttills.../ "Sammanfattningsvis

Sammanfattningsvis är A vitamin ett livsnödvändigt ämne som människan behöver i sin dagliga kost, men överintag kan leda till förgiftningsskador. En svensk normalkost täcker väl dagsbehovet av A vitamin, och A vitamin brist förekommer inte i Sverige idag. A vitamin behövs för en normal graviditetsutveckling, men det finns indikationer på att mycket höga intag mycket tidigt i graviditeten kan ge en ökad risk för fosterskador. De kostråd som finns i Sverige idag säger därför att gravida skall undvika att äta lever och leverrätter och att eventuella extra kosttillskott av A vitamin i form av multivitaminer eller liknande inte ska innehålla mer än högst 1 mg A vitamin per dagsdos, om inte läkare föreskriver annat."

Jag åt kycklinglever i vecka 5 förra gången utan att veta om att det var farligt. Det blev ju missfall.. Vet inte om det berodde på det såklart men undviker definitivt lever den här gången i allla fall.
  • MCT79
    Pancakes skrev 2010-10-05 08:48:22 följande:
    Jag åt kycklinglever i vecka 5 förra gången utan att veta om att det var farligt. Det blev ju missfall.. Vet inte om det berodde på det såklart men undviker definitivt lever den här gången i allla fall.
    Näe det har förmodligen ingenting med det att göra tror jag... jag gissar att de avråder från att man äter det mycket och ofta... en gång lär ju inte ge nån överdosering precis...
  • Muffe80

MCT, har du testat idag också?

(du har säkert skrivit det redan)

• amina22

hej Jag vhanger pa har med har foroskt bli gravid sen maj och blev gravid juli missfall agusti Bim 8 oktober fick den i gar och kom bara lite ljus rod blod kanske mens men den ar tidig och det bruakr den inte vara, hoppas pa en bebis snart blev sa ledsen nar jag fick missfalletGråter

• rontgensyrran

I början av mina gravidieter åt jag inte speciellt allsidigt alls. Den enda jag varierade var pålägget på smörgåsarna. I bland var det enbart yougurt. Var dock inte orolig en sekund för bebisen. Jag gick ju trots allt upp i vikt och fick behålla allt utom en endaste gång. Då man ska vara orolig är när man inte får behålla nånting alls som sofy och färnevik har haft det. Men det är ju därför de fått läggas in med dropp och sånt och deras bebisar mår ju trots allt bra :) Så sluta nojja nu Muffe, allt är i sin ordning! :D

• MCT79
    Muffe80 skrev 2010-10-05 08:56:39 följande:
    MCT, har du testat idag också?

(du har säkert skrivit det redan)
    Ja men jag skrev om det i andra tråden.. håller min missfallsångest i den.. =) Jag känner mig lugn på nått skum sätt (antingen redan gillat läget) med ledsen för ett svagare eller med god vilja lika starkt streck idag. Håller mig dock cool en stund för jag blöder inte iaf...
  • rontgensyrran
    amina22 skrev 2010-10-05 08:58:12 följande:
    hej Jag vhanger pa har med har foroskt bli gravid sen maj och blev gravid juli missfall agusti Bim 8 oktober fick den i gar och kom bara lite ljus rod blod kanske mens men den ar tidig och det bruakr den inte vara, hoppas pa en bebis snart blev sa ledsen nar jag fick missfalletGråter
    Hej och välkommen hit. Om jag förstår dig rätt är du inte gravid just nu? I denna tråden är det enbart gravida som håller till, men du är såklart välkommen ändå men du kanske har mer nytta av våran systertråd "längtan till plus efter mf/ma". Där är alla andra i din situation och försöker tillsammans kämpa för att bli med barn. Alla vi från denna tråden har varit med i din andra från början.

Jag länkar den här under till dig om du är intresserad. Hoppas du snart har en efterlängtad liten bebis i din mage.

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html
  • Pancakes

Tjejer, är det nån av er som inte hade så mycket symtom i början?? Det känns som alla mått illa, haft ömma bröst etc.. Jag blir så nojig att jag känner så lite. Går in i vecka 7 i övermorgon. Mår nästan precis som vanligt och är inte mer andfådd på träningen och mår inte illa. Hade molvärk till och från förra veckan men inget nu.

• Muffe80
    Pancakes skrev 2010-10-05 09:34:07 följande:
    Tjejer, är det nån av er som inte hade så mycket symtom i början?? Det känns som alla mått illa, haft ömma bröst etc.. Jag blir så nojig att jag känner så lite. Går in i vecka 7 i övermorgon. Mår nästan precis som vanligt och är inte mer andfådd på träningen och mår inte illa. Hade molvärk till och från förra veckan men inget nu.
    Jag kände inte mycket förrän 6+0, då kom illamåandet...
    vänta några dagar så kommer det säkerligen mer symtom!
    ömma bröst har jag knappt alls haft denna gång!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma