Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

kajsalisa skrev 2011-02-27 19:58:59 följande:
    Telgebo; jag menade att du säkert hade rätt om det du skrev ang att nåt ämne frigörs i kroppen när man bantar som inte är bra för barnet...
    Ok då är jag med ha ha.

Ni får ursäkta om jag verkar lite trög och omed ibland.

Jag måste fråga er; hade ni andra typ slemflytningar likt ÄL flytningar ibörjan av graviditeten? Har nu läst nåt om surt Ph och undrar om det kan påverka graviditeten negativt och bör kollas upp. Nån som vet?
    Gravid v.6+0 BF 24/10
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-02-27 21:19:50 följande:
    Ja om man bantar under graviditet och amning så frigörs de gifter som är bundna till "fettet" och dessa gå då över till barnet genom bröstmjölk och med näringen i magen.

Jag har scrappat ikväll så jag faktiskt hållit mig vaken hela dagen bortsett från tuppluren på em. MEn jag har sovit MASSOR i helgen så det kan ju vara så att jag är utvilad...... Men jag är nog världens sämsta kvälls sällskap just nu
    Jag sov inget inatt mot söndagen, vet inte när jag sov så katastrofalt senast. Vid 14 så var jag så trött så jag sov på soffan i 3 timmar och hoppas nu få sova gott inatt.

Är inte heller så vidare pigg på kvällarna speciellt inte dom dagar då jag inte hunnit vila på dagen.
    Gravid v.6+0 BF 24/10
  • telgebo

Idag är jag orolig igen, lägsta tempen sedan jag plussade för 17 dagar sedan och på det ont i magen så nu känns det som det kommer gå käpprätt åt helvete igen. Hur f*n ska jag stå ut i 9 dagar till mitt VUL?

Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-02-28 09:52:37 följande:
    SLUTA tempa nu! Allt sånt gör dig bara mer orolig. Som sagt, min temp har diffat massor och här va de ingen fara iallafall. Ont i magen kan du ha ändå, tarmarna, livmodern etc.

Håller tummarna.
    Näää, kommer inte sluta tempa nu, denna vecka är den mest avgörande + nästa vecka, fick ju MA i v.7+1 och är i v.6+1 nu så du kan nog räkna ut varför jag vill tempa nu. Jag kommer inte sluta tempa förrän tidigast när jag har gjort mitt VUL och fått höra att allt ser bra ut och fått se ett litet embryo och ett tickande hjärta slå.

Jag har ju pendlade symtom, brukar konstigt nog har mer symtom på fredagar, lördagar och söndagar och sedan är dom borta igen på måndag morgon och lyser med sin frånvaro tills fredagen kommer igen. Fattar inte varför för jag gör ju inte direkt nåt annorlunda på vardagarna, sover inte mindre, stressar inte, jobbar inte och far runt liksom.

Det onda i magen gick över, kissade några droppar och så granskande jag toapappret NOGA och sedan gick det över.

Tack för hållna tummar.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    Muffe skrev 2011-02-28 10:12:35 följande:
    håller med, sluta tempa! Har ingen aning om varför man gör det, men tempen måste väl bero på massa saker och inte bara ens graviditet. Och varför vill du veta i förväg om du kanske kommer få missfall? det är bättre att njuta NU och vara glad. Tänk om det går vägen denna gång, då har du oroat dig och tempat i onödan!
    Jag kommer inte bli lugnare av att sluta tempa, då kommer jag ju bara överanalysera symtom i stället och det har jag ju inte på vardagarna. När jag försökte bli gravid så använde jag mig av Fertilty friend för att se om jag hade ÄL och så eftersom äl-tester gav en massa felaktiga resultat dvs positivt fast jag hadeingen äl ibland fast dom var positiva osv.

Jag har fortsatt tempa för en hög kroppstemp på morgonen direkt när man vaknar tyder på att progesteronet som upprätthåller graviditeten finns där. När jag fick mitt MA så sjönk tempen och det började i v.4 eller v.5 minns inte men nånstans där och så kom då blödningen i v.6+6 och MA konstaterades i v.7+1 och nu är jag i v.6+1 så denna vecka kommer jag definitivt tempa samt nästa vecka sedan kanske jag slutar tempa eller så fortsätter jag tills jag går in i v.13+0
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-02-28 10:18:54 följande:
    Nä, men om du inte slutar med det så kommer du fortsätta va orolig och analysera minsta lilla grej, är de bättre? Ena dagen inga symptom, andra dagen massor - och änsålänge verkar det ju gå bra, så de känns ju ganska onödigt för din egen skull. (Och bebisen me all "stress")

Symptomen varierar hela graviditeten, min temp har diffat massor.. men men, ditt val :)
    När jag varit gravid tidigare så har jag haft symtom varje dag i form av illamående, osv och man ett MA i bagaget där symtomen avtog och sjunkande temp och kämpat i 19 månader på EGEN hand så har man ett kontrollbehov som max och istället för att slänga ut en massa pengar på graviditetsttester som ändå visar plus trots att man får mf/ma och jag kan dessutom inte få  starkare test nu så jag kan inte jämföra testens styrka och färg längre då blir tempen mit vägvisare hur graviditeten fortlöper. Förstår du? Du har ju själv tempat i början så du borde ju förstå varför man gör det eller varför tempade du annars?

Men temp har sedan den 13 feb legat på 37,1 eller 37,3 och så nu i v,6+1 den lägsta tempen på 37,0.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-28 10:31:25 följande:
    Telge du måste verkligen sluta att tänka på detta nu !!
    Du gör mig arg och lessen ..
    Hur då? Vad då arg och ledsen?

Jag slutar tempa om jag får ett VUL NUUUU!!! Jag håller på och bryter ihop av nervositet och en sak till, om det går bra och jag får en bebis i okt och börjar snacka om syskon PÅMINN mig då för helvete att INTE ge mig in på det.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    Cat79 skrev 2011-02-28 10:32:24 följande:
    telgebo: Detta är en positiv tråd och jag hoppas och tror att din bebis anländer i okt :) Förstår din oro och temp o s v men hoppas att du kan njuta så småningom.

Spännande med smålandsjäntan....

Sötfilur: Perfekt med lite gratis-blöjor! Som jag skrivit innan så lägg undan nummer 2-blöjorna och använd 1:or första tiden annars kan kiss och bajs läcka när de är för stora. Jag har några baby-badlakan som bara är till Lovis men det behövs ju inte om man inte vill men finns så söta. Du kommer väl inhandla IKEA:s vita handdukar till amning o annat? 10-pack för 29 kr och finns bland barngrejerna - de är klockrena.

sofy: Hur mår du och bebis! Snart kommer din son lilla i den fina vagnen du har köpt och det är så mysigt!

Tack för allas omtanke! Lovis har inte blivit sämre så det är skönt. Idag är det 8 år med min kärlek Hjärta Så det får bli nåt gott att äta ikväll och mysa (blir inget mys i sängen... ha ha han får vänta lite till....)

Kram
    Tack för förståelse

2 barns mamma 84 du som är synsk: säg mig ärligt hur går mitt VUL och graviditet?
    Muffe skrev 2011-02-28 10:32:44 följande:
    Man kan ju ändå inte påverka om man får missfall eller inte, snarare att man skapar missfall för att man stressar för MYCKET och oroar sig?! Eller är det hårt att säga så?
    What? Ingen jävel får väl MF/MA för att man tänker och oroar sig för det? Det var det sjukaste jag hört. Då skulle ju inga p-medel funnits för då kunde man ju bara tänka att jag vill inte ha  barn nu så fixade kroppen ut det. Tanken kan ju inte ta bort en graviditet. Tack så mycket för dom orden, gör ju en lugnare...NOT
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-28 10:37:14 följande:
    Nä skapa kan man inte men man ska inte stressa för huvudtagent
    Ett ma mf kommer haft man inte vill och då är det inte kroppen utan det är barnet man bär som det kan vara fel på.
    Jag tänker ju så att bättre det händer nu än sen när magen har blivit stor om du fårstår och när bebisen är större.
    När ajg fick ma sent var det hämskt jag visste att jag var gravid och jag var så lycklig och glad jag skulle ju få min bebbe men tyvärr.
    Trodde det var mitt fel för att jag sprang 15 dec när vi skulle ''sno en julgran'' men det var inte det utan kroppen sa ifrån att det var redan fel och det skulle inte gå bra alls.

När ajg blev gravid igen men elias så var jag såklart orolig men nu skulle min oro inte vinna över min kropp jag skulle ha denna pojk
    vilken vecka var du i? Kände du dig gravid fram tills MA:t?
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    Muffe skrev 2011-02-28 10:37:58 följande:
    Jag trodde att En unge i minuten skulle börja idag men det  verkar inte som det?
    Börjar den 7 mars? Vet inte vilken tid, vet inte om det är samma tid som Familjen annorlunda kl 20 eller om det är senare.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    färnik skrev 2011-02-28 10:44:05 följande:
    Jag tycker de är rätt värdelösa, bebishanddukarna. Oskyldig För små!  Möjligtvis alldeles i början att de fungerar, men... nä... onödig utgift. (vi har en som vi hade till första barnet, men vi använde den nästan inte ändå.)
    bebishanddukar? Pratar ni om badcape nu eller vad?
    Gravid v.6+1 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma