• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • rontgensyrran
    mallanis skrev 2010-10-11 19:17:33 följande:
    Hej tråden, tillbaka efter lite semester, som var välbehövlig! Kopplat av rätt bra men fick en liten blödning (men hoppas att den berodde på en del sexande?) i söndags och har även blivit sjuk.... ska nog kolla upp i morgon om jag kanske har åkt på halsfluss =( 

Mabaja - grattis till er Wilda!  
    Jag fick en blödning häromdagen pga av sexande. Ser ju alltid mer ut än vad det är när man går på toa efter när allt hmmm är blandat för att säga det lite fint. Tvingade mannen att titta vart det kom ifrån och det var precis på väg in. Jag vet ju att jag ibland kan ha sköra slemhinnor, därav var sexande strängt förbjudet i min bok de första veckorna tills jag visste att allt var okej med bebis. För jag stod inte ut med tanken att jag skulle nojja i onödan!
  • 3 barns mamma84
    Muffe80 skrev 2010-10-12 09:59:56 följande:
    Vad för prover tar man på inskrivningen då?
    För att se hur mamman har det
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • rontgensyrran
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-12 09:54:12 följande:
    Av en slump ringde BM mig igår, passade då på och frågade om sammandragningar och vad jag känner, kan både vara bebis och sammandragningar, ingen fara ifall det inte blir jätteofta, gör ont eller börjar kännas som ett tryck neråt. Men om jag känner tryck är det inte för sent då?

Nej nu ska jag sluta fundera på det, ska njuta och klappa på min lilla bebis som gav mig första miiiini putt på utsidan magen igår:) *lycka*
    Åhhh grattis till den första buffen på utsidan! Njut det kommer att komma många mer :)
  • Dag och natt
    GRATTIS MABAJA!!! Vad härligt att Wilda har kommit till er nu och på ett sånt häftigt datum Skrattande
    Underbart och vad skönt att ni har fått komma hem nu! Ser fram emot lite bilder på underverket! {#emotions_dlg.flower}

Hur klarar du av att ta dig till jobbet Muffe med ditt illamående? Jag klarar inte av det, igår morse när jag skulle försöka spydde jag tre gånger så det var bara att ge upp.

Har nu mailat min bm och bett henne ringa upp, jag vet inte vad jag ska göra, om jag får behålla lergiganet hjälper den i bästa fall i 3-4 timmar, och jag har bara blivit ordinerad 2-3 tabletter per dag. Igår kräktes jag fem gånger och blir helt tom i magen ju. Hon kanske säger att jag får ta fler per dag då, såg att Sofy tar 10 st så det borde ju finnas marginaler uppåt. Och när får man sjukskrivning egentligen, hur dåligt ska man egentligen må? 
  • Mabaja
    Muffe80 skrev 2010-10-12 09:59:56 följande:
    Vad för prover tar man på inskrivningen då?
    blodgruppering, hb, blodvärde, socker, hiv (görs på alla men är allt ok får du inga besked), röda hund-immunitet, blodtryck... har jag glömt något? tror inte det...
  • Muffe80
    Hur klarar du av att ta dig till jobbet Muffe med ditt illamående? Jag klarar inte av det, igår morse när jag skulle försöka spydde jag tre gånger så det var bara att ge upp.
    Jag vet inte hur jag gör. Jag ser till att kräkas hemma innan jag åker, sen åker jag egen bil ca 1 mil så det funkar bra. sen kräks jag ofta direkt när jag kommer till jobbet och ja, så fortsätter dagen på lite olika sätt...

jag kan ju inte påstå att jag är så effektiv på jobbet, som ni kanske märker Men det kanske är ok ett tag?
  • Muffe80
    Mamma till W skrev 2010-10-12 10:30:28 följande:
    blodgruppering, hb, blodvärde, socker, hiv (görs på alla men är allt ok får du inga besked), röda hund-immunitet, blodtryck... har jag glömt något? tror inte det...
    Ok tack. Då tar man blodprov från armen antar jag? ihh, gillar inte det
  • mallanis
    rontgensyrran skrev 2010-10-12 10:01:07 följande:
    Jag fick en blödning häromdagen pga av sexande. Ser ju alltid mer ut än vad det är när man går på toa efter när allt hmmm är blandat för att säga det lite fint. Tvingade mannen att titta vart det kom ifrån och det var precis på väg in. Jag vet ju att jag ibland kan ha sköra slemhinnor, därav var sexande strängt förbjudet i min bok de första veckorna tills jag visste att allt var okej med bebis. För jag stod inte ut med tanken att jag skulle nojja i onödan!
    hahha bra att identifiera källan ;) Jag har vid mina två tidigare försök inte blött något innan utan bara när själva missfallet/tabletterna framkallade missfallet. Tänker inte nojja än då jag har första besöket på torsdag... men jag talade om för mannen att nu blir det inget sexande förrän v 18 ;) han såg förskräckt ut *s*.

varit på vc idag och fått antibiotika jag hade fått halsfluss......=( men nu ska jag väll pigga på mig rätt snart=)
    Tredje gången gillt!?
  • färnik
    Dag och natt skrev 2010-10-12 10:28:03 följande:
    Och när får man sjukskrivning egentligen, hur dåligt ska man egentligen må?
    När man inte klarar av det man måste göra, så får man sjukskrivning. Jag är arbetslös men sjukskriven ändå, eftersom jag inte klarar av att ta hand om dottern när jag mår så här utan hon behöver få vara på dagais. och jag kan inte ens köra henne dit, för jag blir så dizzy av medecinerna....

Det är väldigt olika vad läkarna skriver ut gällande lergiganet verkar det som. Enligt fass är maxdosen 10 tabletter/dygn, men min läkare vägrar ge mig mer än 3, trots att jag nu varit sjukskriven på heltid i snart 10 veckor. En bra dag kanske jag spyr 2-3 gånger, en sämre 10. Och det är ingenting mot när jag mådde som värst, då låg jag i timtal och ulkade utan uppehåll... Rynkar på näsan
  • färnik

Åh, jag känner mig så eländig, tycker så synd om mig själv! Ibland känner jag ren panik, fan, jag ska antagligen må så här nästan ett halvår till, hur ska jag kunna stå ut!?! Gråter  Samtidigt så kan jag skämmas över mig själv som gnäller så för lite kräks och illamående. Jag är ju lyckligt lottad som ens år vara gravid, det är ju det här vi kämpat för så länge! Men jag förstår inte hur jag ska orka med det här alltså...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma