• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe80

Jag tänkte om bm kunde kolla hjärtljud på inskrivningen på fredag men det vill hon säkerligen inte, de erbjuder ju inte mycket alls där jag går tyvärr.
    Nu börjar det hända saker, blodprov för KUB på onsdag, inskrivning på fredag och KUB nästa torsdag.... ihh, nervöst!
    Tar tillbaka det om att jag inte mår illa - spydde nyss... Men nu är allt som vanligt igen och det lugnar mig lite haha! Sjuk man är! Jag som hade värsta energin på fm och skulle baka kakor till kvällen hade jag tänkt, så blir det nog inte!

• Smålands jänta i storstaden
    Lallan skrev 2010-10-11 13:58:06 följande:
    Sammandragningar kan ju ha med uvi att göra okså.
    har ju lätt för att få UVI men har inga als symtom på det, brukar få lite symtom då. Åt pencillin för ca 5 veckor sedan men kanske att det är något sådant igen?
  • Mabaja
    Happiness skrev 2010-10-11 12:32:03 följande:
    Mabaja:Vilken härlig förlossningsberättelse. jag tycker det verkar som att du är helnöjd och det är det viktigaste . Blodkärlet som sprack var det vid moderkakan eller? Vad skönt att det bara blev ett ynka stygn för bristning då kommer du vara på benen in no time. Det svider ju lite när man kissar och så sen men eftersom skadan var så liten därnere så kommer det säkert bara dröja några dagar innan allt är som vanligt. Slemhinnan är grym på att läka sig därnere.

Tänk vad snabbt det gick. När väl din lilla flicka bestämt sig för att komma ut sent omsider gjorde hon det med buller och bång. Ingen tid för lavemang här inte. Lustgasen får de ju hota med pistol innan man släpper. Haha! Kan ändå inte låta bli att tänka på hur fort allt gick de säger ju ca 20 timmr vid en förstföderska men du fick ut den på 6. Skönt att ni fick en sån bra läkare på natten. Wilda blev aldrig påverkad av blödningen eller? Kommer du ihåg dina apgar siffror?
    Tycker detta är så häftigt och det kommer bli MÅNGA förlossningsberättelser att läsa om i tråden. Mycket att se framemot. Kram alla!
    Jag är jättenöjd med min förlossning. Just då tyckte jag att det gick lite fort men vi har pratat pratat pratat om det nu efteråt så nu är jag bara glad och stolt.

blodkärlet som sprack var vid höger blygdläpp. har inte så stor koll faktiskt, men har två stygn där. wilda märkte inget av min blödning, den kom först när moderkakan skulle ut. :) vi fick veta nu innan vi åkte hem att apgar var 9-10-10... så jättebra! :)

haha kisseriet funkar jättebra, svider lite men ingen fara. där är jag mer orolig över nr 2 näär det är dags för gör ont när jag skraattar... haha. :)
  • Cat79

Mabaja: Underbart att allt gick så bra och smidigt. Häftigt datum ni fick, lätt att komma ihåg. Njut nu familjen. KRAM

• mallanis

Hej tråden, tillbaka efter lite semester, som var välbehövlig! Kopplat av rätt bra men fick en liten blödning (men hoppas att den berodde på en del sexande?) i söndags och har även blivit sjuk.... ska nog kolla upp i morgon om jag kanske har åkt på halsfluss =( 

Mabaja - grattis till er Wilda!  

Tredje gången gillt!?
  • Odetta
    rontgensyrran skrev 2010-10-11 13:24:59 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-2-143/m54713785.html

Vet inte hur det har gått med dina sammandragningar sen odd??? Har du kollat upp det?
    Det har gått bra Jag kollade upp det och ingen UVI varken på stickan hos BM eller odlingen som skickades iväg. Har fortfarande mycket av samma, men dem lugnar ner sig när jag vilar så det försöker jag göra så mycket jag kan. Ska till spec MVC om 2 veckor och kommer be dem kolla tappen, men jag tror inte att det är någon fara.

Gulle dig som undrar! Hur är det med dig??? ***bamsekramisar***
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

Mabaja:

Tack för din förlossningsberättelse! Håller med alla att det lät som en himlans bra förlossning....och du som var nervös för att brikanylen mot astman skulle göra den långdragen...tji fick du 

Grattis igen vännen. Och himlans fint namn ni valt!!!

*bamsekram till lilla familjen* 

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Mabaja

TACK till er alla tjejer!

Odd: Jag hade verkligen helfel när det gällde bricanylen., Hade tungt att andas hemma när värkarna drog igång men vågade inte använda min astmamedicin. Var rädd att det skulle dö ut! haha.

mallanis: du är saknad i tråden! Får verkligen hoppas att din blödning beror på sexande! sköra slemhinnor är vad det är, det har jag bestämt!

• sofy
    Mamma till W skrev 2010-10-11 20:44:34 följande:
    TACK till er alla tjejer!
    Hur känns de nu då? Är ni hemma? Hunnit greppa än att ni är föräldrar nu? ;) Vill se en bild sen på den lilla tösen! :D
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma