• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sofy
    Färnevik;

Hjälper medicinen för dig? Nu när ja mår som ja gjort i helgen hjälper ingenting, varken torecan eller lergigan.. :( Värdelöst!
  • färnik
    sofy skrev 2010-10-11 12:19:20 följande:
    Färnevik;

Hjälper medicinen för dig? Nu när ja mår som ja gjort i helgen hjälper ingenting, varken torecan eller lergigan.. :( Värdelöst!
    Jag tror att de hjälper, iaf lite... De gånger jag inte tagit så har det blivit värre, men det kan ju vara tillfälligheter också: det går ju upp och ner hela tiden! (även om det hittills inte har varit en spyfri dag de senaste... 12 veckorna?)

Jag frågade mvc-läkaren om jag fick öka lergigandosen på prov, med tanke på att jag tar så lite, men icke. Särskilt inte när jag också tar primperan, tydligen? Konstigt att läkarna har så olika åsikter!
  • Happiness
    Mabaja:Vilken härlig förlossningsberättelse. jag tycker det verkar som att du är helnöjd och det är det viktigaste . Blodkärlet som sprack var det vid moderkakan eller? Vad skönt att det bara blev ett ynka stygn för bristning då kommer du vara på benen in no time. Det svider ju lite när man kissar och så sen men eftersom skadan var så liten därnere så kommer det säkert bara dröja några dagar innan allt är som vanligt. Slemhinnan är grym på att läka sig därnere.

Tänk vad snabbt det gick. När väl din lilla flicka bestämt sig för att komma ut sent omsider gjorde hon det med buller och bång. Ingen tid för lavemang här inte. Lustgasen får de ju hota med pistol innan man släpper. Haha! Kan ändå inte låta bli att tänka på hur fort allt gick de säger ju ca 20 timmr vid en förstföderska men du fick ut den på 6. Skönt att ni fick en sån bra läkare på natten. Wilda blev aldrig påverkad av blödningen eller? Kommer du ihåg dina apgar siffror?
    Tycker detta är så häftigt och det kommer bli MÅNGA förlossningsberättelser att läsa om i tråden. Mycket att se framemot. Kram alla!
  • sofy
    färnik skrev 2010-10-11 12:29:54 följande:
    Jag tror att de hjälper, iaf lite... De gånger jag inte tagit så har det blivit värre, men det kan ju vara tillfälligheter också: det går ju upp och ner hela tiden! (även om det hittills inte har varit en spyfri dag de senaste... 12 veckorna?)

Jag frågade mvc-läkaren om jag fick öka lergigandosen på prov, med tanke på att jag tar så lite, men icke. Särskilt inte när jag också tar primperan, tydligen? Konstigt att läkarna har så olika åsikter!
    Men va äre för läkare? Jag fick ju utskrivet lergigan comp, skulle ta 10 om dagen, samt primperan 1 x 3 om dagen OCH vanliga lergigan, 1-2 till natten..

Compen däremot kaskadkräks jag av, resten fungerar inte när jag har mina skov. Suck. Vill inte bli så dålig så ja får åka in igen.

Men du kräks ju ganska mkt, hur kommer de sig att du inte blir uttorkad?
  • kajsalisa

Igen, stort grattis Mabaja. Det låter som en saga i mina öron...

• Happiness
    kajsalisa skrev 2010-10-11 12:42:29 följande:
    Igen, stort grattis Mabaja. Det låter som en saga i mina öron...
    Det tycker jag med ...Ljusår ifrån min egen...Haha!
  • 3 barns mamma84
    Mabaja:
    ÅÅÅh gud vad härligt och vilken härlig Förlossnings berättelse ååh fan jag bara längtar själv men hmm så fort vill jag inte ha det haha
    ååh grattis mamman o pappan till en wilda flicka
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • färnik
    sofy skrev 2010-10-11 12:37:50 följande:
    Men va äre för läkare? Jag fick ju utskrivet lergigan comp, skulle ta 10 om dagen, samt primperan 1 x 3 om dagen OCH vanliga lergigan, 1-2 till natten..

Compen däremot kaskadkräks jag av, resten fungerar inte när jag har mina skov. Suck. Vill inte bli så dålig så ja får åka in igen.

Men du kräks ju ganska mkt, hur kommer de sig att du inte blir uttorkad?
    Nu kräks jag inte så mkt, kanske 5 ggr/dag? Även om det fortfarande är förjäkla jobbigt, mår jag hundra ggr bättre nu än vad jag gjorde för en månad sedan, då kunde jag ulka konstant i flera timmar i sträck emellanåt.

Ofta mår jag bättre direkt efter en kräkning, och då passar jag på att dricka, och sedan lägga mig, då hinner kroppen ta upp det rätt fort. Och varje gång jag är uppe på natten dricker jag ett stort glas vatten, så det blir över 1 liter bara nattetid, och eftersom jag då somnar om på direkten, så kommer det aldrig upp igen. det tror jag är min räddning! Det här är ju andra graviditeten med hyperemesiss, och jag har böärjat hitta lite strategier som funkar. Flört
  • sofy
    färnik skrev 2010-10-11 12:49:27 följande:
    Nu kräks jag inte så mkt, kanske 5 ggr/dag? Även om det fortfarande är förjäkla jobbigt, mår jag hundra ggr bättre nu än vad jag gjorde för en månad sedan, då kunde jag ulka konstant i flera timmar i sträck emellanåt.

Ofta mår jag bättre direkt efter en kräkning, och då passar jag på att dricka, och sedan lägga mig, då hinner kroppen ta upp det rätt fort. Och varje gång jag är uppe på natten dricker jag ett stort glas vatten, så det blir över 1 liter bara nattetid, och eftersom jag då somnar om på direkten, så kommer det aldrig upp igen. det tror jag är min räddning! Det här är ju andra graviditeten med hyperemesiss, och jag har böärjat hitta lite strategier som funkar. Flört
    Härligt för dig!! :D De går ju åt rätt håll iallafall.

Jag mår ännu sämre efter ja kräkts, har ja gjort de en gång då blir de mååånga fler gånger, urk. Kan inte ens tänka på vatten eller på att få i mig ngt då, de kommer bara upp isåfall om ja dricker de. :( På nätterna försöker ja också men sen kommer de upp på morronen ändå.. Suck :p
  • Smålands jänta i storstaden

Hur känns sammandragninger? kan man ha sånna fast dom inte gör ont?

Har haft senaste veckan som om han putar ut med rumpan och håller så i ca 20-30 sek men det känns ingenting utanpå! det gör inte ont utan känns mer ovant/konstigt.. Blir mycket mer när jag stressar, är det lätta sammandragningar eller verkligen bebis som beter sig så?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma