• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja
    sofy skrev 2010-10-11 21:00:15 följande:
    Hur känns de nu då? Är ni hemma? Hunnit greppa än att ni är föräldrar nu? ;) Vill se en bild sen på den lilla tösen! :D
    vi har fått komma hem. de ville hålla kvar mig till idag då mitt hb är nere på 95. annars hade vi nog kommit hem redan igår. det känns jättebra, vi har börjat förstå lite smått vad hon vill och inte vill. vi känner att vi har fullt ansvar men att jag är mamma? nej det känns inte riktigt hemma.

bilder kommer så fort jag hittar usb-kabeln... min man har ingen minneskortsläsare och min dator är paj.
  • Cat79
    Mamma till W skrev 2010-10-11 21:21:30 följande:
    vi har fått komma hem. de ville hålla kvar mig till idag då mitt hb är nere på 95. annars hade vi nog kommit hem redan igår. det känns jättebra, vi har börjat förstå lite smått vad hon vill och inte vill. vi känner att vi har fullt ansvar men att jag är mamma? nej det känns inte riktigt hemma.

bilder kommer så fort jag hittar usb-kabeln... min man har ingen minneskortsläsare och min dator är paj.
    Mys att vara hemma hela familjen nu. Kan tänka mig att det är en omställning och svårt att förstå att hon är er :) Vi längtar efter en bild på underverket. Kram
  • Cat79

Muffe80: Skönt att det händer mycket nu för dig och spännande med KUB o s v. Alltid skönt ju längre veckorna går och desto fler kontroller på att allt är som det ska. Denna gången går det vägen för oss alla här.

Ni som har en del krämpor o s v hoppas att det blir bättre och att ni får den hjälp som behövs. Peppa peppa ta i träd, för min del njuter jag för fullt i detta status. Idag har det varit mer action är vanligt där inne och i helgen höll min sambo handen vid magen o då gjorde liten världens kick så handen flög iväg och min sambo hoppade :)

Snart är det sova som gäller. Ta hand om er. Kram

• Muffe80

Mabaja, hoppas du får in någon bild på underverket snart

Jag tar tillbaka det om att illamåendet är på väg bort. Hua! Spytt nu på morgonen och mår skitilla just nu och tycker synd om mig själv som sitter på jobbet och har 8 timmar kvar att jobba... suck.
    Bläää!!!

• Mabaja
    Muffe80 skrev 2010-10-12 08:15:28 följande:

Mabaja, hoppas du får in någon bild på underverket snart

Jag tar tillbaka det om att illamåendet är på väg bort. Hua! Spytt nu på morgonen och mår skitilla just nu och tycker synd om mig själv som sitter på jobbet och har 8 timmar kvar att jobba... suck.
    Bläää!!!

illamående är härligt i efterhand. jag började tröttna i vecka 20 när det aldrig gav med sig. sen spydde jag sista gången i v 29 och strax efter saknade jag det trots att magen var stor och kände sparkarna. haha
  • Muffe80

haha. Jag måste erkänna att jag saknade illamåendet i går, jag mådde ju bra, vad skulle jag göra efter jobbet liksom? Så är det även en liten "garanti" att det kanske står rätt till om man mår illa tänker jag.... men nu vet i tusan, nu ångrar jag mig och vill må bra igen. Det är så jobbigt att smyga iväg på jobbet och hulka "tyst" när toan är bredvid kollegan ungefär....

Hur mår du nu Mabaja? Är man helt "annorlunda" där nere efter förlossningen? Jag är livrädd att bli uttöjd för alltid

En fråga till: Vad gör man på inskrivningen??

• Mabaja
    Muffe80 skrev 2010-10-12 08:31:51 följande:
    haha. Jag måste erkänna att jag saknade illamåendet i går, jag mådde ju bra, vad skulle jag göra efter jobbet liksom? Så är det även en liten "garanti" att det kanske står rätt till om man mår illa tänker jag.... men nu vet i tusan, nu ångrar jag mig och vill må bra igen. Det är så jobbigt att smyga iväg på jobbet och hulka "tyst" när toan är bredvid kollegan ungefär....

Hur mår du nu Mabaja? Är man helt "annorlunda" där nere efter förlossningen? Jag är livrädd att bli uttöjd för alltid

En fråga till: Vad gör man på inskrivningen??
    på inskrivningen tar de massa prover och går igenom vad som händer under graviditeten, när ni ska träffas och så...

jag mår bra. är öm där nere, svider lite när jag kissar! uttöjd tror jag inte att man blir jättemycket. det drar ju ihop sig! vet inte hur det ser ut där nere utan det väntar jag med att undersöka. haha.. det jag däremot oroar mig är att göra nr 2.. haha. är ju där det gör som mest ont, iaf när jag hostar och nyser. haha...
  • 3 barns mamma84
    Mabaja:
    ÅÅh ja att sitta och försöka göra nr 2 är hmm hur skaman NU göra haha
    Men så fort du känner att du måste går du till toan sätter dig ner (kopplar av) och låter allt fixa sig själv utan att du jobbar till.
    När du ska sitta på stol soffa osv ta med dig en kudde.
    Och ha på dig bekväma bidor sominte skaver till på damen.
    Fick själv sy 7 styggn hos damen och 4 styggn anusen AJsäger jag bara + att dom sydde fel så änidag kan jag känna dem fast det var 5år sen !
    ååh nu längtar jag tills jag får seer på bild

Idag ska jag till barnmorskan kl 10.55 LÄNGTAR
    Vill oxå ha bebis nu HIhi
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Smålands jänta i storstaden

Av en slump ringde BM mig igår, passade då på och frågade om sammandragningar och vad jag känner, kan både vara bebis och sammandragningar, ingen fara ifall det inte blir jätteofta, gör ont eller börjar kännas som ett tryck neråt. Men om jag känner tryck är det inte för sent då?

Nej nu ska jag sluta fundera på det, ska njuta och klappa på min lilla bebis som gav mig första miiiini putt på utsidan magen igår:) *lycka*

• Muffe80

Vad för prover tar man på inskrivningen då?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma