Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

Evve81 skrev 2011-02-27 11:24:08 följande:
    Cat: Hoppas hon piggar på sig. Här går det mycker RS nu.

Undra hur det går för SOFY? Jag tror hon snart har sin bebis här.

Jag sitter och lyssnar på melodifestival bidragen och har nopg bara hittat 2 av ALLA som jag tycker är bra. Linda Bengtzing och Sebastian.... Men man lär väl gilla fler sedan när man hört alla

Jag har ju MASSOR med barnkläder och kanske extra mycket när man har en av  varje.... Nu har jag som i vanliga fall har lätt för att rensa jättesvårt att ge bort kläder. MEN jag har rensat bort 3 banan kartonger och 3 påsar. Kartongerna är kvar och påsarna ska kastas och endel ska grannen få. Men när bebis kommit och vi vet vad det är så ska jag göra mig av med ALLT som inte kommer användas. Jag älskar ju att gå på bytardagar så jag ska väl vara med på såna till hösten när jag ska vara hemma för då har man tid att prismärka allt..... Men jag är ju bara i v 18 så jag lär väl inte boa än????
    Melodifestivalen är kul kollade på det i går.

Ett konstigt samma träffande är ju sedan dom drog igång dessa deltävlingar 2004 att det är alltid nån av de 2 som går vidare till final i Globen som vinner hela alltet.

2004 så tävlade lena PH och hon vann ju alltet med Get gör ont
    2005 Martin Stenmarck tävlade i delfinal 4 med las Vegas och vann alltet
    2006 Carola med Evighet i deltävling 4 vann
    2007 Thea Ark deltävling 4 vann
    2008 Charlotte Perelli deltävling 4 vann
    2008 Malena Ernman deltävling 4 vann
    2010 Anna Begendahl deltävling 4 vann men vilket fiasko

Så om det är samma i år så kommer alltså Linda Bentzing eller Nick Borg vinna i år och hans låt är ju en kopia på Greens days 21 guns, det hörde jag direkt så plagiat så det bara skiker om det.

Jag gillar Dannys låt och Sanna Nelsen och  gillade även Love generation och Linda Pritchard igår.
    Gravid v.6+0 BF 24/10
  • telgebo
    telgebo skrev 2011-02-27 11:36:15 följande:
    Melodifestivalen är kul kollade på det i går.

Ett konstigt samma träffande är ju sedan dom drog igång dessa deltävlingar 2004 att det är alltid nån av de 2 som går vidare till final i Globen som vinner hela alltet.

2004 så tävlade lena PH och hon vann ju alltet med Get gör ont
    2005 Martin Stenmarck tävlade i delfinal 4 med las Vegas och vann alltet
    2006 Carola med Evighet i deltävling 4 vann
    2007 Thea Ark deltävling 4 vann
    2008 Charlotte Perelli deltävling 4 vann
    2008 Malena Ernman deltävling 4 vann
    2010 Anna Begendahl deltävling 4 vann men vilket fiasko

Så om det är samma i år så kommer alltså Linda Bentzing eller Nick Borg vinna i år och hans låt är ju en kopia på Greens days 21 guns, det hörde jag direkt så plagiat så det bara skiker om det.

Jag gillar Dannys låt och Sanna Nelsen och  gillade även Love generation och Linda Pritchard igår.
    Alltså dem som tävlar i delfinal 4 det har aldrig vunnit nån som sjön i deltävling 1 2 eller 3 utan alltid deltävling 4, jävligt skumt.
    Gravid v.6+0 BF 24/10
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-27 12:04:26 följande:
    Malin´s vinnarlåtar:

Swingfly - Me and my drum

The Moniker - Oh my god (absoluta favoriten)

The Playtones - The king

Danny - In the club
    Jag hejjar på Danny men tror säkert att den där kopian Nick vinner, ska man gå efter hur det brukar vara så blir det nån av de 2 som gick till direkt till Globen igår.
    Gravid v.6+0 BF 24/10
  • telgebo
    Muffe skrev 2011-02-27 13:19:11 följande:
    Shit, nu har jag rivit ut även allt i badrummet och rensar och slänger handdukar oc allt möjligt...
    Att du orkar, du kan komma till mig sedan när du är klar och städa och rensa, har ett källarförråd också
    Gravid v.6+0 BF 24/10
  • telgebo

Nää nu måste jag sova igen, mår illa och är helt sliut.

Gravid v.6+0 BF 24/10
  • telgebo
    Muffe skrev 2011-02-27 14:19:00 följande:
    Söt bild! Gott med ostbågar
    Finns förresten en förrätt med räkor m.m som man har ostbågskross på sidorna om brödet... rätt gott för oss vuxna

Jag är ju nojjig över vikten men försöker ändå stoppa i mig mer saker än vanligt just för att bebis ska få så mycket bra som möjligt i sig, men kom att tänka på att jag kanske äter för mycket`? Ja kanske inte måste äta så mycket som jag gör, detta är mycket enligt mig... men vad tycker ni? Är detta ok?

Frukost: 1 kokt ägg, två grova smörgåsar med leverpastej och gurka, te, ett glas juice, fil och grova flingor
    Mellanmål: 1 äpple
    Mellanmål igen: en näve nötter
    Lunch: Pytt i panna med stekt ägg och rodbetor samt apelsinklyftor till efterrätt

Är detta en ok dag så här långt?

Äter ni alla två lagade mål mat per dag?
    2 lagade mål mat per dag äter jag, men inte varje dag då jag mår illa och är däckad.
    Gravid v.6+0 BF 24/10
  • telgebo
    färnik skrev 2011-02-27 15:37:46 följande:
    Vaför? Om det är ngt mål hon kan äta riktigt mycket med gott samvete är det ju frukosten!  Bättre att snåla in på sista målet för dagen, om man ska snåla in alls!
    Muffe skrev 2011-02-27 14:39:21 följande:
    färenevik, är det för att du mår illa som du inte kan äta mer eller har du ingen matlust?
    För att jag mår illa.  Men det gör ju att jag ingen matlust har, det hänger ihop...

De säger ju att man ska äta lika mycket som vanligt, eventuellt + en macka och en frukt, när man är gravid, vilket borde innebära kanske 2300kcal eller så för en "normal kvinna"..
    om jag ska äta lika mycket  som jag brukar skulle jag nog inte må nåt vidare, jag åt väldigt lite innan jag blev gravid, i stort sett sällan frukost för jag sov då och ingen lunch för då åt jag min frukost.
    Gravid v.6+0 BF 24/10
  • telgebo
    kajsalisa skrev 2011-02-27 17:42:06 följande:
    Sötfilur; jag tycker din meny hittills ser superbra ut å precis som Färnevik skriver så är frukosten dagens viktigaste mål, så dra inte in på den.
    Jag äter ALLTID två lagade mål varje dag, annars funkar inte jag.
    Oroa dig inte för vikten efter förlossningen, det löser sig så småningom ändå. Tänk på att det tagit 9 månader för kroppen att ändras och lägga på sig vikt, så man kan inte förvänta sig att det bara ska ta en månad och så är allt som vanligt igen. Jag har hört någon säga att man kan vänta sig att det tar 6 månader för kroppen att bli helt återställd.
    Å banta inte efteråt. Kroppen behöver energi, speciellt om du ska amma. Visst kan man tänka på vad man äter, det borde man ju alltid göra, men det som händer i kroppen när man bantar är att kroppen ställer in sig på svält och sparar på fettreserverna istället...
    Sedan kan väl kroppen framkalla ett ämne i kroppen som jag inte minns namnet på nu som inte är så bra för bebis.
    Gravid v.6+0 BF 24/10
  • telgebo
    kajsalisa skrev 2011-02-27 18:22:10 följande:
    Det vet jag faktiskt inte Telgebo, men du har säkert rätt.
    Rätt om vad? Hänger inte med riktigt märker jag
    Evve81 skrev 2011-02-27 18:51:28 följande:
    Jag har fått veta att om man äter dåligt och är dålig så får oftast bebis den behöver det är mammans kropp det sliter på om det inte är extremt dålig kost men jag är inte säker.
    Jag har hört samma sak att bebis tar det den behöver. Jag kunde tex bara leva på avocado och buljong ett bra tag under min förra graviditet pga att jag fick gallstensanfall av alla annan mat som dessutom triggade igång värkarna.
    Gravid v.6+0 BF 24/10
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-27 19:23:42 följande:

Det måste ju vara helt underbart!

Idag är det exakt 2 år sen jag fick missfall.... idag har det inte blivit något mf....

Gud vad skönt. Du ska se att det kommer se bra ut på fredag vännen.

Nu ska jag göra mig en kopp te och sätta mig i soffan och kolla in veckans avsnitt av solsidan snart.
    Gravid v.6+0 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma