• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe80
    färnik skrev 2010-10-12 11:09:59 följande:
    Åh, jag känner mig så eländig, tycker så synd om mig själv! Ibland känner jag ren panik, fan, jag ska antagligen må så här nästan ett halvår till, hur ska jag kunna stå ut!?! Gråter  Samtidigt så kan jag skämmas över mig själv som gnäller så för lite kräks och illamående. Jag är ju lyckligt lottad som ens år vara gravid, det är ju det här vi kämpat för så länge! Men jag förstår inte hur jag ska orka med det här alltså...
    Jag förstår dig. Först är man ju orolig att man inte kan bli gravid, men sen när man blri det och mår så där illa, då önskar man näääästan att man inte var gravid. Man menar det ju inte, men när man mår så dåligt så orkar man liksom inte. Och tanken på att må illa ett halvår till.... vem orkar med det?
  • färnik

Jag mådde så hela min förra graviditet, slutade inte kräkas förän 6 timmar efter förlossningen, som dröjde 15 dagar över tiden... Så risken är ju stor att det blir samma igen, med tanke på att jag nu är i v 17 utan förändring... vet inte hur jag ska orka...

• sofy
    Dag och natt skrev 2010-10-12 10:28:03 följande:
    Har nu mailat min bm och bett henne ringa upp, jag vet inte vad jag ska göra, om jag får behålla lergiganet hjälper den i bästa fall i 3-4 timmar, och jag har bara blivit ordinerad 2-3 tabletter per dag. Igår kräktes jag fem gånger och blir helt tom i magen ju. Hon kanske säger att jag får ta fler per dag då, såg att Sofy tar 10 st så det borde ju finnas marginaler uppåt. Och när får man sjukskrivning egentligen, hur dåligt ska man egentligen må? 
    Jag fick bli sjukskriven vid mitt första besök på akuten om jag ville, (men jag pluggar så behövs ej, förrän kanske nu.. ligger så långt efter o de kan påverka CSN!) min BM sa att de va bättre o åka in eftersom ja spydde massor, men då ringde ja läkaren på Ultragyn som skrev ut lergigan, de blev dock värre o hjälpte inte alls. Väl på akuten fick jag primperan (hatar!!), lergigan, och lergigan comp som jag då skulle ta maxdos av alla. Fick även torecan sista gången (och zofran har jag fått men vill ej ta dom) men de hjälper icke. Torecan finns inte på apotek men jag fick me mig dom förpackningar som Huddinge hade :)

Hoppas de blir bättre snart :)
  • Muffe80

Ja, risken är väl stor att det blir samma sak igen kanske. Va gör man? Det finns ju ingen återvändo om man vill ha barn. Detta kanske blir sista barnet för er?

• färnik

Nej någon 3.a blir det tyvärr inte. Verkligen tyvärr, för jag hade gärna haft 3-4 barn... men blir jätteglad om jag nu lyckas få till 2! Sedan får jag nog sterilisera mig eller ngt, så jag inte frestas att göra det här fler gånger.

Å så säger de att graviditet inte är ngn sjukdom. Jag är aldrig så sjuk som när jag är gravid! Oskyldig

• Mabaja
    mallanis skrev 2010-10-12 11:01:07 följande:
    hahha bra att identifiera källan ;) Jag har vid mina två tidigare försök inte blött något innan utan bara när själva missfallet/tabletterna framkallade missfallet. Tänker inte nojja än då jag har första besöket på torsdag... men jag talade om för mannen att nu blir det inget sexande förrän v 18 ;) han såg förskräckt ut *s*.

varit på vc idag och fått antibiotika jag hade fått halsfluss......=( men nu ska jag väll pigga på mig rätt snart=)
    Åh spännande med besök på torsdag, vul då va? Håller tummarna för er!

Trist att du är sjuk! men skönt att ha blivit behandlad, då är du snart på banan igen! Krya på dig!
  • Happiness
    Mamma till W skrev 2010-10-12 13:38:41 följande:
    inte jag... men kika in på elisabeththerese.blogspot.com så finns en bild... tar lite tid när vi är två som ska samsas om dator och bebis. haha
    Vilken liten goding...och så mörkt hår . Vem hade det som liten du eller Daniel. Ven tycker du hon är mest l
    ik (än så länge).
  • Mabaja
    Happiness skrev 2010-10-12 13:45:27 följande:
    Vilken liten goding...och så mörkt hår . Vem hade det som liten du eller Daniel. Ven tycker du hon är mest l
    ik (än så länge).
    håret har hon från mig. :) det är jag mest glad att hon fick.. när jag var ett började jag bli mer och mer blond... daniel hade inge hår i början... hittills har vi sett att hon fått daniels öron och fötter... ansiktet är mer från mig. överläppen är från mig och underläppen från daniel, ansiktsformen är min. :) Daniel tycker att hon påminner mycket om min faster och lillasyster!...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma