Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

Muffe skrev 2011-02-28 15:55:23 följande:
    Bäddar man med täcke i vagnen eller räcker åkpåse?
    Jag hade inte täcke då jag har hört att det är inte är bra för barn under 1 år. jag hade till mitt barn lakan och filt, liggdelslocket på och så kudde förstås.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    mallanis skrev 2011-02-28 16:04:21 följande:
    Jag VILL hålla mig utanför tjafs för jag anser att det inte kommer något bättre ut av det utan bara tar energi och drar ner hela tråden! Därför ville jag inte komentera det!
    MEN det här är allas tråd och tjafsas det så påverkar det hela tråden ,(inklusive mig) vilket jag tycker är synd! Och det har varit lite väl mycket sådant i denna tråd senaste tiden!

Men vill du verkligen veta vad jag tycker jag att du överreagerar Telgebo!
    Jag har inget emot dig eller någon annan i tråden och jag och jag vet att hela tråden försöker stötta så gott vi kan men vi uttrycker även våra åsikter och erfarenheter.  

Jag förväntar mig inte när jag är ledsen, arg, glad och skriver här inne att alla ska svara som jag hoppas på ..... då kan jag ju lika gärna svara mig själv eller hur? Och det gäller att ge och ta för alla i tråden och man kan inte ta det så allvarligt om man inte får det svar man hoppas på!  Som sagt vi försöker alla stötta och inte skälpa varandra sen får var och en ta sitt egna ansvar och bete sig som folk i tråden!
    på vilket sätt överreagerar jag? Jag är orolig men det är tydligen fel att vara det.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    Muffe skrev 2011-02-28 16:03:11 följande:
    Hm och en åkpåse, köper man en som "tillhör" vagnen eller finns det massa att välja på där?
    Jag har Bugaboos åkpåse valden den som tillbehös när jag köpte vagnen men den var inte gratis direkt.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    mallanis skrev 2011-02-28 16:07:52 följande:
    När jag var i ungefär din vecka så pratades det om i tråden att veckorna gick så fort ;) Ja tyckte de var lite tokiga.... nu hör jag till dem som tycker att veckorna rasar iväg och snart är DU också där ;)
    Veckorna går supersnabbt? Varje minut känns i min värld som en vecka just nu
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-02-28 16:10:12 följande:
    Har varit bortrest och har inte följt tråden nu i helgen... Fan vad ledsen jag blir att tråden förvandlats till ett stort jävla gräl.
    Jag gillar er och tråden jättemycket, men jag orkar inte hänga här om det ska vara en massa tjafs och påhopp.

Jag vet att du är orolig Telgebo, och jag lider med dig. Men för din egen skull, försök sätta de ledsna oroliga tankarna på paus resten av dagen idag. Det är väldigt lätt att fastna i en negativ spiral, tyvärr. Försök att bryta tankemönstret!

Det ÄR jobbigt att vara gravid efter ma och mf, emellertid är det ju så att man själv väljer hur man ska se på orosmolnen som dyker upp. Googla exempelvis på molvärk och du ska se att de allra flesta som haft det har det gått bra för.

Själv känner jag att jag inte vill att min graviditet ska bli en hemsk tid, jag vill försöka uppskatta den här tiden, oavsett om den varar 7 veckor eller 9 månader. Det är upp till mig hur bra den här tiden blir.
    Och går jag omkring och mår skit tror jag inte jag kommer kunna bonda med barnet lika bra, men det är ju bara vad jag tror.

Nu har jag sagt vad jag känner och jag försöker stötta. Jag stöttar gärna, och jag gör det av omtanke, som jag tror att alla i tråden gör. Försök ta till dig detta. Tycker du att jag, och andra som försöker stötta, har helt fel kan du ju ignorera detta faktum och bara tänka att "hon brydde sig iaf och även om jag inte håller med så är det ju trevligt att hon försökte vara snäll"

Lycka till.
    så oro är alltså samma sak som gräl. vad ledsen jag blir att min oro ses som gräl  så alla som oroar sig grälar alltså. så ser inte jag det.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-02-28 16:12:17 följande:
    Jag borde inte lägga mig i diskutionen men jag tänker säga en sak och inget mer..

Vet hur de är att ha skitdagar tegelbo. och hur svårt de är att släppa alla tankar. Mitt råd är detta försök göra nåt annat så du inte sitter å grubblar.
    Ett förslag kolla på 2 filmer.. börja en jätte sorglig där du kan böla som bara den till så du får släppa ut lite på kännslorna och när den e slut sätt på en rolig film som du kan skratta till..  de behöver inte kosta något, har du inget hemma så va olaglig å ladda ner.

eller bara ta på dig å gå ut och gå en runda. få lite friskluft, rensa tankarna..

de e bara förslag, å du behöver inte ta till dig dom om du inte vill.. men de e nått som brukar hjälpa mig,,,
    har ingen dvd att se det på och orkar inget mår för dåligt och vill bara att dagarna ska gå.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-02-28 16:12:17 följande:
    Jag borde inte lägga mig i diskutionen men jag tänker säga en sak och inget mer..

Vet hur de är att ha skitdagar tegelbo. och hur svårt de är att släppa alla tankar. Mitt råd är detta försök göra nåt annat så du inte sitter å grubblar.
    Ett förslag kolla på 2 filmer.. börja en jätte sorglig där du kan böla som bara den till så du får släppa ut lite på kännslorna och när den e slut sätt på en rolig film som du kan skratta till..  de behöver inte kosta något, har du inget hemma så va olaglig å ladda ner.

eller bara ta på dig å gå ut och gå en runda. få lite friskluft, rensa tankarna..

de e bara förslag, å du behöver inte ta till dig dom om du inte vill.. men de e nått som brukar hjälpa mig,,,
    gråter som bara den gör jag ändå utan film, det är bara att läsa här inne där man blir beskylld för att gräla.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-02-28 16:18:31 följande:
    Men Telgebo, nu misstolkar du mig. Jag skriver inte ngt om vem som grälar eller något. Du lägger in saker i det jag skrivet som inte jag skrivit.

Jag skrev ett jättelångt meddelande till dig för att jag ville hjälpa. Vill du inte ha hjälp, stöd och pepp? Jag försökte vara snäll ju...
    du skriver att det är gräl och du menar det jag skriver. hur skall jag tolka det då? Jag vet att du syftar på miig och grälet men kan du intese att det är oro och jag blir så ledsen för nän nån annan är orolig skrivs det aldrig om tjafs och gräl och när kah är det så är det gräl direkt och tjafs jag tycker det är orättvisst att ni alltid bekyller mig för att dra ner stämningen.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    Muffe skrev 2011-02-28 16:19:34 följande:
    Telgebo, du kanske skulle boka tid hos en kurator för att prata av dig?
    vilken kurator? Jag är för frisk för det..ja dom sa så när jag sökte hjälp en gång på ett mottagningsteam.-
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    Muffe skrev 2011-02-28 16:19:34 följande:
    Telgebo, du kanske skulle boka tid hos en kurator för att prata av dig?
    prata om vad förresten
    Gravid v.6+1 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma