• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • rontgensyrran
    Happiness skrev 2010-10-12 15:43:51 följande:

Sofy: Imorgon ska jag göra den där finnålspunktionen. Är nervös. Har varit och köpt Emla kräm. Får hoppas på att det funkar . Jag sa att jag inte hade höga TPO-värden va? Alltid något. Vet inte rikigt hur det funkar men man kan väl ha struma (förstorad sköldkörtel) utan förhöjda TPO-värden va? Ska se om jag hittar något om det.

Det kommer att gå kanon! Tänk på att nålen de sticker med är mycket tunnare än nålen som de normalt sätter i armen eller lägger bedövning med vid andra typer av punktioner. Har du dessutom emla så lär det ju ännu mindre kännas nåt. Tänk på att sätta på det i rätt tid så det får optimal värkan, köpte du bara kräm eller plåster också?  Ligg bara och slappna av och blunda. Om du är som mig som är på tok för nyfiken för att blunda utan glömmer bort sig och helt plötsligt tittar upp ändå, be om ett litet örngott eller handduk eller papper att lägga för så att du inte råkar se.
  • Mabaja

Snart får ni era skatter med! Åh vad det ska bli roligt att följa.

Wilda var 3485 tung och 51 lång så jag tycker hon var förvånansvärt liten med tanke på att hon kom på bf+10!

• Längtan efter liten
    Mamma till W skrev 2010-10-12 18:59:07 följande:

Wilda var 3485 tung och 51 lång så jag tycker hon var förvånansvärt liten med tanke på att hon kom på bf+10!
    en riktigt sötsak.. åh så jag längtar..
    inatt drömde jag att jag fick en liten son - vilken lycka det  var.
    Längtan efter liten är stor
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2010-10-12 18:59:07 följande:

Vilken fin liten pilutta!!!
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-10-12 19:04:56 följande:
    Vilken fin liten pilutta!!!
    Hej odd..hur gick det med dina sammandragningar sen förresten? Gick du till läkaren?

Jag har mina sammandragningar kvar, men nu känns det som jag har mensvärk typ och börjar nojja lite. Mensvärken är där under några timmar oavsett sd. och sitter typ i mitten vid blåsan. Mensvärken kom igår....är det normalt att ha växtvärk så här sent?
  • Odetta
    rontgensyrran skrev 2010-10-12 19:14:35 följande:
    Hej odd..hur gick det med dina sammandragningar sen förresten? Gick du till läkaren?

Jag har mina sammandragningar kvar, men nu känns det som jag har mensvärk typ och börjar nojja lite. Mensvärken är där under några timmar oavsett sd. och sitter typ i mitten vid blåsan. Mensvärken kom igår....är det normalt att ha växtvärk så här sent?

Hj vännen Jodå, dem finns kvar med eftersom det blir bättre när jag vilar och BM inte hade någon förklaring mer än att det INTE var UVI (odlingen var ren) så har jag släppt det lite. Jag ser till att jag vilar mycket och lyssar på min kropp, sedan ska vi till SpecMVC om någon vecka och då tänkte jag fråga om hon kan kolla tappen. Men det känns rätt lugnt just nu.

Man kan ha växtvärk lite när som under hela graviditeten. Magen växer ju hela tiden och den blir tyngre och då känns det. Tror att det itne är någon fara så länge det liksom inte gör jätte ont eller kommer och går på ett regelbundet mönster. Blir det bättre om du vilar? Försvinner det om du tar en alvedon? Om svaret är "ja" på båda frågorna är det lugna gatan

*bamsekram*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-10-12 19:20:08 följande:

Hj vännen Jodå, dem finns kvar med eftersom det blir bättre när jag vilar och BM inte hade någon förklaring mer än att det INTE var UVI (odlingen var ren) så har jag släppt det lite. Jag ser till att jag vilar mycket och lyssar på min kropp, sedan ska vi till SpecMVC om någon vecka och då tänkte jag fråga om hon kan kolla tappen. Men det känns rätt lugnt just nu.

Man kan ha växtvärk lite när som under hela graviditeten. Magen växer ju hela tiden och den blir tyngre och då känns det. Tror att det itne är någon fara så länge det liksom inte gör jätte ont eller kommer och går på ett regelbundet mönster. Blir det bättre om du vilar? Försvinner det om du tar en alvedon? Om svaret är "ja" på båda frågorna är det lugna gatan

*bamsekram*

Hahaha...inte riktigt lugna gatan då, för i natt hade jag mensvärk. Vet inte om det var det som jag vaknade av eller nåt annat. Men värk hade jag. Ska prova med en alvedon så får vi se. Ska till bm den 18 på glukosbelastning, kanske ska ta upp det med henne så får vi se. Kanske inte skadar att kolla så att tappen inte är inblandad i smärtan eller sd. Sd kommer och går och är inte regelbundna och vara inte länge. Kanske är det med växtvärk, för jag har återigen blivit en kisselisa. Springer på dass hela tiden ;P Kollade ju urinen för UVI för ca 2 veckor sen och det var blankt. Annars hade det vart att misstänka.
  • Cat79

Mabaja: Hon är ju alldeles alldeles underbart söt! Vilket hår hon har som nyfödd och hon var inte stor som du sa för att vara 10 dagar efter beräknat. Dem byxorna hon har på sig har jag med köpt till liten men tillhörande body också.

Kram

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma