needtobreathe skrev 2011-02-27 00:26:55 följande:
Nä inga bindor, va ska ja me de till? ;) Använder aldrig annars heller haha.. har inga blöjor heller, icke köpt än.. ;D
Jo men dom sa ju åt mig att ha koll på de, o lägga dubbelvikt papper istället för trosskydd som suger upp "för mycke.." o där rinner de ju rakt igenom, gör vattniga flytningar de också? :/
Jag kan ju inte veta om du har det hemma eller inte, man ska ju inte använda tampng om man har flytningar eller blödningar under graviditet eller förlossning och jag fick höra när vi trodde att vattnet gått att jag skulle ta på en binda och knata runt för att se om det kom mer. Mina vattniga flytningar som jag hade rann längs med benen på mig som strilar, blev minst sagt förvånad att det bara var flytningar för det såg verkligen ut som fostervatten och luktade så också, men det kan ju ha varit pyspunka mellan fosterhinna 1 och 2 så att det vattnet som är emellan rann ut.
sugarrush skrev 2011-02-27 03:48:08 följande:
Telgebo: klart det är okej att du gör ett sådant kort. Låter verkligen jättegulligt! Han blir säkert förvånad och överraskad, jag tror ju absolut att han blir glad!
Sofy gumman, ring in igen om det kommer mer. Devin verkar minsann vara sugen på utelivet han. Du sade ju att mars-ankomst var okej.... jag skulle nog tippa på att han tittar ut i början av mars faktiskt..!

Tack jo jag hoppas att han blir glad men han sa i våras när allt var så jobbigt med vårdnadstvisten att vad du än gör gå inte och bli gravid för tusan,då var jag iofs gravid men det gick ju som det gick och jag hann aldrig berätta. Därav min rädsla för hans reaktion. Hans frus dotter väntade barn i november förra året och födde barn redanet redan i augusti på en ö ute i grekiska ö-världen med flera mil till närmsrta sjukhus, henns kille fick ta emor barnet och sedan flera timmar väntan på på hjälp och en dyr flygtransport till sverige med privatplan med sjukvårdpersonal och kuvös till sverige och flertalet operationer på den lilla så dom minnena kommer säkert dyka upp igen och förstärkas kanske när jag berättar att jag är gravid även om jag inte har några tankar att åka till grekland elkller har några tendenser eller säger nåt att jag skulle föda så prematurt som v.28.
Muffe skrev 2011-02-27 07:46:10 följande:
telgebo - nej det låter väl inte så mysigt med lysrör ovanför bebis vid skötbordet

Tack för dina tips!
Ska fixa lite där under dagen, en mobil hängandes skulle vara trevligt och fint men det är liksom så kort bit från skåpet ovan till bebis ansikte, hm, får förkorta något

Det var så lite så

Snart kommer jag be om tips av er när det är dags för mig att fixa inför bebis ankomst

Muffe skrev 2011-02-27 08:55:31 följande:
Vad för bindor behöver man hemma efter BB? Nattbindor typ?
Jag snodde med mig ett gäng från förlossningen eller jag frågade om det var okej vilket det var, låååånga och tjocka vilket var bra första dagarna då man blödde som mest, sedan använde jag apotekets långa bindor.
sugarrush skrev 2011-02-27 09:23:05 följande:
Hurra! 10+0 idag! Tvåsiffrigt!
Är så glad att jag mår så bra, bara lite molvärk, lite ömma bröst och en svullen mage. Är även väldigt glatt överraskad att sprutorna är så enkla att ta.

Grattis
EGO: Här har jag sovit sämsta natten på mannaminne, INGENTING inatt, helt vråljobbigt, låg bara och vända och vred på mig.
Jag som kände mig mer död än levande igår och så ingen sömn på det grr.
Vecka 6+0 idag och vrålsugen på dipp och grönsaker annars noll symtom så nu är jag nervvrak igen.