• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-11 12:55:33 följande:
    Hur känns sammandragninger? kan man ha sånna fast dom inte gör ont?

Har haft senaste veckan som om han putar ut med rumpan och håller så i ca 20-30 sek men det känns ingenting utanpå! det gör inte ont utan känns mer ovant/konstigt.. Blir mycket mer när jag stressar, är det lätta sammandragningar eller verkligen bebis som beter sig så?
    Sammadragningar som känns känns som värkar och man måste hitta en ställning då det kan göra ont men det ska inte göra ont.
    Senkan man ha sammadragningar men då känner man inget utan bara magen blir helt spännd av sig och sen släpper det efter en stund.

Sen kan man få molvärkdet är oxå ett slagt sammadragning i livmodern
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Smålands jänta i storstaden
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-11 12:58:09 följande:
    Sammadragningar som känns känns som värkar och man måste hitta en ställning då det kan göra ont men det ska inte göra ont.
    Senkan man ha sammadragningar men då känner man inget utan bara magen blir helt spännd av sig och sen släpper det efter en stund.

Sen kan man få molvärkdet är oxå ett slagt sammadragning i livmodern
    det gör inte ont alls utan känns bara konstigt, trycker jag på livmoderna just då så är den mycket hårdare än annars, sammandragningar då? det är inte farligt att ha det redan? v 20..
  • 3 barns mamma84
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-11 13:09:38 följande:
    det gör inte ont alls utan känns bara konstigt, trycker jag på livmoderna just då så är den mycket hårdare än annars, sammandragningar då? det är inte farligt att ha det redan? v 20..
    Som du beskriver det är ett slagt sammadragning ej farligt alls så längedet inte gör super ont.
    Tidigt hmm alla får det olika det finns ingen lag som säger nu ska du få osv

Med dottern hade jag aldrig något och plötsligt gick vattnet och värkarna när hon skulle ut.
    Med sonen hade jag redan i vecka 23 och jag hade onda sammadragningar ..
    Med denna hmm kommer men går känner typ ej av magen blir bara hård och spännd en stund och släpper sen
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • rontgensyrran
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-11 13:09:38 följande:
    Det låter som vanliga braxton-hicks sammandragningar... Odd stratade en tråd för ett tag sen om sina smmandragningar...Ska leta fram tråden till dig. Jag fick mina också rätt tidigt, men det är inte bra om du har dem för ofta eller att de blir smärtsamma, isf ska du söka vård. Så liten inte riskerar att komma för tidigt...
  • kajsalisa

Låter precis som mig Smålandsjänta. Jag har också sammandragningar titt som tätt, särskilt om jag anstränger mig eller efter sex. Mina gör inte heller ont alls, men magen blir stenhård och ibland känns det nästan som att jag får lite hjärtklappning. Helt ofarligt har jag hört. Det är livmodern som tränar inför det som komma skall...

• PåvägMotSyskon
    Grattis Mabaja till Wilda =)
    Härligt att läsa att det gick så smidigt ändå. Men förvånad att bm bad dig va hemma så mycket fast du hade så ont. de 2 ggr jag åkt in så har ja fått komma direkt. första förlossningen startade vid midnatt oxå me vattenavgång Inga värkar alls, men ändå fick ja då komma in (iof bad de mig vänta då ja sa att ja hade SD som kom me en viss tid emellan, men gjorde ej ont) men när vattnet gick ringde vi o ja fick åka direkt.
    2.a förlossningen så hade ja värkar o vänta självmant ett tag, tror de stod att ja hade värkar me 5min emellan, ont som f*n, men den förlossningen gick på 3½tim efter ja kom in.

nu gäller de o åka när man anar, för vi ska ju som du vet åka över 10mil till sjukhuset, å de känns inte lockande me så onda värkar...
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Nyårs Prins 2010(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Smålands jänta i storstaden

Tack tjejer vad ni är söta! och tack för länken röntgen!

Har inte gjort alls mycket idag, mest suttit i soffan men har nog haft minst 10 st redan..  (gick inte upp förens 10.30) Ringer nog BM imorgon och kollar med henne för jag vill ju inte att bebis kommer än på länge!

Hjärtklappning har jag haft sedan v 14 och det ganska mycket, men det ska inte vara någon fara enligt BM!

• Lallan

+Mabaja: Såhärligt att läsadin förlossningsberättelse,återigen grattis till er Wilda.

Muffe:Jag hörde men angelsound från v 9+2 förra gången men har haft mycket svårare att höra ngt den härgången trots att dom nu är två.Den här gången har det gett upphov till mer oro än lugn.

Angående sammandragningar så är det ju livmoderns sätt att träna sig men det ska som sagt inte göra ont. Mina känns tydligt och jag började känna dom väldigt tidigt. Kan nog ändå vara bra att kolla med bm.

• färnik

Jag hade massor av sammandragningar i v 15, under flera dagars tid. Var på gyn för kontroll, men de hittade inget fel och ingen orsak. Bebis mådde bra och tappen var opåverkad så jag fick åka hem igen. Det gick över efter ytterligare några dagar, och nu har jag bara enstaka sammandragningar, vilket ska vara normalt...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma