• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sofy
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-12 21:31:03 följande:
    gapar stort (ville oxå)

Jag vill inte ha snitt jag var så nära att dö sist
    Jo fast lite andra förutsättningar då också. Då uppskattade dom ju 1 kg fel och va väl inte beredde på va som komma skulle, nu har dom ju bättre koll o förhoppningsvis blir de bättre planerat då också, kanske snittas innan BF då också för o minimera megastor bebis.
  • 3 barns mamma84
    sofy skrev 2010-10-12 21:21:36 följande:
    Hon är 155 o vägde 51 då, så väldigt liten. Och nä de e nog inte många som kan de.

Tråkigt men de viktiga är väl iallafall att du får en bebis som e frisk?
    Liten tjej..
    Jag är bara 165kg vikt 65kg ej nu hehe men e ju gravid.
    Men innan dottern vägde jag 55kg..
    Ej diabetes utan långt blodsocker ..
    Jo skitsamma för att de e stor men inte då om man själv håller på att dö pågrund av stort barn
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84
    sofy skrev 2010-10-12 21:33:09 följande:
    Jo fast lite andra förutsättningar då också. Då uppskattade dom ju 1 kg fel och va väl inte beredde på va som komma skulle, nu har dom ju bättre koll o förhoppningsvis blir de bättre planerat då också, kanske snittas innan BF då också för o minimera megastor bebis.
    Vill bara gråta sönder och ongra snart att jag blev gravid.
  • rontgensyrran
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-12 21:31:03 följande:
    gapar stort (ville oxå)

Jag vill inte ha snitt jag var så nära att dö sist
    Fast samtidigt så måste det ju gått minst lika illa om du hade försökt dig på en vaginal förlossning med den storleken. Troligtvis hade han nog inte lyckats komma ut av sig själv då och då riskerat att dö och du hade blivit akut snittad då och vart med om samma sak.

Vid planerat snitt så är det ju mer stabila förhållanden och mer koll än vid akuta snitt.
  • 3 barns mamma84
    rontgensyrran skrev 2010-10-12 21:36:06 följande:
    Fast samtidigt så måste det ju gått minst lika illa om du hade försökt dig på en vaginal förlossning med den storleken. Troligtvis hade han nog inte lyckats komma ut av sig själv då och då riskerat att dö och du hade blivit akut snittad då och vart med om samma sak.

Vid planerat snitt så är det ju mer stabila förhållanden och mer koll än vid akuta snitt.
    Så e det nog ..
    Dom har ju sagt oxå att om jag skulle få ett stort barn igen sa dem att dåfår jag inte blir gravid igen (hällst) så mina chanser att få en nr 4 är borta
    Men jag får väl vara glad att jag får snitt nu o bara tänka pos nu tills detta skitet är över.
    Men jag fattar inte VARFÖR får jag stora jävlar barn för.
    Är det jag eller mannens spermier som är udda eller bara vi som är onormala ???
  • rontgensyrran
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-12 21:40:38 följande:
    Så e det nog ..
    Dom har ju sagt oxå att om jag skulle få ett stort barn igen sa dem att dåfår jag inte blir gravid igen (hällst) så mina chanser att få en nr 4 är borta
    Men jag får väl vara glad att jag får snitt nu o bara tänka pos nu tills detta skitet är över.
    Men jag fattar inte VARFÖR får jag stora jävlar barn för.
    Är det jag eller mannens spermier som är udda eller bara vi som är onormala ???
    Var du stor när du föddes? De säger ju att stora barn brukar bero på mamman. Om jag inte är helt ute och cyklar.
  • 3 barns mamma84
    rontgensyrran skrev 2010-10-12 21:43:58 följande:
    Var du stor när du föddes? De säger ju att stora barn brukar bero på mamman. Om jag inte är helt ute och cyklar.
    Jora jag var jätte stor bara 3,400g (liten) och 49cm
  • sofy
    rontgensyrran skrev 2010-10-12 21:32:36 följande:
    Usch då så läskigt! Känner mer och mer min tacksamhet över enbart problem med njuren, foglossning och sammandragningar ;P
    Hahaha ;) Jag e så van vid o va ett måndagsexemplar så jag tycker de e ganska kul, o så äre ju sjukvård o de älskar jag så ja lider inte ;D
  • färnik
    LittleJunia skrev 2010-10-12 21:11:45 följande:
    Jag är också lite rädd för stor bebis.. 
    Jag också... trots att det  faktiskt gick bra att föda dottern på 4600g... Nästa riskerar ju att bli större...

Finns det ngt man kan göra för att minska risken för att få ett väldigt stort barn?

Min farmor är mini mini, ca 150 lång och vägde kanske 45 i normalvikt, min far vägde 4600 och hon födda vaginalt. Helt fantastiskt att det gick! Själv är jag inte alls lite, 183 lång och skapligt bred över höfterna iaf, så det är ju en fördel för min del, men jag kan inte låta bli att vara lite orolig över det där ändå...
  • Längtan efter liten
    LittleJunia skrev 2010-10-12 21:11:45 följande:
    Jag är också lite rädd för stor bebis.. min lillkille vägde 4190 g och var 55 cm lång.. o det blev sugklocka..
    Hoppas denne bebben kommer i tid, då kanske den åtminstone håller sig ungefär där, annars är jag rädd det blir större..
    jag är också livrädd för stora bebisar...
    min dotter vägde bara 2590 och var 48 lång, så INTE mer än 3000 tack :/
    Längtan efter liten är stor
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma