sugarrush skrev 2011-02-28 16:10:12 följande:
Har varit bortrest och har inte följt tråden nu i helgen... Fan vad ledsen jag blir att tråden förvandlats till ett stort jävla gräl.
Jag gillar er och tråden jättemycket, men jag orkar inte hänga här om det ska vara en massa tjafs och påhopp.
Jag vet att du är orolig Telgebo, och jag lider med dig. Men för din egen skull, försök sätta de ledsna oroliga tankarna på paus resten av dagen idag. Det är väldigt lätt att fastna i en negativ spiral, tyvärr. Försök att bryta tankemönstret!
Det ÄR jobbigt att vara gravid efter ma och mf, emellertid är det ju så att man själv väljer hur man ska se på orosmolnen som dyker upp. Googla exempelvis på molvärk och du ska se att de allra flesta som haft det har det gått bra för.
Själv känner jag att jag inte vill att min graviditet ska bli en hemsk tid, jag vill försöka uppskatta den här tiden, oavsett om den varar 7 veckor eller 9 månader. Det är upp till mig hur bra den här tiden blir.
Och går jag omkring och mår skit tror jag inte jag kommer kunna bonda med barnet lika bra, men det är ju bara vad jag tror.
Nu har jag sagt vad jag känner och jag försöker stötta. Jag stöttar gärna, och jag gör det av omtanke, som jag tror att alla i tråden gör. Försök ta till dig detta. Tycker du att jag, och andra som försöker stötta, har helt fel kan du ju ignorera detta faktum och bara tänka att "hon brydde sig iaf och även om jag inte håller med så är det ju trevligt att hon försökte vara snäll"
Lycka till.
så oro är alltså samma sak som gräl. vad ledsen jag blir att min oro ses som gräl så alla som oroar sig grälar alltså. så ser inte jag det.