• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sofy
    rontgensyrran skrev 2010-10-10 21:02:40 följande:
    Hur gick det nu flickor??? Vem vann mabajas bebis gissning? Jag vet att jag ligger uruselt till :/
    Jag gissade på imorse 07.53, men pojke, så där hade ja fel ;) O även fel på vikt..
  • 3 barns mamma84
    Happiness skrev 2010-10-10 21:16:44 följande:
    BLÄ för UVI:r..vem har kommit på sån skit?
    Håller med.
    Vem har kommit på att vi kvinnor ska ha mens
    Kommer ihåg en gångvar här i danmark och hälsade på hos sambon mamma och hon hade en mögglig hus fukt och sen hade hon toalettet i källaren o kallt som FAN ..
    Jag vaknade såklart varje jävla natt för att kissa ej gravid då..
    Och sen fick jag skitet jag tänkte ju då att det kan försvinna brukar gör det om man dricker citron vatten osv..
    Men NOPP.
    Det blev bara värre o värre och vi var där i 2 veckor !!
    Tänka sig gick jag runt med UVI i 1 vecka och det var så kraftigt att jag bara grät av ren jävla smärta !!
    Kunde inte gå sitta sova eller göra något så jag hade en smärta som hette DUGA !
    Gick till läkaren och jag fick direkt pencillin och sen sa läkaren att om jag skulle ha gått längre som bara några dagar till kunde det häda otäcka saker i min underliv typ ej kunna bli gravid mer och massa mer
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Happiness
    2barnsmamma. Hur länge har du bott i danmark? vart bor du där? Pratar du danska än?

Bodde och jobbade på Jylland i ca 3 år.

Nä vad det är svårt att logga ur.
  • 3 barns mamma84
    Happiness skrev 2010-10-10 21:31:06 följande:
    2barnsmamma. Hur länge har du bott i danmark? vart bor du där? Pratar du danska än?

Bodde och jobbade på Jylland i ca 3 år.

Nä vad det är svårt att logga ur.
    Bott häri danmark nui 1år det blev 1år den 25:e september
    Patar inte precis som en dank hahaha men lite som en en turist hahaha nääääh men man blndar såklart svenskan och danskan och det e ju fan i mig svårt att prata danska
    Bra ta en varm potais i munnen *skrattar*
    För dottern dog det BARA 1 månad att parat flytade danska jag LOVAR idag pratra hon bara på

Jag bor i södra julland vi kan säga bodrövarna hahahaha vet du var agerskov ligger låg du kanske inte bor här längre

En fråga till dig var befinner du dig nu och varför flyttade du ?
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Muffe80

Grattis Mabaja

Vecka 12 idag!! Wihooo!
    dock är illamåendet nästan helt borta, oroväckande. skulle vara skönt med ett UL snaaaart! ca 2 veckor kvar...

• Lallan
    Muffe80 skrev 2010-10-11 07:55:57 följande:
    Grattis Mabaja

Vecka 12 idag!! Wihooo!
    dock är illamåendet nästan helt borta, oroväckande. skulle vara skönt med ett UL snaaaart! ca 2 veckor kvar...
    Men illamåendet brukar ju avta mellan vecka 10-14 nångång så det låter helt normalt.
  • Muffe80

Läste på flera sidor att det i v12-13 verkligen ska synas att man är gravid, stämmer verkligen det?

• kajsalisa

Jämför dig inte med någon annan Muffe, då blir du galen. Om det är ditt första barn kan du nog lätt räkna med att det kan ta ytterligare 4-5 veckor innan du ser nåt och ännu längre tills det inte går att dölja för andra. Jag tyckte inte det började synas förrän i v 17 och sen sa det bara poff...

• Lallan
    mage v 12+0.pngAv någon anledning blev bilden väldigt liten men den föreställer i alla fall mig i v 12, tredje graviditeten och tvillingar i magen. Visst såg jag själv att jag hade fått en liten mage men som sagt både tredje grav + tvillingar. Finns dom som det knappt syns på i v 30 ens.
  • rontgensyrran
    Muffe80 skrev 2010-10-11 08:07:35 följande:
    Läste på flera sidor att det i v12-13 verkligen ska synas att man är gravid, stämmer verkligen det?
    Min tjejkompis är v 13 nu, syns nästan inte alls på henne. Jag ser det men det är för att jag är hennes bästa väninna och vet exakt hur hon såg ut innan. Så jag kan se en liten förändring, men ingen annan hade fattat att hon var gravid om hon inte sagt det :)

Det är olika, vissa lägger på sig mer snabbare.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma