• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Lallan
    MB73 skrev 2010-10-05 11:11:18 följande:
    Längesedan jag skrev i tråden, men jag vill i alla fall bara sprida lite glada nyheter...den första trådbebisen föddes igår 5/10, vår lille Gustav bestämde sej äntligen för att komma ut på BF + 10, och förlossningen gick snabbt (2 timmar!). Det känns helt fantastisk att vi nu äntligen fått vårt sista tillskott i familjen, efter att i princip varit gravid i 14 månader (fick MA i v 16 i november och blev gravid igen efter 1 mens)...

Så alla Ni som nu väntar...jag håller alla tummar & tår att det ska gå lika bra för er som för mej!

KRAM!
    Stort grattis till er lille Gustav
  • Muffe80

Har ni något bra på vad man svarar jobbarkompisar som frågar om man är gravid eller ska ha barn snart?

Vill inte berätta än, men folk är ju fan så på hela tiden?

Har även två vänner som är sååå på hela tiden, fan jag fattar inte. Jag vill inte berätta riktigt än, för då kommer det kanske komma ut till fler tyvärr. Vad säger man?
    En av tjejerna är dessutom på mig hela tiden och frågar om vi bokat in bröllopet till juni nästa år än.... näääää, det har vi ju inte eftersom vi får en liten bebis då typ, och det är ju det hon fiskar efter.....!!!
    vad säger man?

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-10-05 11:29:44 följande:

Har ni något bra på vad man svarar jobbarkompisar som frågar om man är gravid eller ska ha barn snart?

Vill inte berätta än, men folk är ju fan så på hela tiden?

Har även två vänner som är sååå på hela tiden, fan jag fattar inte. Jag vill inte berätta riktigt än, för då kommer det kanske komma ut till fler tyvärr. Vad säger man?
    En av tjejerna är dessutom på mig hela tiden och frågar om vi bokat in bröllopet till juni nästa år än.... näääää, det har vi ju inte eftersom vi får en liten bebis då typ, och det är ju det hon fiskar efter.....!!!
    vad säger man?

Är det så jobbigt att berätta då? Du är ju ändå i vecka 11 och har sett den lille på ultraljud. Om det går åt skogen så berättar du väl ändå det för vännerna? Jag resonerar som så att jag ligger ganska lågt just nu och basunerar inte ut det för omvärlden men skulle det komma upp så ljuger jag inte. Eller om det blir ett tillfälle när nån undrar varför man är nykter eller liknande. Det enda undantaget är jobbet, där vill jag vänta till typ vecka 13 men det är bara för att jag vet att det skulle påverka karriären negativt om chefen visste.
  • Muffe80

jag skulle inte berätta för vännerna om jag får missfall nu. Faktiskt.
    Jag vill gärna vänta till efter den 21/10 när vi ska på KUB, efter det känner jag mig lugnare och kan berätta.

Tycker det skulle vara så himla jobbigt att folk ska undra när man blir gravid igen osv, efter ett missfall som de vet om. Då räcker det att familjen vet.

• Mabaja
    Lallan skrev 2010-10-05 10:44:59 följande:
    Ser ljust ut idag, Mabaja har inte varit inne här på hela förmiddan
    Jag är här! Tog dock sovmorgon idag då jag legat i enorma förvärkar hela natten, men ingen bebis vill ut. Så nu ska jag sluta försöka få ut bebisen på egen hand (färdknäppen) och vänta ut den istället. Mina förvärkar höll i sig i 11 timmar denna gång så är en aning sliten idag.
  • PåvägMotSyskon
    Mamma till W skrev 2010-10-05 11:52:14 följande:
    Jag är här! Tog dock sovmorgon idag då jag legat i enorma förvärkar hela natten, men ingen bebis vill ut. Så nu ska jag sluta försöka få ut bebisen på egen hand (färdknäppen) och vänta ut den istället. Mina förvärkar höll i sig i 11 timmar denna gång så är en aning sliten idag.
    bebisen kommer nog att komma när som helst, är väldigt säker på det, du går ju på övertid nu så snart gäller det, försök vila så gott de går. =)

man kan ju alltid testa hinnsvepning om du har en tid hos bm innan det händer något, de gör nog gott =)

Lycka till när den lilla/e  kommer ut till er =))

längtar tills man själv får en kallelse till tul igen i v38-39, då de kommer att ske troligtvis =)
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Nyårs Prins 2010(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Mabaja
    PåvägMotSyskon skrev 2010-10-05 11:55:20 följande:
    bebisen kommer nog att komma när som helst, är väldigt säker på det, du går ju på övertid nu så snart gäller det, försök vila så gott de går. =)

man kan ju alltid testa hinnsvepning om du har en tid hos bm innan det händer något, de gör nog gott =)

Lycka till när den lilla/e  kommer ut till er =))

längtar tills man själv får en kallelse till tul igen i v38-39, då de kommer att ske troligtvis =)
    Jag frågade om hinnsvepning igår men de gör inte sånt här... Så enda rådet jag fick var "ha sex".

Så nu har jag lagt ner alla försök att få ut ungen själv.. Den kommer när den kommer, i värsta fall blir det igångsättning...
  • PåvägMotSyskon
    Mamma till W skrev 2010-10-05 11:59:06 följande:
    Jag frågade om hinnsvepning igår men de gör inte sånt här... Så enda rådet jag fick var "ha sex".

Så nu har jag lagt ner alla försök att få ut ungen själv.. Den kommer när den kommer, i värsta fall blir det igångsättning...
    förlåt om jag skriver som jag gör men.

HERREGUD???? gör dem inte hinnsvepning??? det är ju de gynsammaste och bästa man kan göra för att försöka starta en förlossning, och det räknas inte som igångsättning. Jag får det utan att blinka av läkaren som gör mina tul.

då säger jag såhär. men först en fråga. Har du fått hinnsvepning förut så du vet lite om det?
    Annars så kan man fasen göra en själv. Ha sex, men herregud, hinnsvepning tar 15sekunder liksom.. DÅLIG stil av dem.

Förstår att ni inte orkar o göra olika metoder för att h*n ska komma ut.. men en hinnsvepning hade dem gott o väl kunnat göra. Igångsättning är ju en HELT annan sak liksom. Å varför utsätta Dig o barnet för det när en hinnsvepnnig är så naturligt de kan bli. För e du inte mogen så sätter de inte igång iaf.
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Nyårs Prins 2010(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Mabaja
    PåvägMotSyskon skrev 2010-10-05 12:08:24 följande:
    förlåt om jag skriver som jag gör men.

HERREGUD???? gör dem inte hinnsvepning??? det är ju de gynsammaste och bästa man kan göra för att försöka starta en förlossning, och det räknas inte som igångsättning. Jag får det utan att blinka av läkaren som gör mina tul.

då säger jag såhär. men först en fråga. Har du fått hinnsvepning förut så du vet lite om det?
    Annars så kan man fasen göra en själv. Ha sex, men herregud, hinnsvepning tar 15sekunder liksom.. DÅLIG stil av dem.

Förstår att ni inte orkar o göra olika metoder för att h*n ska komma ut.. men en hinnsvepning hade dem gott o väl kunnat göra. Igångsättning är ju en HELT annan sak liksom. Å varför utsätta Dig o barnet för det när en hinnsvepnnig är så naturligt de kan bli. För e du inte mogen så sätter de inte igång iaf.
    Nej de gör inte det här i Uppsala län... (eller de gör det i Uppsala) men de gör inte det för att det är en gammal metod. och risk för infektioner och blaha blaha. Jag känner mig sviken på många områden nu av mvc i Bålsta. Frågade i våras när absolut sista datum var för igångsättning, 42+0 var svaret.. och så har de sagt att det är mycket kontroller efter bf. Ja en kontroll som jag var på igår och sen överburenhetskontrollen när de bokar in en igångsättning. Och den kontrollen är i 42+0 och igångsättning 42+3... Varför inte säga som det är redan från början.. trodde man höll stenkoll efter bf men tydligen inte, här är det precis som innan...
  • MCT79

Hej brudar...

Grattis MB73 till sonen!! Underbart!!

Mabaja, förstår om du blir sliten... vila upp dig.. tids nog kommer den ju ut...

Själv tar jag mitt ena ben från denna tråden och planerar båda stadigt i den andra istället... blöder. SKIT.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma