• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Happiness
    sofy skrev 2010-10-10 20:41:49 följande:
    Blä vilken dag! Kräkningar, galet ont i ländryggen + vänster höft och jordens huvudvärk!! :(

Förlåt om ja klagar i babylyckan.. :/
    Skönt att det inte bara är jag som klagar konstant ...Hoppas du får en bättre dag imorgon. Drick mycket. Ta alvedon. Försök att lägg dig tidigt. Man mår mer illa av att vara trött. Ta massor av Lergigane. KRAM!Nalle
  • 3 barns mamma84

Tänkte fråga inatt vaknade jag av att jag hade molandevärk (mensvärk) i magen och vaknade pågrund av detta.
    Det gick och kom och sen somnade jag om.
    Undrar nu vad var detta?

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • sofy
    Happiness skrev 2010-10-10 20:57:24 följande:
    Skönt att det inte bara är jag som klagar konstant ...Hoppas du får en bättre dag imorgon. Drick mycket. Ta alvedon. Försök att lägg dig tidigt. Man mår mer illa av att vara trött. Ta massor av Lergigane. KRAM!Nalle
    Haha du klagar väl knappt nånting heller! :) Ska försöka få i mig lite vatten nu, uh.

Joo de blir nog en dos kvällsmedicin sen trorjag.. Så kanske jag inte heller vaknar o kräks imorn! De vore ju gött :)

Har dagen varit bra, eller helgen?

Kram!!
  • 3 barns mamma84
    rontgensyrran skrev 2010-10-10 21:02:40 följande:
    Hur gick det nu flickor??? Vem vann mabajas bebis gissning? Jag vet att jag ligger uruselt till :/
    Jag gissade på14 hahahaha LÅNGT ifrån men igår skrev jag till mabaja om Bf+10 hahaha
  • 3 barns mamma84
    rontgensyrran skrev 2010-10-10 21:02:40 följande:
    Hur gick det nu flickor??? Vem vann mabajas bebis gissning? Jag vet att jag ligger uruselt till :/
    Mabaja:
    Snart så gumman jag tror det händer innan.
    Skulle få igångsättning med dottern hade oxå fått tid men den dagen jag hade fått tid så gick vattnet dagen innan och värkarna om samma dag haha
    Tror min tös blev lite rädd haha hade Bf+9 när hon tittade ut.

Tillägger hade aldrig värkar eller sammandragningar utan plötsligt gick vattnet hehe
    jo men bf +9 är snart passerat!
    Hmm min son kom på Bf +10 hehe men snitt det hjälper lite då får vi se vad som händer imon hihi
  • Happiness
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-10 20:59:33 följande:
    Tänkte fråga inatt vaknade jag av att jag hade molandevärk (mensvärk) i magen och vaknade pågrund av detta.
    Det gick och kom och sen somnade jag om.
    Undrar nu vad var detta?
    Jag har ju också haft spänningar i livmodern i veckan som gått och vaknat på natten fler gånger. Har 2 teorier som kanske gäller för dig också.
    1. Höstbaketerie med diarée
    2. UVI som är tyst. Man märker inte att man har bakterier.

kan säker vara masoor av andra orsaker du vet de klassiska ligament. livmoder som växer, livmoder som tränar. Men håller det i sig inatt också så får du ringa BM imorgon. man ska tydligen inte gå omkring med spänd livmoder (snacka med BM om detta i fredags)
  • 3 barns mamma84
    Happiness skrev 2010-10-10 21:06:47 följande:
    Jag har ju också haft spänningar i livmodern i veckan som gått och vaknat på natten fler gånger. Har 2 teorier som kanske gäller för dig också.
    1. Höstbaketerie med diarée
    2. UVI som är tyst. Man märker inte att man har bakterier.

kan säker vara masoor av andra orsaker du vet de klassiska ligament. livmoder som växer, livmoder som tränar. Men håller det i sig inatt också så får du ringa BM imorgon. man ska tydligen inte gå omkring med spänd livmoder (snacka med BM om detta i fredags)
    Tror det kunde iaf vara diar'ee hehe vanliga för mig men jag kunde inte skita igår och idag kunde jag JIPPEE haha och sen diaree på kvälken.
    Ska till min bm på tisdag då har jag tid
    UVI har jag inte då jag vet när jag har detta har nämligen kronsiskt precis som min mamma och nu jag och sen min dotter
  • Happiness
    sofy skrev 2010-10-10 21:02:06 följande:
    Haha du klagar väl knappt nånting heller! :) Ska försöka få i mig lite vatten nu, uh.

Joo de blir nog en dos kvällsmedicin sen trorjag.. Så kanske jag inte heller vaknar o kräks imorn! De vore ju gött :)

Har dagen varit bra, eller helgen?

Kram!!
    Ja precis smart att ta ett gäng Lergigane ikväll som förebyggande imorgonbitti Helgen har varit helt OK tatt det lugnt och bara kört runt med barn. Fotboll, barnkalas, bordtennis, tennis. Haha! Försökt tatt det lugnt för att se om spänningarna imagen släpper och det har de ju.
    Har känt barnet röra sig jätte mycket! mysigt! ska kolla på Indiana Jones nu! Ses imorgon! hoppas du får sova.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma