Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

needtobreathe skrev 2011-02-28 14:17:38 följande:
    Vart skrev jag att det var DIG jag anklagade?

De får stå för dig om du anser att jag "inte fattar", men tro mig jag förstår oron. 5 MF har jag haft, de här är min 6e grav. Oron har inte lagt sig än och kommer troligen inte göra de heller.

Jag skrev att min diff var större och att det inte var ngn fara, då för att försöka lugna dig me att de inte behöver va de för dig heller. Vart skrev jag sen att ja mådde sämre än dig o de e så synd om mig osv?

Tjejerna här i tråden VET att jag hatar när folk tycker "synd" om mig, så nä.
    Du skrev inte odet mig men du skrev dålig stämning som gissa om jag känner mig träffad när det var DU som stratade dålig stämning genom att göra mig jävligt ledsen och provocerad med en känsla av du inte menade att du förstod.

Du skrev inte att du mådde sämre och det var synd om dig men du poängterar att verkligen trycka på att jag låg på sjkuhus och mådde blä och kräks och så och det är för mig att visa hallå jag mådde sämre och jag fixade det och hade större diff än dig. För mig är det skitsamma om nån har 38  eller 35 i temp och får bebis, JAG HAR ANNAN ERFARENHET MED FALLANDE TEMP UTAN SYMTOM SOM LEDDE TILL MA OCH JAG UPPLEVER SAMMA SAK NU.

Jag trodde denna tråd var till för att prata om sin oro inte att bli uppmanad att hålla käft och sluta upp.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    Muffe skrev 2011-02-28 14:29:50 följande:
    "Den som tar ut sorgen i förskott får sörja flera gånger".

Klokt!
    tack för noll jävla förståelse och ditt snack om att man kan tänka sig till ett MA, saknar ord.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo

Gråter och mår skit och ni blajjar på som inget har hänt

Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-28 14:59:07 följande:
    Nej du ska inte gå om någon ska gå är det INTE du som ska
    och vem ska gå då? Jag tror jag vet svaret.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    kajsalisa skrev 2011-02-28 15:04:18 följande:
    Fast vad vill du att vi ska göra Telgebo? Du gör det ju omöjligt för oss, och nu har du dessutom citerat både mig och Sötfilur och varit rent av otrevlig mot oss, helt oprovocerat. Jag bad er sluta bråka och då citerar du mig och börjar gorma om att vi har killar att knulla osv.
    Sötfilur skrev att hon gillade ett citat som någon annan skrev och då blir du förbannad och skriver mycket sarkastiskt till henne att "tack så mycket för stöttning".
    Vad vill du att vi ska göra?
    Sötfilur vad ju jävlig elak som tyckte det var tänvärt elle rvad hon nu skrev över citet som var att är man negativt så får man oftats gråta mer eller nåt liknande, jag tog det som att jaha bara för att jag är orolig och negativ så komme rjag få gråta mer nästa onsdag när jag får höra det jag redan vet att bebisen är död.

Jag menar att jag har inte så lätt att bara skaffa barn om det går åt helvete, då ska man börja leta donator när en annan bara kan ta sin kille och fixa det.

Ja ni kan ju stötta som ni gör med andra här, men jag är väl inte mycket att stötta då jag är för ny för er och inte lika välkommen i tråden och en i gänget
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-28 15:04:23 följande:
    Du ska INTE hoppa på någon här i denna tråd det ska du inte göra.
    Men varför tro att något händer
    VILL du att något ska hända ??
    Ibland undrar man bara..
    Slappa av och njt för fan kvinna!!
    Vem har jag hoppat på? Så om någon skriver nåt dumt till mig så är den dum och jag den som är dum?
    Ja du varför ska jag tro att jag ska få MA när jag haft det innan? Tänk efter lite så hittar du nog svar.
    Självklart vill jag få MA det är ju därför jag kämpar livet ur mig för att få ett MA det är ju så jädra kul
    Indra på du gör det hos andra här inne också undrar om dom vill ha MA och MF
    Slappna av och njut för fan är ju lätt..hjälper inte och varför abvända svordomar till mig
    MCT79 skrev 2011-02-28 15:04:47 följande:
    INGEN ska gå...  men snälla snälla Telge...försööök ha lite tillförsikt till det faktum att du ÄR gravid..  Ring och flytta ditt VUL tidigare då?
    Om du är 6+1 idag så kommer de ju se nått! Jag fick ju se hjärtat i 6+0
    nu frågade jag iofs inte dig utan 2 barns mamma och jag vet nog svaret men det kommer väl aldrig erkännas av henne eller nån annan heller.
    Hur vet du att jag är gravid?
    Jag ville boka tidigare med det ville inte kliniken för det var för osäkert att kolla tidigare än v.7+4 där hos dom. Ska nog ringa och avboka för jag kommer inte få nåt barn, känner det på mig precis som förra gången och då fick jag ju MA så det kommer bli samma sak denna gång.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    kajsalisa skrev 2011-02-28 15:23:02 följande:
    Men Telgebo.... Sötfilur gillade citatet och tyckte att det var ett klokt citat. Det hade absolut ingenting med dig att göra. Man kan välja hur man tolkar saker, och du valde att tolka det som ett påhopp på dig. Jag kan nog med säkerhet säga att ingen annan i tråden tolkade det på det sättet.
    Varför gör du det så svårt för dig själv? Varför förutsätter du att vi andra i tråden vill dig illa?
    MCT skrev det till mig och det inlägget var till mig och Sötflur gillade det och då kändes det som ett påhopp riktat till mig. jag känner bara att ni vill bli av med mig och när någon skrev här att du ska inte gå sofy utan någon annan så känne rman ju att nån vill bli av med en. Jag får inte utrycka min oro då är det tjafs och det ska tystas och bla bla och jag känner bara att jag inte blir lyssbad och förstådd, ni har ju era killar att prata med och BM och läkare osv jag har ingen inte ens en BM och kliniken säger bara att det är för tidigt att göra VUL före v.7 och nu har dom ingen telefintid förrän imorgon och jag håller på att bnryta ihop och börjar undrar varför jag utsatte mitt psyke för detta helvete .

Allt som kallas tjafs när jag är orolig känns som ett stort hån och det gör att jag känner mig noll välkommen och att vissa här inne jämför vem som har gaft det bärst är fan för jävligt.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-02-28 15:23:52 följande:
    Citatet om att man får sörja flera ggr om man sörjer i förskott var MITT OCH INGEN ANNANS! Så då är det JAG som är jävligt elak och INTE Sötfilur! Okej????

Sen får jag väl be så himla mycket om ursäkt för att jag svarade på en fråga som inte var riktad till mig. FÖRLÅT.

Jag har lång stubin men nu är den sluuuut...  Så nu ska jag kila och göra nått annat.
    okej men den var till mig och vad menar du med det egentlígen känns ju inte vidare stöttande och peppande. Brukar du skriva så till andra som är oroliga för MF/MA också kanske? Sånt du vill höra shjälv när du är döorolig att din lilla inte lever. Känns ju kul att jag gjort dig arg, man känner sig väldigt välkommen och förstådd då.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-02-28 15:25:14 följande:
    Gisses vad ni skriver här! Jag tänker inte läsa allt, har skummat lite och förstår att det är trist stämning IGEN. Väldigt trist för detta har varit en av mina favorit trådar!

Trist för er med magsjuka hemma. Hoppas ni gravida slipper. Jag hade ju för 2 veckor sedan och det var INTE kul alls men nu är jag bra. Nästa gång jag råkar ut för nåt liknande magsjuka antar jag är dagen innan bebis föds för så brukar mina förlossningar starta.....

Nu är det 1 vecka och en dag till mitt RUL och jag är redan sjukt nervös............
    Trist stämning okej detta är en tråd för MA/MF där Telego drar ner stämningen som fasen när hon är orolig, det är bara ni som får vara oroliga för det drar inte ner tämningen. vad är det för skillnad om alla utom jag är orolig? Då gnälls det inte om trist stämning men så fort jag är det då är det tjafs och trist stämning
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo

och så hålls det tyst och talas om kort stuv´bin men när nån annan än Tlegebo är orolig så delas det ut kramar och skrivs som fasen, konstigt det där.

jag fattar vinken att jag är hatad här inne så jag drar så slipper ni jobbiga mig som är så jävla patetiskt och fjantig som oroar mig för ett ma för jag har ju bara ett MA och det är ju ingenting.

Hoppas ni inte känner er tvingande att kolla upp hur det går för mig ni behöver inte låtass bry er längre.

Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    Muffe skrev 2011-02-28 15:47:09 följande:
    telgebo, jag var lika nojjig som dig, nästan, i början, och jag tror faktsitk att en del i tråden blev lite "trötta" på mig också, det var folk som skrev det och efter ett tag inser man att det är ju bara att boka ett VUL och VÄNTA!
    Vi kan inte förhindra ett missfall hos dig och varför skulle du får missfall igen, om man tänker statisiskt?

Baka min kaka så har du ngt att göra en stund!
    orkar inte baka just nu och svulla i mig en hel kaka själv och jag måste ut i kylan och handla för pengar jag knappt har.

Jag mår för dåligt men det förstår ingen.

Jag har noll symtom, kissar inte ens idag, inte sugen på nåt i matväg, mår bara piss rent ut sagt en jävla skitdag rent ut sagt.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma