Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

färnik skrev 2011-02-28 17:19:59 följande:
    Precis! Tegelbo .Du behöver nog prata om oron och bakomliggande orsaker. Överdriven oro och ångest har ofta bakomliggande orsaker, händelser och upplevelser från tidigare i livet spelar större roll än man kan tro.

"Vanlig" kurator//psykolog kan du få via  mvc, då är det gratis också... själv går jag hos spec-mvc psykolog efter upprepade missfall och mycket oro och ångest under den här graviditeten. och ärligt talat så pratas det mer om vad jag upplevt tidigare, än själva graviditeten. Oskyldig
    En liten parentes kah heter Telgebo och inte tegelbo, men men

Jag har sökt psykolog/kurator men inte blivit tagen på allvar med orden att jag är för frisk. I samband med mitt MA fick jag ju en värdelös än på sjukhuset här som gjorde allt annat än lyssnade på mig, ringde samtal och tänkte på annat under dom 30 minutet jag var där och som skulle höra av sig med ny tid vilket hon inte gjorde.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    Längtan efter liten skrev 2011-02-28 17:21:39 följande:
    ha ha ha läs vad jag skrev igen och läs ordentligt denna gången...
    jag har läst och det stod att jag var fjantif och skulle lägga ner så jag har inte missförstått nånting av din fina omtänksamhet.
    färnik skrev 2011-02-28 17:22:58 följande:
    Men då ringer du mvc och gråter i deras telefon. mår du så dåligt som det verkar så kommer de inse allvaret och fixa kontakt med kurator snabbt...
    Jag är ju inte ens inskriven ju och har ingen BM så det tror jag inte.
    sugarrush skrev 2011-02-28 17:47:14 följande:
    Telgebo:
    Jävligt intressant att du inte ens kan kommentera, än mindre be om ursäkt när jag uttryckligen skrivit att du gjort mig ledsen på riktigt.
    Mycket intressant när du nu vill att andra ska be om ursäkt till dig och skriva "kram".
    jag har visst skrivit till dig, backa några sidor så ska du se
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    Längtan efter liten skrev 2011-02-28 17:48:52 följande:
    men vet du? vi lägger ner... det är onödigt att ödsla energi på en massa trams eller hur?
    våran tråd som brukar vara så mysig... nu återgår vi till det tycker jag.. kram.
    trams? tackar för den fina försteåelse du visar för min oro. Så när du känner oro nästa gång ska vi kalla det för trams allihopa och inte ödskla nån energi på din oro, då vet jag.
    Muffe skrev 2011-02-28 17:54:48 följande:
    Tjejer, är det normalt att ha en obehaglig känsla/sammandragning så fort man står eller går i v 31?
    Jag har suttit ca 4 timmar och stått ca 4 timmar på jobbet idag, och när jag kom hem och även lite på jobbet så är det så himla obehagligt att framför allt gå! Är det normalt?

nu när jag kom hem hade jag tänkt baka men det finns ingen chans, ska ligga hela kvällen. Dessutom är sambon bortrest. Shit, är orolig att bebis tänker komma men så illa är det kanske inte?

Men ska magen verkligen bli hård bara för att man går tio meter?
    inte oroa dig då får du hela tråden på dig att du är fjantig och ska lägga ner.

Jag kan säga att min mage var stenhård och en hel sd i 3 veckor innan jag födde förra gången.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    Längtan efter liten skrev 2011-02-28 18:08:40 följande:
    då har du inte läst.
    jag skrev inte att DU var det utan att hela grejen med att hålla på är barnsligt! vi är vuxna eller hur?
    eller hur gammal är du?
    så sktev du inte du skrev att jag var fjantig och det är samma sak som barnslig och vad har min ålder med det hela att göra? Är det bara små som har rätt att oroa sig eller?
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-02-28 18:09:50 följande:
    Men jävla dagisfasoner som du själv snackade om, LÄGG AV nu! På riktigt.
    kan du kan jag
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    Längtan efter liten skrev 2011-02-28 18:14:50 följande:
    allvarligt ge dig nu!!! vad vinner du på detta?
    jag skrev inte till dig eller hur? ja lägg ner, vi blir ju bara osams eller hur? är det så du vill ha det så fine, fortsätt! gör dig osams med hela tråden gör det.

Alla har vi varit oroliga och ja jag har varit det till 1000, vissa har säkert blivit irriterade på mig med och sagt till mig, men inte har väl jag börjat anklaga folk för det.
    jag svalde det, bad om ursäkt och rätade på ryggen och tog tag i problemet istället för att sitta kvar och inte göra ett skit!

hur ska vi kunna hjälpa dig om du inte själv gör det?
    vad är det du egentligen vill att vi ska göra?
    säg det istället...
    vi är inga super människor här inne, vi är helt vanliga folk.

Du behöver proffesionell hjälp. och vi är inte proffesionella, vi kan bara göra så gott vi kan...
    så säg inte till mig att jag inte har någon förståelse, då vet du inte vad du pratar om.

så bra nu fick jag ur mitt agg... nu återgår jag till det vanliga igen.. tack och hej...
    Du skrev bara till mig för att du var arg, tolkar jag det rätt då?

Hela tråden hatar ju mig, det känns så

Det enda jag vill nu är att få göra ett VUL nu, jag pallar inte psykikst att vänta i över 1 hel vecka till, jag orkar inte det mitt psyke pallar inte, jag sover inget bra, kan inte tänka på annat, går liksom bara och väntar på att blod och vågar inte ta mig för något. Jag är helt vettskrämd och jag är så förvånad att jag är så fruktansvärt jävla rädd, jag trodde aldrig att jag skulle vara så jävla rädd.

Men prata med mvc om det får man ju ingen förståelse det är bara vänta som gäller och orden det är för tidigt och ser vi inget så blir du bara ännu mer rädd och då måste du ändå vänta. Önskar jag fixade att storgråta i luren med MVC men jag gör det inte, är för jädra spänd så jag håller masken
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo

nu tjejer nu jävlar imorgon ska jag fan ta och ringa till mvcoch säga att jag håller på eller bryter igenom av sjuklig oro och att jag måste få komma på vul nu. hur säkert är det att se nåt som tyder på liv mellan v6+2 till 6+5

det enda som oroar mig är ju just det att det ska va för tidigt, då vet jag inte hur jag ska hantera den ångesten jag kommer få

jag blir för jävlig av oro mitt humör blir för jävligt. tog en promenad för en stund sedan kändes lite bättre köpte morötter och gräddfil och ska äta morötter och fipp vid tvn ikväll och sedan sova och glömma denna skitdag.

Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-02-28 18:25:05 följande:
    Telgebo: Fast INGEN har skrivit att de hatar dig. Det är din tolkning. Vi kan inte ge dig ett VUL tidigare. Om jag förstått rätt tyckte de inte att man vid ett tidigare VUL kan vara säker på att se hjärtatslå. Jag personligen valde att göra mitt VUL i v 10 för att garanterat se och få ett besked direkt. Åker man på ett vul i hopp om att se ett hjärta och inte ser nåt skulle det vara en katastrof om man är orolig.
    jo det är just det jag är rädd för. fast mäta enbryot kan dom väl nu? Förra gången så såg ju läkaren att embryot var för litet för tiden, det var ju inte 7 veckor utan max 5 veckor så de måste väl kunna datera graviditslängden eller vad det heter

Hur stod du ut i 10 veckor?
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    Längtan efter liten skrev 2011-02-28 18:30:09 följande:
    gör det. även om du inte gråter så SKA de ta dig på allvar.. sätt dig ner och förklara..
    de på mvc har faktiskt kuratorer också..
    jag går själv hos en..
    tror inte dessa har nån men jag ska ringa och säga att min oro är så sjukt jobbig vet inte vad jag förväntar mig för svar men det är sälert fullbokat och inte möjligt att erbjda mig en tidigare tid.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-02-28 18:17:43 följande:
    Hellluuuuuuuuuu!!

Jag har en tjockis i magen! 16mm och hjärta som slår!  Woohooo!!
    grattis förstår din lycka till fullo
    Gravid v.6+1 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma